Red de Berendrechtse polder

Gast

/ #61

2014-04-11 09:14

ja,ja de ruige heide is al veertig jaar onveranderd en vrij toegankelijk voor iedereen ,alleen staan er nu bordjes van natuurpunt.Maar de wandelwegen? Geef de mensen iets terug,neem nu eens niet alles af en maak er verboden terrein van,dan heb ik het over de polder aan stockatra, en ja de haven komt dichter en ja vecht dan voor behoud van iets,maar dan ook behoud he.Laat nu wat voor mens en dier al altijd was gewoon zoals het is.Iedereen blij en money in de pocket,ik hoor u al denken das nog eens een goed idee eigenlijk waar waarom weg doen wat goed is en uniek.Ja we dromen allemaal wel van ne vijver in den hof,mar zolang we de lotto ni winnen of natuurstund ni zijn blijft het bij dromen he.Ik weet wel dat ik nu gratis in de polder kan wandelen,over de velden zien met de kop in de wind,vooruit bobby,loop maar even los nu het nog kan,doe maar een plasje in de vrije natuur.Geniet daar eens van,de simpele dingen,we willen niet allemaal een aangelegd onnatuurlijk ¨natuurgebied¨,de polder das onze natuur,en vraag aan basf de resterende grond ter compensatie, daar ligt nog veel grond vrij om distels te zaaien,kikkerpoelen aanleggen en vlindertuinen met kastanjehekwerkjes rond te maken en dan als laatste het bekende ontsierende bordje erbij,om groen van te worden. Amen en uit.(misschien toch als ze nu wer geen tegenargumenten hebben,durft ni he)