Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Wiepie

/ #5571

2014-09-05 07:36

Ik lees de verschillende meningen en kan me bij veel alleen maar aansluiten.

Vroeger, klinkt ineens zover weg, was iedereen ziekenfonds of particulier verzekerd, je betaalde per maand een kleine premie en de zorg was goed geregeld. Nu betaal je voor een gezin met 2 kinderen makkelijk tussend de €300 en €500, zeker wanneer je iets extra's verzekerd bent of een tandverzekering erbij afsluit. Het is te gek voor woorden dat kraamzorg in het basispakket zit. Met alle respect, moeten ouderen betalen voor mensen die een baby krijgen? In mijn ogen kan kraamzorg prima in een aanvullend pakket, het hoeft er niet uit, maar je moet er voor kiezen.

Daarintegen vind ik het belachelijk dat er voor medicatie bijbetaald moet worden. Per maand zijn wij als gezin bijna €100 kwijt aan medicatie voor onze kinderen met adhd. Zonder deze medicatie functioneren ze niet goed op school. Hiervoor ben ik aanvullend verzekerd, maar mag het wel eerst voorschieten. Mensen met een minimum inkomen worden gedwongen om de goedkoopste medicatie te krijgen of zoals ik hier ook lees, geen medicatie te nemen, omdat het onbetaalbaar is. Mijn oproep aan deze regering: pak je spullen en ga naar huis!!! Jullie maken ons Nederland kapot!!!

Er komen overal regeltjes voor, overal wordt op bezuinigd en jullie vergooien onze cultuur. (denk maar aan Zwarte Piet). Waarom kan in Duitsland de economie wel groeien? In Belgie de ziektekosten wel laag zijn? Daar hebben ze ook goed zorg!!!

Maar nee, Nederland is het braafste jongetje van de klas. We doen wat andere culturen vinden in ons land, passen ons op alles aan. Bezuinigen ons kapot en laten ouderen, zieken en kinderen in de steek. Veel kinderen kunnen niet met een volle trommel naar school, ouderen mogen niet meer naar een verzorginstehuis omdat er familie is die voor ze kan zorgen. Niet vergeten dat deze familie wel allemaal moeten werken om het hoofd boven water te houden. Hier moet een einde aan komen. Misschien moeten wij als burgers eens niet alles over ons heen laten gaan en in opstand komen, heel misschien dat Rutte en kornuiten dan eindelijk eens luisteren.