stop-bezuiniging-ago-zwembad


Gast

/ #32

2015-06-19 05:30

Mijn oom heeft eind jaren 70 met velen anderen zich hard gemaakt om eindelijk een zwembad te realiseren helemaal aangepast voor mensen met een handicap. De actie heette "To moet zwemmen!"
Ik heb 12 jaar lang gewerkt bij stichting Cordaan en met ontzettend veel cliënten hier gezwommen. Voor velen hèt hoogtepunt van de week. Eindelijk je vrij kunnen bewegen omdat je door je handicap in een rolstoel zit in water wat extra verwarmd is zodat je niet afkoelt: zo mooi om te zien!
Geen drempels in het gebouw, allemaal materiaal aanwezig zoals tilliften en ander speciale zaken allen gericht om de cliënten zo gemakkelijk en zo veilig mogelijk het water in en uit te krijgen. En natuurlijk speciaal opgeleid personeel die alles nauwlettend in de gaten houdt.
Zo onvoorstelbaar zonde en verdrietig dat 1 van de allerkwetsbare mensen in en rond Amsterdam hun zwembad wordt afgepakt.
Ik hoop zo erg dat dit niet doorgaat. Dit kan en mag naar mijn mening niet gebeuren.
Ik zou willen smeken voor een inzamelingsactie of een andere oplossing zodat dit zeer belangrijke bad gewoon open kan blijven.

Hoogachtend,

Jaimee van Zanen