Tegenreactie Turks-Nederlandse Jongeren


Gast

/ #77

2014-11-14 09:49

Begrijp ook het nut van dit onderzoek niet. De maatschappij wordt vanuit alle hoeken onder druk gezet. Is dit echt waar we naar toe willen gaan. Mensen worden in hokken geplaatst. En deze groepen wordt steeds maar weer tegen elkaar opgezet.
De conclusie uit het onderzoek is erg, maar erger dan dat vind ik dat iedereen, ieder programma, elke medium de conclusie overneemt zonder na te gaan of het onderzoek wel deugd. Daarom ook daag ik minister Asscher uit om dit onderzoek in het veld uit te voeren. Mij lijkt, wanneer je dit doet, minimale aantal personen voor IS is
of IS steunt. 
Overigens vind ik niet dat de Turkse Consulaat zich moet inmengen in deze discussie. Dit alleen al om te voorkomen dat men gaat roepen "zie je wel de Turkse regering bemoeit zich met onze maatschappij" e.d. Wij zelf moeten deze discussie aangaan. Ik
vraag me eerder af wat andere politieke partijen denken over dit onderzoek. 
Dirk Schoof, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, geeft zelf aan dat er "binnen de Turkse gemeenschap geen sprake is van radicalisering en zeker niet in aantal zoals vermeld wordt". Het
Westen steunt ondertussen wel een terroristische organisatie om juist de IS te bestrijden. 
Van de 160 Jihadgangers en van de mensen waarvan de paspoort is ingenomen, hoeveel turken zitten hierbij? Ik denk zelf 0. 
Succes met de petitie