A. Braeckmanlaan wel knippen!


Gast

/ #2 Re: A. Braeckmanlaan

2013-08-30 15:22

Beste Tim, hieronder een kopij die ik stuurde naar een iemand die deze petitie plaatste op Facebook.

"Beste V, het siert je dat je opkomt voor veiliger fietsen en dus ook veilige fietswegen maar op deze plaats zie ik bijzonder weinig voordelen aan het 'knippen'. We wonen in een straat met twee schooltjes (St-Jans, Schuurstraat) en door het knippen is er enorm veel verkeer bijgekomen, waardoor het rond de scholen een pak minder veilig wordt (auto's moeten omweg maken door het knippen, zijn door het langere rijden gefrustreerd en gehaast en rijden daardoor misschien sneller?).
Je kan maar oordelen als je zelf een van de omwonenden bent, het is al te gemakkelijk om vanop afstand te roepen dat bepaalde straten autoluw of autovrij moeten worden.
Ik versta ook niet goed waarom er commentaar is; er zou immers een nieuw afgescheiden fietspad komen... dus auto's kunnen blijven rijden en fietsers kunnen vanaf dan veilig fietsen..."

Toegegeven, het zal vermoedelijk enige tijd kosten vooraleer het fietspad er is... Maar als 'koning auto' intussen weer op de Braeckmanlaan kan rijden en je vindt het daar te gevaarlijk en te druk, rij dan gerust langs de Beelbroekstraat en de Schuurstraat die zouden dan hopelijk weer normale kalme straten zijn.

#1: Tim De Roeck -