Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Pluk de dag

/ #5658 Re: Ik wil geen melkkoe meer zijn

2014-10-10 23:45

#4340: ilona - Ik wil geen melkkoe meer zijn 

Ik vind dat eigen risico, maar ook andere zaken inkomstenafhankelijk zouden moeten zijn, want in het algemeen vind ik dat mensen met meer inkomsten ook verhoudingsgewijs meer zouden moeten bijdragen. Wel moet er voor gezorgt worden dat er geen misbruik van gemaakt wordt.
Ik vind ook dat de wegenbelasting afgeschaft moet worden en dat dit gecompenseerd moet worden door de benzineprijs; rijdt je een slurpbak van 2000 kilo, of een oldtimer die 1 op 6 rijdt, dan betaal je daarvoor als je er mee rijd en de buitenlanders betalen dan ook mee aan het wegennet.
Heeft er weinig mee te maken, maar de zomer/wintertijd moet ook afgeschaft worden :-)

Melkkoeien zijn er altijd geweest en zullen altijd blijven bestaan. De melkkoetjes zijn meestal de grote meerderheid, want het grote gros levert genoeg op en laat het kleine gros (lees de rijke stinkerds die o.a. dit land besturen hiervoor zorgen) niet voor hun eigen gegraai bloeden.
Het grootste probleem is volgens mij dat bovenin de organisatie (of dat nu een bedrijf of een politieke partij o.i.d is) men mekaar en zichzelf niet naait, dus is de rest de "Sjaak".

Probleem: ministers, directeuren e.d. presteren slecht, gaan weg met een gouwe handdruk en krijgen de volgende topfunctie aangeboden.
Oplossing: Ik zou het niet weten, want wij kiezen de regering, alleen is het kiezen tussen slecht , nog slechter en iets minder slecht.

Door wie wordt een directeur, burgermeester en wat nog meer gekozen. Niet door de burger!
Oké wij kiezen de regering, maar wie bepaald de politieke partijen? Kan ik er zo maar één beginnen zonder kapitaal en connecties? Dacht het niet, DUS "rest my case".

PS mijn handtekening krijg je ook, maar ik denk niet dat het veel uithaald :-(