Kleinschalige honden- en kattenfok mag niet aan banden!

Tomcat

/ #102

2014-12-11 21:01

Het zou toch van de zotte zijn als ik na meer dan 43 jaar mijn hobby moet gaan opgeven omdat ik het geld gewoon niet heb voor zo,n cursus en peperduur examen ,laat staan dat ik op mijn leeftijd nog moet gaan stage lopen !! zeker stront ruimen in het plaatselijk assiel terwijl ik niets met honden heb .

Al die jaren heb ik gezonde en lieve kittens gefokt en in de huiskamer met liefde grootgebracht maar ook mijn nachtrust opgegeven om een kitten dat wat hulp nodig had in de eerste weken er doorheen te slepen ,mijn dieren krijgen de beste voer en de beste dierenarts verzorgen al mijn dieren zijn getest op die mogelijk erfelijke ziektes waar maar op getest kan worden .

En dat allemaal geheel vrijwillig !! er is geen verplichting om je dieren PKD te laten testen toch doen wij dat al sinds 1999 met al onze poezen en katers die wij voor een nestje gebruiken ,net als de jaarlijkse testen op katten Leukose en AIDS voor vertrek naar een nieuw baasje worden de kittens 2X geënt en 4 X ontwormt .

Die aantallen slaan ook nergens op dan zou ik sraks mijn oudjes gecastreerd /gestereliseerd niet meer gewoon tot hun einde der dagen kunnen laten lopen ,omdat ik dan boven het door de wetgever opgelegde aantal zou komen ze zijn volkomen de weg kwijt .

Pak de dieren handelaren eindelijk eens aan die dood zieke hondjes uit het ooostblok verkopen die nog te jong zijn om zelfstandig te zijn en valse entpapieren hebben (omdat ze eigenlijk te jong zijn om geënt te worden) , het leed wat de kopers van zo,n diertje ondervinden als ze er na twee of drie dagen al mee bij de dierenarts staan met de verschijnselen van Parvo dat vrijwel NOOIT overleven.

Maar laat ons als hobby katten/honden fokkers die hun ziel en zaligheid in hun hobby leggen met rust wij steken bergen met geld in onze hobby en geven onze dieren het beste voedsel dat er te koop is,omdat wij  het ras waar wij ons hart aan verpand hebben zo goed en zo lang mogelijk willen verzorgen en ook houden wij ons al aan de toch redelijk strenge regels van de rasvereningingen op het gebied van het aantal nestjes per hond/poes dat er per jaar gefokt mag worden .

Dus laat de hoge heren die geen benul hebben van wat ze aanrichten met hun idioote regels zelf een hobby zoeken en ons met rust laten .