TEGEN de prijswijziging van de KNHS 2016
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Afgezien van het feit dat voor een aantal de kosten niet extreem stijgen vind ik het absurd dat de kosten elk jaar klakkeloos worden opgeschroefd. Toen de oude startkaart met coupons werd vervangen door de startpas kon de KNHS heel wat arbeidsuren schrappen omdat verenigingen alle resultaten nu kant en klaar doorsturen. Vreemd genoeg werd de startpas op dat moment niet goedkoper, in mijn situatie zelfs duurder in verhouding tot startkaart+coupons.
Of we nu wel of niet een paar Euro meer of minder betalen ten opzichte van 2015. Ik vind 108 euro voor een startpas op zich al belachelijk veel geld! En dan heb je alleen nog maar het pasje in je portemonnee... (vergeten we voor het gemak nog even de contributie en het lidmaatschap bij een aangesloten vereniging)
Re:
Achteraf gezien was het de laatste jaren al belachelijk duur maar door alle verschillende posten viel het wat minder op. Nu alleen het startpasje de 100 euro grens al voorbij gaat (en dan heb je in feite nog niks, enkel het recht om te gaan starten) valt het me pas op hoe duur dat eigenlijk is
Het is voor de recreant niet betaalbaar meer zo
Omdat door de prijsverhogingen de amateur en jonge ruitere veel minder gauw op concours gaan omdat de prijs drempel ver omhoog gaat. Terwijl je het toch echt van deze categorie moet hebben in de sport anders heeft nl over een aantal jaar niet meer zo'n legioen en prijs winnende ruiters binnen alle categorieën.
Los van het geld, vind ik het BELACHELIJK dat de KNHS dit "zomaar" doet en het dan ook nog presenteert onder het mom van dat het goedkoper wordt!!!!
Als enkelspanmenner en volgend gezinslid mag ik opeens 60 euro meer aftikken, want als volgend gezinslid hoefde ik al niet te betalen voor de Paard&Sport. Ruimte voor een extra paard op stal is er niet, dus het voordeel van extra kunnen starten op dezelfde licentie gaat voor mij niet op. Ik moet zelfs 3 combinaties(!) uitbrengen wil ik "financieel voordeel" halen uit deze nieuwe regeling.
Je mag al blij zijn als je met enige regelmaat een dressuur/vaardigheidwedstrijd binnen een straal van 50km kunt rijden. Animo voor deze menwedstrijden loopt al jaren terug (kijkend naar het aantal actieve combinaties), hopelijk betekent deze nieuwe regeling niet de ondergang van een aantal leuke menwedstrijden die tot aan dit jaar nog niet kopje onder zijn gegaan door de tomeloze inzet van de vrijwilligers (en verenigingen die geld bij leggen om de wedstrijd door te laten gaan).
niet voor het plezier in elk geval
| This discussion has been closed. |
Re: Je kunt niet alleen maar nemen van de basisruiters
#9: De druppel - Je kunt niet alleen maar nemen van de basisruiters
dat vraag ik me ook al af.