Cannabisbeleid Dalfsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Cannabisbeleid Dalfsen.


Gast

#1 Reactie van Harm op het stukje in de stentor

2013-12-19 18:25

"Het idee is goed, maar zo lang als de overheid cannabis niet legaliseert en de achterdeur wettelijke regelt geef ik hem weinig kans. Door het verbod op teelt van cannabis blijft handel en productie het domijn van criminelen. De prijs van een grammetje wiet bedraagt voor de consument tussen de 8 en 12 euro logischs dat de criminaliteit regeert in de wereld van wiet en coffeeshops. De overheid is zelf verantwoordelijk voor de criminaliteit en de gezondheidsrisico's die het verbod op het telen van hennep veroorzaken. Het gebruik is omvangrijk in Nederland net zo als in de rest van wereld dat een verbod niet is te handhaven. Uruguay is het eerste land dat cannabis volledig legaliseert. In de VS is legalisatie van medical cannabis in veel staten al een feit en in net zo veel staten zijn ze druk doende om de cannabiswetgeving aan te passen. Gif en pesticiden gebruik is streng verboden en speciale labs onderzoeken de kwaliteit van de cannabis om de consument te beschermen. De wereldwijde hetze tegen cannabis is veroorzaakt door racisten in de VS in de jaren vijftig van de vorige eeuw die het maar niets vonden dat blanken dansten op de muziek van zwarte muzikanten die marihuana gebruikten.Er volgde een georganiseerde hetze en cannabis en zijn geestverruimende werking was het middelpunt van actie tegen de populaire zwarte jazz en blues muziek. Ook de katoenboeren deden mee aan deze hetze om dat hennep vezels in populariteit wonnen en een bedreiging waren voor de katoenboeren. Werelwijd werd cannabis onder de opiumwetgeving geplaatst om racistische en economische redenen. Medisch is cannabis al jaren werkzaam bij veel ziekten en wetenschappelijk wordt hiervoor steeds meer bewijs geleverd. Edocannabinoids zijn belangrijk voor de cellen van het menselijk lichaam. Legaliseren en regulering is de oplossing Veel burgemeesters en lokale bestuurders nemen het initiatief tot gecontroleerde kweek en lokale distributie maar blijft de minister van justitie dwars liggen. Al eerder was er een kamer meerderheid voor legalisatie desondanks blokkeerde de toenmalige minister van justitie legalisering van cannabis. In Nederland is ook nu zo als blijkt uit een onderzoek van vandaag de meerderheid voor legalisering van cannabis. Wie is dan de minister van justitie om dit verbod in stand te houden? De democratie zegeviert bij legalisatie van cannabis."

Bron : http://www.destentor.nl/regio/dalfsen/pleidooi-voor-een-coffeeshop-in-dalfsen-1.4142611#comments

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-12-19 18:54


Manfred

#3 Onderwerp

2013-12-19 19:15

Uit het illegale circuit halen zegt ie, laat me niet lache.
Die vent dealt zelf in alle soorten harddrugs en wapens.
"Hoe die aan het geld komt wil hij niet zeggen" lekker doorzichtig haaaa!

Gast

#4 Re: Onderwerp

2013-12-19 19:45

#3: Manfred - Onderwerp

Dat is onzin... En slaat nergens op dat je zo iets post.


Gast

#5 Re: Onderwerp

2013-12-20 06:18

#3: Manfred - Onderwerp

Je ken het zeker niet hebben dat hij een goed idee heeft.

Jij bent vast een drinker, wat nog slechter is.

Als je hier reageert zet hier dan niet van die onzin op daar heeft niemand wat aan.

 

logitech

#6 Re: Onderwerp

2013-12-20 08:43

#3: Manfred - Onderwerp

in alle soorten harddrugs en wapens???

En hoe weet jij dit dan?

gevaarlijke jongen is die Manfred volgens mij. jaloers ook.

maar ik ken V. Oosterveen persoonlijk en ik sta 100% achter hem

hij staat tenminste achter zn woorden door met daden te komen.

mensen negeer de haters die idd zelf de creativiteit en het leiderschap missen om tot

zulke ideeen te komen En ze uit te durven voeren.

logitech

#7 Re: Re: Onderwerp

2013-12-20 10:14

#5: - Re: Onderwerp

meegenomen dat cannabis voor industrie, medicinaal en pleziervlak kan worden gebruikt

bv. kleding, touw, papier, bio massa. medicijnen voor zeer diverse ziektes. plezier vlak licht voor de hand.

alcohol? ontsmetten(omdat het alles doodmaakt), parfum, verder? puur vergif. zelfs op plezier vlak word het plezier veroorzaakt doordat je jezelf aan

het vergiftigen bent, bij wiet is dit het tegenovergestelde wel valt er te twisten over de tabak die je in een jointje gooit maar daarvoor is de vaporiser ontwikkeld, ook bekend bij de apotheker.


Gast

#8

2013-12-20 15:51

Heel goed idee zo'n coffeeshop, wordt eindelijk de straat handel tegen gegaan. Laat de overheid en gemeenten hun ogen is openen en gewoon eigen wietkwekerijen bouwen, meer werk en minder illegaliteit. En je kunt een grote mond hebben op diegene die het idee oppert en aanhaalt bij gemeenteraadsleden, maar doet iemand anders het? Nee dus houdt je commentaar lekker voor je.
Manfred

#9 Re: Re: Onderwerp

2013-12-21 02:14

#6: logitech - Re: Onderwerp

Nou overduidelijk omdat ik deze persoon ken hè?

Ik ben geen hater, gun Dalfsen zeker wel een coffeeshop en heb niets tegen blowen.

Vind het alleen ironisch dat een (voor de wet) zware crimineel woorden als 'uit het criminele cirquit' in de mond durft te nemen.


Gast

#10

2013-12-21 13:40

Ik vind dat de heer Oosterveen heel veel goede punten heeft benoemd en geef hem zeker gelijk over het dalen van de overlast hier in dalfsen als de cannabis gebruikers een plek hebben om hun jointje te roken, dan gebeurd het ook niet meer op straat.
logitech

#11 Re: Re: Re: Onderwerp

2013-12-23 09:25

#9: Manfred - Re: Re: Onderwerp

heb je ook maar enig bewijs hiervan?

als hij zo'n zware crimineel zou zijn, zou de politie hem dan niet willen oppakken?

in plaats van met hem samen te willen werken?

a joint a day keeps the docter away :D

#12 Re: Reactie van Harm op het stukje in de stentor

2013-12-27 11:27

#1: - Reactie van Harm op het stukje in de stentor

harm u hebt helemaal gelijk de achterdeur is een groot probleem in de coffeshop branche je mag het verkopen maar je mag het niet inkopen ? beetje krom je mag het kopen maar dus ook weer niet echt bij je hebben heel onduidelijk allemaal om dat peobleem optelossen hebben we dit soort ideeen nodig om het probleem met achterdeur op te lossen en zo het grootste deel van de criminaliteit optelossen want als een coffeeshop zelf zijn eigen teelt kan groeien en dat kan verkopen heb je dus inbreng in de kwaliteit dus hoe goed iets is over wat er wel of niet mee gebeurd en dus zo in samenwerking met maatschappelijkdienst verleners kun je zo een goede uitleg geven over wat het precies is wat het doet wat zijn de bijwerkingen noem het maar op het medische vlak bij deze wil ik dus nogmaals iedereen oproepen om te stemmen en zo de achterdeur naar de coffeeshop voledig te dichten en dus een veilig leuke plek om lekker te genieten van wat hollandse groentes :D met vriendelijke groeten egbert

laat je niet verlijden door bullshit van gister

#13 Re: Onderwerp

2013-12-27 11:30

#3: Manfred - Onderwerp

omdat hij dus niet wil zeggen over hoe hij aan het geld komt wordt er dus gelijk gespeculeert dat iemand harddrugs verkoopt en vuurwapens klaar iemand heeft hier spreekrecht ivm media je hoeft niet alles te zeggen je hebt ook zwijgrecht
en ik vind het helemaal niet zo gek dat iemand zegt hoe ik aan het geld kom is mijn zaak go for it vincent oosterveen wie goed doet goed ontmoet ;)

.

#14 coffeeshop

2014-02-17 17:36

ik zeg doen alle redenen om mensen lekker te laten blowen

Gast

#15

2014-02-17 17:37

ik zeg doen