Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

JW

/ #1437 Re: Duitsland was geen incident

2016-01-08 08:09

#1436: gast - Duitsland was geen incident 

 Dat is oud en nieuw op zijn Afrikaans. Komend jaar ook in Nederland:

 

Ook aanrandingen gemeld in Zürich

ZÜRICH - 

Ook in de Zwitserse stad Zürich zijn rond de jaarwisseling vrouwen beroofd en betast door mannen met een getinte huidskleur. Bij de politie in Zürich waren donderdag ongeveer 25 diefstallen gemeld, terwijl zes vrouwen meldden seksueel te zijn lastiggevallen.

 

Eerder deze week werd al duidelijk dat in diverse Duitse steden op grote schaal mensen zijn beroofd en vrouwen zijn aangerand. In Keulen deden 121 mensen aangifte van diefstal, waarbij in een kwart van de gevallen ook sprake was van aanranding. Volgens de Duitse krant Die Welt, die zich baseert op een anonieme politiebron, zouden de meeste daders asielzoekers uit Syrië zijn.

In Hamburg kwamen tot donderdag zeventig aangiftes binnen van diefstal, waarvan 23 inclusief aanranding. Ook in het centrum van Frankfurt zijn enkele vrouwen betast. Vooralsnog zijn daarvoor twee aangiftes binnengekomen.

 

Ennuh, voor alle roze brildragers.... Het waren wel degelijk migranten:

 

Daders Keulen veelal migrant

KEULEN - 

Een groot deel van de daders die in Keulen op oudejaarsavond vrouwen beroofden en aanrandden, was asielzoeker en nog maar kort in Duitsland. De meesten komen uit Syrië. Dat zeggen anonieme agenten tegen Welt am Sonntag.

Uit een intern politieverslag van de rampzalig verlopen oudjaarsnacht spreekt een politiechef ook van het ,,opvallend hoge aantal migranten'' dat is aangehouden. Hij wijst er bovendien op dat er te weinig agenten waren ingezet om de orde te kunnen handhaven. ''De politie kon niet ieder slachtoffer helpen en alle daders aanhouden, wat bij de dienstdoende agenten tot grote frustratie leidde. We werden geconfronteerd met een respectloosheid die ik in mijn 29 jaar bij de politie nog nooit heb ervaren.''

''Ik heb jonge vrouwen gezien van wie het slipje was uitgetrokken of die door de menigte bespuugd waren. Ik heb huilende vrouwen gezien. Die beelden hebben me geschokt en moesten we eerst verwerken. We waren bezig onszelf te beschermen, omdat we massaal werden aangevallen.''

De politie in Keulen vreesde dat er gewonden en zelfs doden zouden vallen in de chaos rond het station in de stad. Pas na een paar dagen werd wereldkundig gemaakt door de Duitse autoriteiten was er is gebeurd. In een eerste persbericht op nieuwjaarsdag sprak de politie zelfs nog van een ''vreedzame'' stemming.