tegen de sluiting van Daat-Drenthe kringloopwinkel Hoogeveen

Gast

/ #25

2016-01-29 14:30

Ik weet van heel dichtbij hoe belangrijk deze winkel voor de medewerkers is. Mijn eigen zoon werkt er ook en net zoals voor hem is het niet goed om iedere keer weer veranderingen bij deze mensen door de strot heen te drukken. Eerst was het de Drijvonder die weg moest, omdat het niet uit kon. Okè dat is dan begrijpelijk, maar de winkel loopt iedere week beter en beter. Dus onbegrijpelijk dat men deze wil sluiten dankzij de bezuinigingen, die volgens de hoge heren moet plaatsvinden.  Laat het management van DAAT eerst maar eens naar hun zelf kijken en de hoge salarissen van de hoge heren halveren, dan hebben ze nog steeds heel wat meer inkomen dan iemand met een modaal inkomen.
Men wil deze mensen nu proberen onder te brengen bij o.a. het GOED. Een zeer verkeerde beslissing, want het GOED heeft totaal geen ervaring met mensen met een psychische ziekte. Het GOED is beter om langdurig werklozen te plaatsen om weer werkervaring op te doen, maar niet deze mensen. Daarbij komt ook nog eens dat het GOED geen mensen wil hebben die zomaar kunnen uitvallen of maar 1 dagdeel per week kunnen werken bijvoorbeeld. Ook ben ik bang dat een reguliere kringloopwinkel een veel te hoge druk gaat leggen op mensen met een psychische ziekte, zodat ze nog verder inzakken in hun waardigheid. Het doet mij goed om zoveel positieve berichten te lezen van mensen die kringloopwinkel DAAT bezoeken.