STOP project Buytenland nu!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Mooi dat de motie is aangenomen. Het blijft echter staan dat (delen van) de polder natuurlijker ingericht gaan worden. Voor de boeren is het nu zaak naar een inrichtingsvorm te zoeken waarin landbouw toch als hoofdactiviteit voor brood op de plank zorgt, maar dat delen van de polder als natuur worden ingericht. "Prehistorische" landbouw is natuurlijk geen optie voor de boeren. Er moet nu nagedacht worden over hoe, hoogwaardige akkerbouw naast natuur kan bestaan in de polder. Dat mogelijke schadelijke effecten op natuur beperkt blijven door maatregelen (zoals ringsloten, akkerranden, natuurvriendelijke oevers etc). Ook kan de keuze van die zogenaamde 'natuurdoeltypen' mogelijk worden afgestemd op hoogwaardige akkerbouw in omringend gebied. Een constructieve opstelling van de boeren richting natuur- en terreinbeheerders lijkt me goed.
Re:
Haha, ik had ff wat inspiratie uit een soortgelijk project uit mijn stage.
deze gezinnen hun inkomens en huizen afneemt ook een polder in zijn huidige vorm is een een stukje natuur
absurde ideeën om zoiets te bedenken. Laat die mensen met rust die daar wonen en werken!
te creeëren in plaats van kwijt te raken.
nu moeten de boeren weer wijken, hoe lang gaan we met dit achterlijke beleid door???
blijf strijden, ik steun!
In zeeland speelt het zelfde.
Ik ben het ook zat dat er ministers zijn die zich er mee bemoeien waar zij geen verstand van hebben.
Het is nog altijd zo schoenmaker blijf bij je leest.
Maar zij regeren met het gevoel van de arrogantie van de macht.
Er is daar al genoeg kapot gemaakt in de omgeving kijk maar naar eiland De BEER in het verleden..
DUS STOP MET DEZE ONZIN.
Met recht dat hier massaal tegen gereageerd wordt.
boerenland.
| This discussion has been closed. |
De polder met zijn boeren, bewoners en dieren moet gewoon blijven zoals het is