Tunnel Broek in Waterland

Broeker

/ #21 Broeker

2014-06-10 08:52

Ben op zich niet tegen maar teken niet. Ik vind dat je dit soort zaken breder moet zien/trekken en niet op 1 plaatselijk paard moet wedden. De provincie probeert dat, al is dat plaatselijk dan misschien niet het meest optimale. Er is gewoon een pot met geld beschikbaar aangaande bereikbaarheid Waterland. Om al dat geld nu in een plaatselijke tunnel in Broek te stoppen waardoor er misschien geen geld meer is voor de overige kernen is uiteraard niet de bedoeling. We leven samen in dit land en de rekening moet dan ook samen gedeeld. In Monnickendam wonen een stuk meer mensen aan diezelfde drukke weg (waar je nog 80 mag rijden ook, dus meer geluidsoverlast) en die zou je dan ook een tunnel moeten geven?! Edam en Oosthuizen (iets minder druk) moet je dan ook ondertunnelen?! Als je dus plaatselijk denkt is er nooit genoeg geld!

Overigens word Broek al sinds zijn bestaan gescheiden door de Broekervaart en de trekschuiten, later de (paarden) tram en is door die bereikbaarheid ook gegroeid. Het geschieden zijn hoort dus gewoon bij Broek.

Misschien wat andere opties bedenken, zoals een 1 baans tunnel voor de bus (die hoeft dan niet meer in te voegen, stoplicht kan weg, dat i.c.m. 2 rotondes lijkt me goed werken.