Red het onderwijs

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red het onderwijs.


Gast

#1

2014-05-16 07:47

Ik sta in het buitengewoon onderwijs. Ik kan alleen maar vaststellen dat dit decreet bij een aantal mensen bij ons op school hun job gaat kosten. Door het decreet verliezen wij veel kinderen en deze kinderen gaan nooit op maat geholpen kunnen worden. Het onderwijs gaat achteruit en het we verliezen ook nog eens jobs. Het gewoon onderwijs is niet aangepast aan deze kinderen, dus gaan zij het niet aankunnen en vele jongere leerkrachten gaan hierdoor afhaken. In ons kleine landje werken we al jaar en dag op het niveau van de kinderen, nu gaan we de kinderen een niveau opdringen. Dit kan alleen maar fout gaan! Er gaan teveel kinderen falen, gepest worden... Dit leidt naar ongelukkige kinderen! De sterkere gaan belemmert worden in hun groei doordat de leerkracht teveel aandacht moet geven aan de zwakkere. En dan moet je weten dat in het huidige systeem alles goed loopt! Elk kind is speciaal en verdient op zijn tempo en volgens zijn mogelijkheden te ontwikkelen! Dit decreet is voor niemand goed, buiten voor de politieker die zijn fantasietje wilt verwezenlijkt zien.
lkr in spe

#2 Re:

2014-05-16 18:56

#1: -

je hebt natuurlijk overschot van gelijk...

Ps: jammer van de dt fout in je uiteenzetting...


Gast

#4

2014-05-17 06:41

beste , ik heb vraagje waarom horen we nog geen reacties van het gewoon onderwijs met zoveel negatieve veranderingen in het onderwijs , de leerkrachten gaan echt een ramp senario meemaken en het onderwijs zal nooit meer het zelfde zijn hoe spijtig is dit niet dat men zoiets beslist en dit door leken ! groeten


Gast

#5

2014-05-20 16:46

groot gelijk! Dit moet iedereen lezen!!

Gast

#6 Re:

2014-05-20 16:51

#5: -

Delen die handel! Verspreid de boodschap op alle social media.

http://www.petities24.com/red_het_onderwijs

een zij-instromer

#7 Je hebt gelijk maar...

2014-05-27 12:15

Beste Bert,

Je uiteenzetting is interessant. Ik ben zelf zij-instromer sinds dit jaar en moet zeggen dat alles wel een stuk minder romantisch is dan het lijkt. Zo is er inderdaad geen geld voor goede infrastructuur (als leraar wetenschappen is het schrijnend dat je je eigen erlenmeyers en proefbuizen moet meenemen van thuis) maar anderzijds is het wel hartverwarmend dat je merkt dat je jongeren naar kennis en nieuwe interesses kan leiden. En dat moet de drive zijn. Werkonzekerheid heb je echt overal : ik ben zelf ook weggesaneerd uit de private sector en dat kwam zeker niet door incompetentie maar wel door overenthousiasme. En ook voor onderwijzen heb ik een hoog enthousiasme. En 45 h werken per week is nog weinig in vergelijking met wat ik in de private sector deed. De koude douche voor een zij-instromer als ikzelf kwam voor mij toen de politici onlangs zeiden dat mijn 20 jaar ervaring in de private sector voor nul zou meetellen in het onderwijs, toevallig omdat ik al wat les was beginnen geven : dat werkt pas demotiverend. Nu doe ik verder met mijn opleiding maar of ik ooit in het onderwijs zal terugkomen, hangt af van de beslissingen van de nieuwe regering : nieuwe loondiscriminatie tussen medewerkers in het onderwijs blijft onaanvaardbaar ! En dat dan in zo een onzeker systeem...Bekijk ook de petitie http://www.petities24.com/overgangsregeling_zij-instromers_vlaams_onderwijs

Overigens woon ik in een grote stad en merk helemaal niets van het lerarentekort hier. Ik ben zelf in kleinere stadjes moeten gaan zoeken voor opportuniteiten....