Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Gezichtenman

/ #501

2016-02-07 13:43

Dat je erkent dat er mensen uit oorlogsgebieden een veilige plek nodig hebben is niet meer dan normaal.

De ervaring leert echter dat wanneer je een grote groep andersdenkenden (en geloof me; als je gewend bent louter te leven onder dictators of geloofsidioten, dan denk je anders) in een dorp plaatst dat dit veel negatieve consequenties zal hebben.Dit als gezeur, angst voor het onbekende of onderbuikgevoel weg te zetten is diskwalificerend. Gebieden in Nederland waar veel moslims en/of afrikanen wonen zijn gebieden waar veel problemen zijn. Dat lijkt me inmiddels duidelijk. Dat de cultuur zich vaak niet al te bescheiden opstelt is ook al lang geen vooroordeel meer. Weerstand is dan een vrij logische reactie.

Tel daarbij de uitzichtloosheid van het probleem op. Niemand heeft het idee iets opgelost te hebben als hier straks vergunninghouders komen wonen. De volgende lichting staat al klaar. Het probleem is niet eindig. De volgende keer weer opvangen? En daarna weer? en weer? Is het humaner als we pas de zevende keer zeggen dat het te veel is en het niet meer willen?

Ander probleem is dat Albrandswaard zelf ook vooral uit vluchtelingen bestaat. Ik reken mijzelf daar ook toe. Ik ben gevlucht uit Delfshaven alwaar mijn vrouw geen 5 minuten rond kon lopen zonder aangesproken te worden. De vergunninghouders die hier komen doen denken aan de mensen waar ik niet meer tussen wilde wonen. Albrandswaard weet dit. Je betaalt hier 40% meer voor een gelijksoortige woning in Hoogvliet of Rotterdam Zuid. Dat is niet omdat het winkelcentrum zo geweldig is hier. Dat is omdat mensen hier een illusie willen koesteren van een veilige, vriendelijke woonomgeving. 

Tot morgen!