De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Nu ook nog door de zelfstandigen Aftrek DUBBEL dus
Waar moet dit naartoe
Als we de bijstand in moeten kost het nog veel meer
Mag ik ook ambtenaar worden
ook al is er niks te doen
Geen WW, geen WAO etc.
Bij tegenslag rest alleen de bijstand.
De zelfstandigenaftrek is bedoeld om ZZP'ers in staat te stellen zelf een werkeloosheid- en arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten.
Als deze compensatie komt te vervallen vliegt het beroep op de bijstand omhoog.
Bovendien is er dan sprake van ongelijke behandeling.
Het beleid van de overheid is er op gericht het midden- en kleinbedrijf te vernietigen.
Al die vrij jongens en meisjes is maar lastig en duur om te controleren.......
(in opdracht van de EUSSR)
Tenslotte wordt de bedrijfstak al bijzonder hard getroffen doordat de opdrachten veel en veel minder zijn .Zowel de particulier als bedrijven houden sterk de hand op de knip.
Niet een eerlijke ZZP-er, die moet buffelen voor zijn inkomen pakken.
We vullen de schatkist al genoeg,we moesten al met onze tarieven naar beneden om te concurreren met Polen ,Tsjechen en al dat andere werkafpakkende Europese volk nu ook nog aan ons enige voordeeltje komen NEE ik dach het niet
Wij nemen alle risico, mogen daarom wel een klein voordeeltje hebben.
Ben "gedwongen" voor mijzelf begonnen omdat ik aan het begin (2009)van de crisis mijn baan verloor. Na 2 jaar solliciteren, coaching van het UWV en wat al niet meer stond me het water aan de lippen. Met 45+ ben je oud, te duur, te veel ervaring en dus kans op een baan - NIHIL. Eigen geld gebruikt voor het betalen van rekeningen en bank en regering laat je nu stikken. Geef het lekker aan Griekenland of de oost-blok landen en laat je eigen volk stikken. Als zzp=er is het buffelen om opdrachten te krijgen (als je die al krijgt) en alles erom heen moet je zelf betalen. Een werknemer is verzekerd, krijgt vakantiegeld, heeft een vast inkomen per maand. Als zzp-er heb je dat niet, het is afwachten of je een klus hebt en dan nog maar niet te spreken over de tijd die je erin steekt om de klus binnen te halen. REGERING bezuinig dit land niet plat want dat is het al. Begin in Brussel te halen, zorg dat jullie eigen huishoudboekje op orde is!!!! Dus ZZP-er aftrek moet blijven. ZZP-ERS ZIJN DE VERBINDENDE FACTOR IN ALLERLEI INDUSTRIEEN!!
-zelf opdrachten zien binnen te halen
-zelf de administratie in orde te maken
-zelf op eigen kosten vakkennis bij te houden
-zelf allerlei risico's te dragen (o.a. arbeidsongeschiktheid)
-zelf pensioen op te bouwen
-zelf te zorgen voor allerlei buffers en verzekeringen
-zelf problemen op te lossen in plaats van die door te kunnen schuiven
-zelf te zorgen voor een werkruimte
-zelf op de hoogte blijven van allerlei nieuwe regels en ontwikkelingen
- etc. etc.
| This discussion has been closed. |