De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Door cultuurbezuinigingen komen veel freelancers op straat te staan
Stuk in het NRC: Veel theater-en muziekgezelschappen wijken uit naar het buitenland. Sommigen stoppen. Sommigen doen veel reprises van voorstellingen, sommigen maken zelfs helemaal geen nieuwe voorstellingen meer. Veel freelancers, bv. werkzaam als acteur, zanger of als danser, maar ook al degenen die bv. freelancend bedrijven moeten binnenhalen om voorstellingen te sponsoren krijgen veel minder betaald of moeten noodgedwongen stoppen. Loondienstfuncties zijn not done door het projectmatige karakter van de jobs. In de cultuurbranche werken dan ook veel ZZP'ers. Als dan ook nog de zelfstandigenaftrek wordt afgeschaft zal het cultureel in ieder geval een stuk minder leuk, veelzijdig en gezellig worden in Nederland! Men overziet niet wat voor schade dit ook niet allemaal op cultureel vlak gaat brengen... Namelijk veel freelancers in deze sector zullen, bovenop de bezuinigingen op cultuur, ook nog eens in de bijstand belanden als de zelfstandigenaftrek ook nog eens wordt afgeschaft. En dat kan voor Leeuwarden als Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 nog wel eens onaangename effecten krijgen...
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/09/12/onderzoek-nrc-elf-groepen-overleefden-cultuurbezuinigingen-niet/
Vriendelijke groet van Martha Verdonk
dit mag niet gebeuren
Op deze manier zorg je ervoor dat iedereen met ondernemersbloed en vizie,
elders gaat wonen in de wereld.
Re: Protest
Beste Martha,
Nav je vraag: op 21 september a.s. is in Amsterdam een grote protest-actie gepland onder de noemer "Stop de Bezuinigingen", zie ook de website daarvan. Op 30 november wordt er ook door FNV een grote protest-actie gepland. Nadere gegevens volgen waarschijnlijk nog in de pers. Er dus wel wat gaande!! Wanneer de ondernemersorganisaties gaan aansluiten is mij niet bekend, ook zij zullen dit waarschijnlijk wel kenbaar maken?!
Afschaffen van zelfstandigenaftrek is mogelijk de doodsteek! Dankjewel kabinet Rutte, voor je demotivatie en geweldige gebrek aan inzicht!! (Dat blijkt echt niet alleen vanuit mijn perspectief!)
in 2007 stond ik, van de ene dag op de andere, voor de keuze de WW in te gaan of...????? Zonder lang over na te denken besloot ik als zzp'er aan de slag te gaan. Hiermee heb ik veel risico's genomen, zeker als enige kostwinner in mijn gezin. Ik kost de samenleving niets, geen www, geen ziekte kosten. Als ik werk heb ik geld, werk ik niet dan heb ik geen inkomen. Ik werk zo lang mogelijk door, ziek of niet ziek. Ik dop mijn eigen boontjes, ben geen last voor de samenleving. De zelfstandigen aftrek moet blijven want dat is de enige compensatie.
| This discussion has been closed. |