Subsidieer de Utrechtse Bachcantatediensten

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Subsidieer de Utrechtse Bachcantatediensten.


Gast

#1

2012-10-08 12:51

supergoed en ik hoop dat er meer mensen op reageren. Bachcantatediensten moeten blijven...

Gast

#2 Subsidie

2012-10-08 13:57

Als goede vriend van Johan Rooze (vm. dirigent bij de Cantatediensten) en als vm. medewerker aan deze prachtige traditie wil ik een dringend beroep doen op degenen die verantwoordelijk zijn om de subsidie niet in te trekken. Als dat toch gebeurt, wordt Utrecht een stukje armer. NIet doen dus!!

Gast

#3 Bachcantatediensten niet weg te denken uit Utrecht

2012-10-12 01:31

Deze traditie mag niet verloren gaan!
HEUGELIJKE TIJDING!!

#4

2012-10-12 13:18

De Utrechtse BachCantateDiensten zijn een muzikale ontdekkingsreis in de Barok!
Het is de Hemelse Muziek van J.S. Bach die ieder
hart laat ""jubelen""!!!
Dus, DONEER... PvdA/VVD en andere coryfeeen uit het Kabinet en Politiek en Bedrijfsleven!!
Laat deze NoodKreet de geldstroom OPENEN!!
HOUD MOED, HET KOMT ALLEMAAL WEER GOED!!
Dirk Heijns zum Freyershaus, EEN FAN!

Gast

#5 Onderbouwing mist

2012-10-12 13:38

Als het een overbodig product zou zijn, dan begrijp ik niet waarom:
- het koor altijd vol zit (soms misschien wel overvol)
- het orkest altijd met volle bezetting speelt
- de kerk vol zit met luisteraars die naar de uitvoering komen

Als het een kwalitatief slecht procut is begrijp ik niet dat
- de zangers steeds maar terug blijven komen
- de instrumentalisten steeds maar terug blijven komen
- er over vele jaren met een uitstekende dirigent is gewerkt, die met een veeltal professionele ensembles werkt
- er een muziekhistorische en theoretische inlichting van ruim 15 minuten wordt gegeven die de context van de cantate weergeven, en inzicht in Bach's compositietechniek geven
- zich bijzonder goede solisten verbinden aan de cantatedienst

Naar mijn idee heeft er geen kwalitatieve toetsing plaatsgevonden, en is er dus onvoldoende onderbouwing van de besluitvorming
de hoogste noot

#6

2012-10-12 13:40

uniek laagdrempelig aanbod wat niet verloren mag gaan

Gast

#7

2012-10-12 14:06

De linkerhand van de gemeente weet niet wat de rechterhand doet: Op infrastruktuurgebied betaalt de gemeente, door onvoldoende deskundigheid, de hoofdprijs waardoor op andere gebieden nu bezuinigd moet worden. Ook die deskundigheid tijdelijk aanvullen wordt stopgezet. Maar wie kiezen B&W ??
Huib Suurmond, Utrecht

#8 Prachtige muzikale ervaring!

2012-10-12 15:08

Maarten 't Hart: 'God mag Bach wel dankbaar zijn', maar ook voor a-religieuzen prachtige muziek en ervaring. Juist nu de kerken (wat mij betreft logisch) steeds harder leeglopen, is dit, met bv de geweldige Domcantorij en de Vespers in de Janskerk een geweldig alternatief, wat het al heel lang heel goed doet! Dus eigenlijk moet (ook, of mn) de PKN hieraan een stevige subsidie verlenen. Nl aan de plaatsen, waar de kerken wel vollopen!
Blijft het zo, dat het een onderdeel is van de cultuur van de stad, en dat isd iets, weat de stad in zijn totaliteit een aantrekkelijkheid geeft. Ook als sociaal economisch investeringsklimaat, wat steeds maar weer blijkt!
Verschillende redenen dus om dit, dan wel dergelijke, initiatieven van harte te ondersteunen, wat ik hierbij geprobeerd heb. Als een rijke inspiratiebon, voor al degenen, die een wellevend leven lief is.
gast

#9

2012-10-12 16:44

Hier nog een immateriële reden om de cantatediensten en het deelnemen eraan door de zangers/zangeressen te blijven subsidiëren.
De Bachcantatediensten dienen mij als een goed medicijn om de weken en maanden daarna geinspireerd met belangstelling en waar nodig met mededogen en liefde naar mijn medemens en omgeving te kijken en te leven.
Riek Hospes

#10

2012-10-13 12:10

Gemeente Utrecht: hartelijk bedankt voor de jarenlange ondersteuning van de Utrechtse Cantatediensten! Mede dankzij deze ondersteuning is dit werk uitgegroeid tot wat het is: een maandelijks rustpunt voor de verkwikking van honderden bezoekers en deelnemers uit Utrecht en omgeving.
Het gemeenschapsgeld is hiermee m.i. op een doeltreffende manier besteed en het zou jammer zijn als deze steun weg zou vallen! Omdat ik geen zicht heb op de aanvragen van de andere belanghebbenden, wens ik u veel sterkte en wijsheid bij de eerlijke verdeling van de subsidiepot!

Janneke van den Dool

#11

2012-10-13 18:05

De UBCD is een organisatie waar vele semi- professionele musici (kosteloos) en vele vrijwilligers hun medewerking aan verlenen en die een grote groep mensen maandelijks het plezier geven van samen musiceren én dat uitvoeren voor een paar honderd luisteraars, die aan het eind van de cantateuitvoering mede het slotkoraal ten gehore brengen. Dat beetje noodzakelijke subsidie wordt uitermate goed besteed!
Monique Kokken

#12 UBCD

2012-11-04 02:35

als er een subsidie welbesteed is, is het wel aan de UBCD waar talloze liefhebbers zich elke maand weer aan de overvloed van De Schoonheid en De Troost van Bach's geniale muziekklanken mogen laven. 'Thank God for Bach', verzuchtte filosoof Roger Scruton...
Emmeken

#13 UBCD

2012-11-06 22:42

Elke maand klinkt er een cantate van de geniale Bach in de Geertekerk. Met z'n allen zingen we het slotkoraal. Velen vinden troost, schoonheid, een rustpunt, lichtpunt, verdieping maar ook 'gewoon' genoegen en ontspanning. Soms voelen we ons zomaar eventjes opgetild uit het alledaagse.
De diensten/concerten zijn laagdrempelig, toegankelijk, uitnodigend.
Neem ons, neem Utrecht dit niet af!