handen af van de zwaan dierenbescherming


Gast

/ #179 dilemma

2014-11-13 15:45

Niet lullig bedoeld maar ken de wet. wilde vogels ( en andere wilde dieren) mogen niet langer dan 24 uur gehouden worden door particulieren. Na, of eigenlijk in die 24 uur had die man moeten zorgen dat de zwaan op een hospitaal of opvang terecht kwam. Hij heeft hem nu gehouden voor aantal weken/ maanden, en zo te zien kan de zwaan nog een aantal maanden niet terug in het wild. Bij het houden van wilde vogels en andere dieren (ook al is het vanwege de goede bedoelingen om het dier beter te maken) krijg je grote kans dat de dieren tam worden. tamme dieren in het wild is voor het dier, de mens en de omgeving niet leuk. daarbij deze zwaan heeft bijvoorbeeld nooit optimaal zwanen gedrag kunnen leren en zal dus in ieder geval moeite hebben om in het wild te overleven. (ligt er wel aan hoe oud hij was toen meneer hem vond)

Ik weet zeker dat meneer alle goede bedoelingen heeft maar die inspectie heeft, volgens wet, alle 'recht' om hun gewilde handeling te doen. Aan de andere kant, als je zorgt dat de zwaan op een hospitaal of opvang terecht komen, is er grote kans dat hij verder opgroeit met andere zwanen en weer verwilderd. Bij verwildering zal de zwaan zeker niet afgemaakt worden. Wil je de zwaan echt redden en een toekomst geven is dit de grootste tip die ik kan geven.

Ik wens meneer veel succes in het, in leven houden van de zwaan, en natuurlijk hoop ik absoluut niet dat de overheid hier mee door zal zetten.

Ik teken de petitie, voor de zwaan, zodat deze in leven blijft. niet voor het blijven houden van de zwaan