steun_monialen_opgrimbie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie steun_monialen_opgrimbie.


Gast

#51

2013-06-27 07:28

Quel beau cadeau pour la Belgique que sont nos monastères !

Gast

#52

2013-06-27 07:52

Graag sluit ik mij aan bij de steunbetuiging voor de gemeenschap monialen in Opgrimbie.

Gast

#53

2013-06-27 08:26

Een gemeenschap van stille bidders in de ruimte van de rustige natuur zal uiterst heilzaam zijn voor ons land in zijn huidige situatie !

Gast

#54

2013-06-27 09:38

Hoe de wereld er uit ziet, zonder God, ervaren wij onze gezinnen, families, landen en wereld,dagelijks meer en meer. Verstikt door duizende wetgevingen, waar onze maatschappij zich steeds meer in verstrikt, zonder oplossingen te kunnen vinden....de nood groeit en groeit in de meest onzinnige vormen.......waar onze kinderen en alle kwetsbaren de gevolgen van ondervinden....wanneer gaan wij begrijpen dat God's Geboden ons de vrijheid en respect (terug)schenken, die ons meer en meer ontnomen is door menselijke hoogmoed, en de cultuur van de dood tot in het onzinnige.....en de toekomst rooft van onze kinderen?
O Onbevlekt Hart van Maria, help ons!
Heilige Michaël strijdt voor ons!

Gast

#55

2013-06-27 13:37

Voor de villa's van de rijke Nederlanders en Japanners in de buurt werden hectaren bos verwijderd en daarop kwam nooit enig commentaar.
D

#56 Truc van de vrijmestelarij

2013-06-27 13:44

Het wordt eens tijd dat wij eens ons verzetten tegen de vrijmetselarij in ons Staatstuctuur. Zij doen alle het mogelijke om het christendom belachelijk en lastig te maken

Gast

#57

2013-06-27 14:13

De hele hetze rond Opgrimbie doet me denken aan de toenemende tendens in ons land: zowel tegen godsdienst als tegen het Koningshuis ! Alle positieve waarden moeten weg cfr. nu ook euthanasie.
Denken de mensen die dit veroorzaken eraan dat ze: en anarchie en dictaturen kweken?

Gast

#58

2013-06-27 16:31

zeer goede initiatief die ik volledig ondersteun!

Gast

#59

2013-06-27 17:12

Toen ik hier binnenstapte in de kerk kreeg ik kippenvel van emotie. De sereniteit ,de stilte hebben een diepe indruk op mij achter gelaten.Dit is een ervaring die ik iedereen toewens.Hoe dat het mogelijk is dat hiertegen protest komt daar krijg ik eveneens kippenvel van maar in de slechte betekenis.

Gast

#60

2013-06-27 17:40

Dans une société où tout doit être permis à tous, même les frontières naturelles se vivent comme des discriminations,
Dans une société qui considère que l'Eglise d'office est conservative, nécessairement abusive et fautive,
Dans une société où la famille royale est sans cesse critiquée par une classe politique avide de pouvoir, dans l'anarchie de la médiatisation,

Nous demandons que le droit des intéressés (les moniales du monastère, et la famille royale) soient pleinement respectés. Il ne peut s'agir d'un procès politique. L'ensemble des droits et de la situation doivent être gérés en 'bon père de famille' et avec bienveillance.

Gast

#61

2013-06-27 17:40

Wij zijn heel blij met deze petitie. Wij kennen de Zusters van Opgrimbie en hun waardvol gebed voor de hele wereld. Het wordt tijd dat men eens gaat beseffen hoe belangrijk deze gemeenschap is. Hun gebed draagt het leed en verdriet van vele mensen. Je kan er thuis komen en de rust ervaren die geen enkele psychiater kan geven.Wij snappen ook niet wat het probleem is met een gemeenschap die leeft vanuit de Grote Stilte. Mensen die God de ganse dag loven en danken wat is daar mis mee? Of heeft men last van God? Is zijn aanwezigheid bij hen misschien te sterk voelbaar? Lieve mensen wij zijn dankbaar en blij dat wij mogen thuiskomen in deze gemeenschap om kracht en sterkte op te doen.

Gast

#62

2013-06-27 18:54

ik vind deze petitie zeer zinnig, want de zusters worden echt zeer oneerlijk behandeld en hun aanwezigheid draagt juist bij tot natuur- en stiltebeleving, Mia Neven

Gast

#63

2013-06-27 19:16

Zeer mooi initiatief. Mensen zijn zo vlug vergeten wat de religieuzen in het verleden allemaal verwezenlijkt hebben inzake onderwijs en hospitalen en wa tzij tot op heden nog allemaal doen.

Gast

#64

2013-06-27 21:10

Graag ondersteun ik met deze petitie de aanwezigheid van de Zusters in Opgrimbie. Zij zijn onze biddende aanwezighied in onze Provincie. Met deze wil ik ook graag een oproep doen tot onze Politieke gelovigen om achter de aanwezigheid van de zusters te staan en er voor te blijven vechten

Gast

#65

2013-06-27 21:54

het is een geweldig geschenk voor allen deze biddende zusters!

Gast

#66

2013-06-28 06:46

Het blijft zinvol dat er religieuzen zijn die in de stilte bidden voor de mensheid. Door hun leven tonen zij ons dat er nog een andere dimensie is in het leven die mensen kan gelukkig maken, dat er een God is die mensen lief heeft.

Gast

#67

2013-06-28 07:07

Heb je een hart voor natuurbehoud ? Geef die natuur dan in handen van God of zijn dienaars.

Gast

#68

2013-06-28 07:16

God heeft alle recht op en nood aan véél medeverlossend gebed en de zusters schenken dit !

Gast

#69

2013-06-28 07:18

Het klooster van Opgrimbie is een zuiverende plek en bron midden een zwaar gepollueerde vijver die onze maatschappij toch geworden is....

Gast

#70

2013-06-28 08:16

We willen het klooster met ons gebed ondersteunen.moge de aktie iets goeds kunnen teweegbrengen.hopen het van ganser harte.genegen groeten.

Gast

#71

2013-06-28 08:44

Goed initiatief!!!

Gast

#72

2013-06-28 09:09

wij sluiten ons aan, en bidden ook voor het behoud van klooster,ook dat de zusters kracht mogen blijven krijgen .

Gast

#73

2013-06-28 11:11

ik vindt het niet kunnen dat zo iets gebeurd ,zouden we onze stem niet beter laten horen via de media?

Gast

#74

2013-06-28 13:29

De beste garantie opdat een natuurgebied, natuurgebied blijft is dat er zusters verblijven als deze van oPGRIMBI....STILTE RUST GEEN VERNIELIGEN......EEN OORD VAN GEBED TOT GOD....DE SCHEPPER !!!!!

Gast

#75

2013-06-28 14:28

Opgrimbi moet blijven
Cecile