A. Braeckmanlaan wel knippen!


Gast

/ #4 Re: Re: Re: A. Braeckmanlaan

2013-08-30 22:11

#3: Tim De Roeck - Re: Re: A. Braeckmanlaan

Beste Tim;

je mag absoluut oordelen over al dan niet autoluwe straten, maar probeer misschien toch rationeel te blijven en u in de plaats te stellen van mensen die niet graag fietsen, niet willen fietsen, niet kunnen fietsen en natuurlijk ook diegene die wel graag fietsen.

Ikzelf rij héél regelmatig (als dat uitkomt voor mijn werk >zelfstandige) met de fiets in de Beelbroekstraat, Schuurstraat, Ketshage, Braeckmanlaan etc. en doe dat telkens met mijn dochter achterop en binnenkort mijn zoon voorop. Ik weet dus heel goed waarover u het heeft wat betreft veiligheid en dergelijke.

U zegt: "De conclusie is dus volgens u: het is schandaleus als auto's moeten een ommetoer maken, dat mag niet zijn. Ik snap dat wel, zo comfortabel en droog achter het stuur zitten is ernorm frustrerend."
U volgt me niet helemaal en gaat nogal kort door de bocht; het is helemaal niet schandaleus dat auto's een ommetoer moeten maken, maar het is wel schandaleus om een straat door te knippen waardoor het in een aantal andere straten een pak onveiliger wordt.

Stel ik reageer op dezelfde manier als u: Dus braeckmanlaan moet autovrij, zo kan IK veilig fietsen, de straten rondom die meer overlast hebben kunnen de pot op...
Kerk in't midden. Braeckmanlaan veiliger maken en daardoor omliggende straten weer minder overlast.

Nogmaals, ik fiets graag en veel, zowel met als zonder kinderen (sport en noodzaak).
Agressieve reacties als de uwe brengen ons niet verder... constructief en rationeel denken wel me dunkt.