Open brief aan de dames en heren visserijministers
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Waar zijn zij mee bezig .
Zeker niet met het herstel van de zeevis ( zeebaars)
ik heb op dit bericht niets toe te voegen, ik heb eenmaal in het Deltablad gestaan met de grootste zeebaars van 2015, dat was ook de enigste zeebaars die ik in dat jaar gevangen heb uit de oosterschelde
Hoeft verder geen uitleg
Volledig met de brief eens
In 4 jaar tijd van onbeperkt vangen naar 20 kilo naar 3 stuks en nu 1 zeebaars per dag na 1 juni
Dan kun je je gekweekte baarsje voor in de pan beter bij de visboer gaan halen
Vind 3 stuks per dag prima en kabeljauw baglimit wat omhoog brengen. Hebben al genoeg ingeleverd de laatste jaren. Waterweg kun je niet meer ingooien van de netten en de wrakken zijn ook leeg als je dan een keer een mooie dag hebt kun je na 2 uur heen varen en 1 keer ingooien weer naar huis
Voor mij is het een hobby heb medelijden met de charter boten en de hengelsportwinkels die gaan hierdoor echt ten onder
Als we toch maar één zeebaars meer mogen meenemen dan opteer ik ervoor dat er een volledig moratorium ingesteld wordt op het meenemen van zeebaars zowel voor de beroepsvisserijsector als voor de sportvisserijsector en dit gedurende meerdere jaren. Ik ga het vissen daarvoor niet laten. Maar het is zo dat ik met heimwee terug denk aan voorgaande jaren toen het nog wel mogelijk was om mooie zeebaars te verschalken. De vangsten zijn in de Oosterschelde al drastisch teruggelopen en binnenkort blijven er daar nog enkel jonkies over. Enkel als we de beroepssector kunnen laten ophouden met het uitroeien van onze geliefde zeebaars zullen we als hobbyvisser in de toekomst terug betere tijden tegemoet gaan. Nu laat Europa de beroepsvisserij verder quasi ongebreideld zijn gang gaan wat ervoor zal zorgen dat de situatie alleen maar zal verslechteren en we steeds zullen blijven achter het net vissen.
| This discussion has been closed. |