A. Braeckmanlaan wel knippen!


Gast

/ #7 Steven V.D.Woestyne

2013-09-04 14:15

Dag anonieme "Groene Hugo", het gaat hier niet over mij of over mijn kinderen maar over fietsers in het algemeen, en fietsende kinderen in het bijzonder omdat die kwetsbaarder zijn (minder goed gevaarlijke situaties kunnen inschatten e.d.). Misschien hoorde u het al maar gisteren werden alvast 3 schoolkinderen aangereden door auto's.

En wat mijn zoon betreft : die rijdt inderdaad langs het Jaagpad en de Admiraalstraat naar school. Ik ken de A. Braeckmanlaan zeer goed aangezien mijn ouders die vroeger zelf altijd als sluipweg gebruikten om met de auto, komende van de Dampoort, naar de familie in Beervelde te rijden (Haenhoutstraat). Niet omdat de Antwerpsesteenweg te druk was maar gewoon omdat dit de kortse weg naar Beervelde (en wijk Haenhout) is. Ik weet wat sluipverkeer is, geloof me.

Misschien kunt u iets doen aan de zwarte punten op de (fiets)weg van Heusden naar Sint-Jan ? oversteken van de Meersstraat in Heusden om aan de Scheldedijk te geraken (auto's rijden hier zeer snel in een blinde bocht), oversteken van de Dendermondesteenweg, eerste kruispunt Admiraalstraat (ook aan de andere zijstraten van de Admiraalstraat zijn al meerdere aanrijdingen van fietsers en bromfietsers gebeurd, ik heb er zelf al twee zien liggen), kruising A.Braeckmanlaan (jaja) en ten slotte kruising V.Braeckmanlaan. Vanaf daar wordt het veiliger aangezien er daar zo veel jong grut op de fiets rijdt dat de auto een beetje in de verdrukking komt.

Ik ben overigens niet anti-auto -mocht u mij daarvan verdenken- maar vind wel dat koning auto drignend ontkroond/onttroond mag worden. De rijweg is van alle gebruikers, ook voetgangers, rolstoelen, fietsen,... Veel mensen durven niet op de fiets stappen, laat staan hun kinderen op de fiets laten stappen, omdat dit eigenlijk niet meer te verantwoorden is.