Eerbeek wakker worden!

Oud-Eerbekenaar

/ #120 Streep door de plannen, maar wel iets doen

2011-07-05 07:17

Wat makkelijk scoren van de PvdA om met een standje petitielijsten op de Kanaalmarkt te gaan staan. Ik ben zelf oud Eerbekenaar en VVD-er en nu woonachtig in Haarlem, en ook ik vind elke keer als ik Eerbeek binnenrijd het een steeds groter zooitje worden met al die kaalslag. En ja, ook ik vind dat de VVD in de Gemeente, tijdens en voor de Gemeenteraadsverkiezingen aan kiezersbedrog heeft gedaan.

Maar dan, heeft u wel eens gehoord van het spreekwoord beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald? Een Centrumplan, met Gemeentehuis en met Kulturhuus, het lijken de oude tijden van Joop den Uijl wel, namelijk potverteren(feestvieren van de gelden uit de gemeenschappelijke pot).

Mensen dat kan op dit moment geen enkele gemeente zich veroorloven, ja gemeente's zoals Wassenaar, Rosendael etc. misschien. Maar de landelijke overheid stoot steeds meer taken af naar de Gemeente's, kijk bijvoorbeeld naar de WMO, die de Gemeente's zelf moet bekostigen. En dat alles kost klauwen met geld zoals allemaal nog niet voorzien was toen de PvdA met de mooie plannen instemde.

Dat er wat gebeuren moet staat buiten kijf, en het het belangerijkste is een goede infrastructuur, begin daar eerst maar eens mee, maar er is in den lande nagenoeg geen enkele gemeente die en een goed Centrumplan, en een Gemeentehuis en een Kultuurhuus kunnen betalen (of de pot Algemene Reserve moet worden omgekeerd, typisch een PvdA streek).

Trouwens bijna elke Gemeente die de laatse 5 jaar een Kultuurhuus heeft gebouwd zegt openlijk: waar zijn we aan begonnen. Die dingen zijn niet te exploiteren, of legt Tommy ter Hove samen met Geert van Klinken de jaarlijkse tekorten bij, het was gewoon een modegril, bijna overal waar het in de plannen stond wordt het er weer uitgeschrapt.

Maar goed, dat het aanzien van Eerbeek en gigantische upgrade nodig heeft dat zie ik ook, maar niet zoals de PvdA wil.
En dat makkeijke scoren van de PvdA op die Kanaalmarkt doet mij denken aan de legendarische woorden tijdens een verkiezingsdebat voor de Tweede Kamerverkiezingen. Wiegel riep: Sinterklaas bestaat, en daar staat hij (wijzende naar PvdA'er den Uijl).

Eerbekenaren veel succes en hopelijk komt er wat vaart in, maar laat jullie niet gek maken met plannen die nu al niet betaalbaar zijn en voor de toekomst ook nog voor extra tekorten zorgen.