Petitie tegen de stopzetting van de 6 meertalige onderwijsproject


Gast

/ #216 Steun Ambassade van Ecuador

2011-05-27 13:04

Een van de ouders van de OETC-projecten stuurde een verontruste brief naar de Ambassade van Ecuador aangaande de beslissing van Pascal Smet om de projecten stop te zetten. Dit is het antwoord dat ze ontving van de ambassadeur:

Brussel, 20 mei 2011

Geachte Mevrouw,

Ik wil me graag tot u richten en verwijzen naar uw schrijven van 19 mei waarin u uw bezorgdheid uitdrukt over de beslissing van de Minster van Onderwijs, de heer Pascal Smet, aangaande de stopzetting van de subsidies voor het Project van Foyer.

Zowel de federale overheid als de Vlaamse regering onderhouden sterke banden met Ecuador en met de ecuadoraanse migrantengemeenschap. In deze context is het Project van Foyer een referentie want het draagt bij tot de integratie van de buitenlandse gemeenschap in de Belgische samenleving, aan de hand van de moedertaal. Ik ben het geheel met u eens dat de stopzetting van de subsidies voor hoger vermeld project een betreurenswaardige achteruitgang is, met pijnlijke gevolgen voor de integratie van buitenlanders in België.

Daarom verleen ik mijn volledige steun aan uw petitie en verbind ik me er toe de diplomatieke maatregelen die binnen mijn bereik liggen, aan te wenden om het Project van Foyer te laten voortzetten en ondersteunen.

Minister María Soledad Córdova zal dit thema verder opvolgen. Zij kan u eerstdaags ontvangen op een onderling afgesproken moment. Gelieve hiertoe contact op te nemen met minister Córdova.

Hoogachtend,

Fernando Yépez Lasso Ambassadeur van Ecuador