A. Braeckmanlaan wel knippen!

Tim De Roeck
De auteur van deze petitie

/ #3 Re: Re: A. Braeckmanlaan

2013-08-30 19:02

#2: - Re: A. Braeckmanlaan

Beste anonieme gast,

 

Mag ik er u even op wijzen dat ik, in tegenstelling misschien tot uw kennis V. , wel degelijk in de buurt woon en dus volgens uw logica wel mag oordelen of bepaalde straten autluw moeten worden?

Beseft u verder, dat u mij eigenlijk gelijk geeft? U volgt volledig het discours van schepen Rose Leirens uit Destelbergen. http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=blbhe_20130829_005

De conclusie is dus volgens u: het is schandaleus als auto's moeten een ommetoer maken, dat mag niet zijn. Ik snap dat wel, zo comfortabel en droog achter het stuur zitten is ernorm frustrerend. Maar als het daardoor onveilig is voor de fietsers om diezelfde korte weg te gebruiken (en als u hier ooit eens met de fiets zou rijden, zou u weten dat dit het geval is), dan moeten de fietsers maar een omweg maken. Want de automobilisten raken blijkbaar gefrustreerd door een omweg te maken, en dan rijden ze nog gevaarlijker.

Kwa kromme logica kan dit behoorlijk tellen.

En wat betreft de schoolkinderen: als die uit de buurt komen, kunnen ze met de fiets naar school gebracht worden. Bij slecht weer, zullen mama of papa het er wel voor over hebben om even om te rijden en zo niet in de regen te moeten zitten, als op al die andere dagen de kinderen maar veilig naar school kunnen, dan? En als de kinderen van verder dan fietsafstand komen, dan zal dat laatste beetje omleiding het verschil toch wel niet meer maken, zeker?