Voor een verkeersleefbaar Ternat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Voor een verkeersleefbaar Ternat.


Gast

#1

2013-10-23 14:44

Wil Ternat leefbaarder worden dan zal zeker met deze petitie rekening moeten gehouden worden. Ternat trekt veel te veel auto-, vracht- en busverkeer aan dat te snel door de smalle straten rijdt ! Kinderen kunnen ook per fiets naar school in plaats van op de achterbank van de 4x4 !De auto is koning in pretdorp Ternat dit zou best veranderen !Ook bij het organiseren van de talrijke evenementen in de gemeente zou meer rekening moeten gehouden worden met de overlast aan autoverkeer die dat met zich meebrengt !

Gast

#2

2013-10-23 16:38

elke dag kom ik met mijn rolstoel wel iets tegen op de openbare weg in Ternat. Gelukkig stoppen bestuurders snel als ik weer eens vastgereden ben (te hoge stoepen, te diepe putten of te grote ongelijkheden). Ternat is onverantwoord ontoegankelijk voor fietsen, kinderwagens en rolstoelen...

Gast

#3

2013-10-23 18:27

Als fietser is het hoog tijd dat petities als deze in het leven worden geroepen, bedankt en proficiat

Gast

#4

2013-10-23 19:29

Met weinig geld is ook heel wat te realiseren - ik denk voor de Kruidenlaan aan het herstellen van de deksels van de waterleiding (op veel plaatsen zijn die er erbarmelijk aan toe en dat is gevaarlijk voor voetgangers en kleine kinderen met de fiets en rolstoelgebruikers). Dit is maar één voorbeeld!
Aka

#5 Hoe kan men het gedrag wijzigen van (sommige) automobilisten?

2013-10-23 19:35

Wat ik dagdagelijks meemaak is vooral het rijgedrag van automobilisten naar de trage weggebruiker toe. En voor je gedrag ben je zelf verantwoordelijk. Gedrag veranderen lijkt me pas een uitdaging voor de toekomst!

Gast

#6

2013-10-25 04:57

Bedankt

Gast

#7

2013-10-25 14:43

Fietspaden in de Statiestraat!!
Zebrapad aan het station, voor de voetgangers die naar Lombeek moeten!!

Gast

#8

2013-10-25 15:36

dringend voetpaden en fietspaden

Gast

#9

2013-10-26 10:34

Luisteren naar de burgers is een gave is die men in Ternat niet kent, vooral niet na de verkiezingen, blijft de verkeersveiligheid een probleem. Het probleem Fossebaan hebben zij bv opgelost door hindernissen te plaatsen langs dewelke men gemakkelijk ten 70 à 80 km/uur door raast. Heren van de gemeente kom aub zelf eens vaststellen dat jullie niet werkende oplossing
Freddy Borms

#10 Fietsers

2013-10-26 13:15

Het is een helse karwei om op de Ternatse wegen, kapotgereden door de overladen camions van de spoorwegwerken, recht te blijven. Ok alle betonwegen zijn vol putten, is dat nu zo moeilijk om deze te dichten met gietasfalt? Ik ben op zoek naar een betaalbare geveerde zadelpen om de schokken op te vangt. mijn rug kan het niet meer aan! Komt er bij dat ik een "slag" in mijn wiel heb gereden op het sibbekesveld! WIE Draait hier op voor de kosten? Ik stel voor dat het ganse college de fiets neemt en 10 km rondrijdt in Ternat (heren, van in de auto zie je of voel je dat niet!), het zal dan wel veranderen!
Gast

#11

2013-10-27 10:31

Ternat het walhalla voor de automobilist, parkeren waar men maar wilt,zonder problemen door het rood rijden op de assesteenweg (flitspalen daar hebben ze nog nooit van gehoord), overdreven snelheid, en de politie staat erbij en kijkt er naar en doet niets. Voorbij rijden en de andere kant uitkijken onze blauwe vrienden. Goe bezig verantwoordelijken.
Aka

#12

2013-10-27 18:24

#11. Het is toch de 'gemeente' niet die door het rood rijdt, die parkeert waar men waar wil,... Dit is nog altijd door gedrag van mensen die achter het stuur zitten.

Gast

#13

2013-10-27 18:42

Zolang er geen controles zijn op verkeersovertredingen zal dit maar blijven duren.
(Dagelijkse honderden overtredingen door het zware vrachtvervoer die de Nattestraat inrijden vanaf de steenweg, ondanks het verbodsteken 7,5 ton niet toegestaan.)


Gast

#14

2013-10-28 07:30

De afwezigheid van duidelijke en veilige fietspaden maakt de drempel en de angst om de fiets te nemen veel te hoog voor 'n meerderheid.
Efkens de grens oversteken naar Nederland toont hoe het WEL moet.Dit vereist wel politieke moed!

Gast

#15

2013-10-29 20:08

Ik ben heel blij met deze petitie : de aandacht en een verbetering van verkeersveiligheid voor de zwakke weggebruiker in onze gemeente kan nooit hoog genoeg zijn
MB

#16

2013-11-01 19:11

automobilisten moeten inderdaad meer discipline hebben en veel meer aandacht voor de zwakke weggebruiker, maar laat ons geen illusies koesteren de infrastructuur moet zorgen dat snel- en langzaam wegverkeer gescheiden blijft en in de dorpskern, gewoon onmogelijk maken dat er meer dan 30 km/u kan gereden worden

Gast

#17

2013-11-01 19:12


doordacht omspringen met budgetten bij infrastructuurwerken, dan is er al veel mogelijk ...
werken aan de spoorlijn, een gemiste kans, probeer maar eens met een gewone fiets op die grindwegen te rijden, een fietsbrug over de Assesteenweg? voor geasfalteerde dienstwegen die bijna niet gebruikt worden is er blijkbaar wel geld... meer nog met de werken zijn de "fietspaden" langs de Assesteenweg bijna niet meer berijdbaar.

Gast

#18

2013-11-01 19:13

Centrum Wambeek - centrum Ternat langs de kouterbroeken een fietspad met weinig kosten, volledig gescheiden van het autoverkeer.
een weg waar 70 toegelaten is zonder gescheiden fietspad (en dan bedoel ik niet wat witte streepjes), het zou gewoon niet mogen

Gast

#19 Met weinig geld kan ook veel !

2014-10-21 06:19

Maatregelen die relatief weinig kosten:

- snelheidsbeperking

- eenrichtingsstraten (om sluipverkeer tegen te gaan en ruimte te creeren voor bv voetpaden en extra parkeerplaatsen)

- bewonersparkeerkaarten (vooral tijdens events en wekelijkse markt)

- bloembakken (om snelheid te beperken)

 

En last but not least ... een dosis gezond verstand,alsjeblieft.  Waar een wil is, is een weg.