Heropening spoorlijn Dunkerque - Adinkerke (De Panne)


Gast

#26

2014-01-29 12:43

ja, ik wil eens over de grens per trein!

Gast

#27

2014-01-29 13:38

Veel succes met de lijst! Hopelijk veel respons!

Gast

#28

2014-01-29 16:08

Proficiat met jullie actie. Deze moet zeker opengesteld worden; Zo een mooi project met toekomst. Brussel-Dunkerque

Ik heb een schrijven gericht aan Europees Parlementslid Ivo Belet.

Groeten

Raphael Matthijs

Gast

#29

2014-01-29 18:54

unieke spoorlijn door een uniek landschap, potentieel zowel aan goederen-als reizigersvervoer

Gast

#30

2014-01-30 07:47

Hopelijk zal het goed geslaagd! Nog veel succes! Ik hoop het heel erg, dat ik het nog eens mee mag maken. Het zal erg interessant, economisch en milieuvriendelijk worden. Geen files, geen uitgebreide betonen parkeerplaatsen! In hogere seizoen meer treinen per uur! Één trein per uur is veel te weinig en erg onaantrekkelijk en natuurlijk nemen zij hun auto vlugger dan een trein.

Gast

#31

2014-01-30 09:55

Verandering is niet altijd vooruitgang !

Gast

#32

2014-01-30 11:16

Waarom stoppen in een kleine badstad, als er een stad van 70 000 inwoners op een steenworp daar vandaan ligt?

Gast

#33 Re:

2014-01-30 16:44

#26: -

Ik ook, en meer dan een keer!

 


Gast

#34

2014-01-30 18:12

Essentieel voor een toekomst van beter (grensoverschrijdend) openbaar vervoer. Mss wel maatregelen om eventuele hinder - vandalisme en criminaliteit... - tot een minimum te beperken.
Ik duim voor heropening!!

Gast

#35

2014-01-31 09:31

Ik ben al 13 jaar op rust en men spreekt er al 20 jaar over .Het wordt tijd dat er iets van komt
Raphael

#36 Re:

2014-01-31 10:32

Maa er aub geen politieke spelletje. Wees sereen#18: -

 


Gast

#37

2014-01-31 23:21

Ik hoop dat lijn 73 blijft. Ik moet meer en meer lachen met het "Europa van Morgen". Vrij verkeer van personen-goederen-diensten en kapitaal !!Zie maar de belastingen die jacht maken op de spaarcenten in het buitenland;de politie die eerst een overeenkomst moet afsluiten met de overkant van de grens om te mogen optreden in Frankrijk en dan nog zonder wapen.enz...

De kortzichtigheid van de spoorbazen is legio.


Gast

#38

2014-02-01 05:58

Is toch o zo logisch deze verbinding. Maar ja, de meeste besluitnemers zitten op bureel en hebben alle contact met de buitenwereld verloren.

Gast

#39

2014-02-01 11:13

Ja het is voor vele mensen een goed voorstel,beter openbaar vervoer,minder auto's op de baan,minder ongevallen ; Niet iedereen rijd met een bestuurder zoals ??????

Gast

#40

2014-02-01 11:44

IN EUROPA MOETEN DE TREINEN NIET MEER AAN DE GRENS
STOPPEN MAAR DOORRIJDEN !!!

Gast

#41

2014-02-01 13:23

Deze verbinding ligt me al 30 jaar aan het hart, tegenover de miljarden om 2 e-centrales om te bouwen, de miljarden om autowegen te verbreden en lonen, bonussen enteveel aan overname banken, uit te geven, is lijn 73 open en lijn 20 terug in dienst; hoeft de onnodige sneltram van mergalomaan Hasselts project, niet meer en kan gratis ic verbinding Tongeren Blankenberge in dienst blijven, we nemen minstens 10x per jaar deze verbindingen {ook naar Duink. eb Calais}.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-02-01 19:48


Gast

#43

2014-02-01 20:17

Hoeveel spoorlijnen zijn niet reeds verdwenen!

Gast

#44

2014-02-02 10:45

Geachte politici,

het is hoog tijd dat u zich inzet voor de heropening van de lijn Adinkerke - Dunkerque,
zodat de grote homogene transporten niet langer een grote omlegging via Moeskroen moeten maken om onze Antwerpse haven te bereiken, of verdere afstanden naar Rotterdam of het Ruhrgebied dienen te maken.
Deze lijn zou ook heel wat toeristen uit de regio Pas-de-Calais et le Nord naar onze badplaatsen van de Oost- en Middenkust kunnen brengen.
Het is 5 voor 12!

Gast

#45

2014-02-02 12:20

Onbegrijpelijk hoe zoiets moois / nuttigs uitgeschakeld kon worden.
Dit DIENT terstondelijk GECORRIGEERD!
Trekhaak73

#46 Re: sobriëtas = matigheid

2014-02-02 12:54

#8: professor B. Paesmans - sobriëtas = matigheid

Deze mail werd heden verstuurd naar Volksvertegenwoordiger Bercy Slegers n.a.v. het bezoek van Kris Peeters aan Brugge en Roeselare:

 

Trekhaak73 vind het normaal dat Kris Peeters onze provincie bezoekt, maar is verwonderd dat de (dun bevolkte) Westhoek daarbij aan de kant wordt gelaten.  Nochtans, vanaf 4 augustus gaat het hier allemaal gebeuren, als we de historici mogen geloven, en dat geloven we heel graag.  Ik ben verheugd dat onze minister-president als eerste in onze provincie komt, maar de vraag is nu HOE KUNNEN WIJ DE AANDACHT VAN Kris, Hilde en de andere politici op onze streek krijgen?  Trekhaak gaat voor de verbinding Adinkerke-Duinkerke, niet in het minst omdat de vrienden tegen fijn stof en tegen kanker ons ook steunen om minder fijn stof in de lucht te blazen (en dus minder kankergevallen te creëren).  Excuseer voor deze weinig persoonlijke mail, maar wij zijn er meer dan ooit van overtuigd dat u kan bijdragen om Kris, Hilde,... naar onze Westhoek te verwijzen (zodat het geen PESThoek meer moet zijn, zoals de inwoners hun eigen streek wel eens willen noemen).  De Westhoek moet dringend ontsloten worden en daarvoor hopen wij op ELKE politicus uit Vlaanderen!
Vriendelijke groeten,

 


Gast

#47

2014-02-02 19:19

België = Absurdistan. Een spoorlijn die een brug tussen België en Frankrijk is, in een verenigd Europa, moet verdwijnen. Wie wordt daar beter van ? Feit is dat de Vlaamse regio opnieuw elke band met wie Frans spreekt doorknipt. Daarvoor staan Vlaamse nationalisten ook wel achter zeker !
observator

#48 kleur bekennen

2014-02-03 22:23

De namen van eerlijke en jonge politici van verschillende partijen die de spoorverbinding Gent-Diksmuide-Veurne-Koksijde-De Panne - Duinkerke steunen lezen wij graag op deze petitielijst. Wie nog wil aansluiten kan. Het is nog niet te laat. De trein is nog niet vertrokken.
Zij maken ons duidelijk voor wie wij van in de Westhoek tot Brussel moeten stemmen.
Lijn 73 kan helpen om de files rond Brussel en Antwerpen een aantal (vreemde) camions korter te maken.
Wie kiest er nu voor die files, als het ook anders KAN.

Aan Franse kant zijn er gemeenteraadsverkiezingen, waarin de inwoners gemeenten langs de E 40 van Calais over Gravelines, Dunkerque tot Ghyvelde zullen kiezen voor kandidaten die aandacht besteden aan zuiverder lucht als middel ter voorkoming van kanker.

Gast

#49 Re: Red Spoorlijn 73 Adinkerque-Dunkerque !

2014-02-04 09:55

#1: Tanguy Veys - Red Spoorlijn 73 Adinkerque-Dunkerque ! 

 met Vlaams Nationalisten zal het zeker niet beter gaan

 


Gast

#50

2014-02-04 13:22

Dit is ook een middel om de Vlamingen terug bij elkaar te brengen aan weerszijden van de schreve en het economisch gewin niet uit het oog te verliezen