Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#901

2016-01-04 10:22

voor de bange dieren

Gast

#902

2016-01-04 10:31

Uit milieuoverwegingen, het hele jaar recyclen en dan in een avond met 1klap de lucht vervuilen, nogal hypocriet.

Gast

#903

2016-01-04 11:11

Dit jaar waren er al dagen van tevoren zoveel harde knallen dat onze paarden niet meer kwamen eten in de schuilstallen. Ze waren erg onrustig. Ook onze honden en katten vinden het zeker niet prettig. Als men alleen tijdens de jaarwisseling zelf siervuurwerk af zou steken dan zou ik me er in kunnen vinden, maar veel mensen steken het echt al dagen van tevoren af en wat is er nu leuk aan die harde knallen?

Gast

#904

2016-01-04 11:57

Ik heb een hartgrondige hekel aan vuurwerk. Ik vind het jammer dat in de petitie vrijwel alleen dierenleed (hoewel ontzettend belangrijk!!) wordt genoemd. Wat dacht je van de enorme millieubelasting, de vervuiling op straat die dan weer met belastinggeld mag worden opgeruimd? Niet te vergeten de ongelooflijke geldverspilling (maar dat blijft natuurlijk een individuele keuze). Last but not least: de banale manier waarop tegenwoordig oud en nieuw wordt gevierd is sprekend voor de leegheid waarin wij ons tegenwoordig bevinden. Het heeft niets te maken met verbinding, contact, loslaten en ontmoeten.

Gast

#905

2016-01-04 11:58

Mijn hond is panisch voor alle knallen. Ze leeft nu al dagen achterin de gangkast, en regelmatig heb ik haar moeten sederen, omdat ze helemaal gek werd van angst.
En als je dan denkt dat het over (moet) zijn, gaat het nog dagen (en nachten) door, zodat je nooit weet wanneer het beestje weer kan ontspannen. Zelfs in het bos is ze niet veilig; als er heel in de verte 1 knalletje te horen is, moet ik haar alweer aanlijnen omdat ze dan alleen nog maar zo snel mogelijk naar de auto wil.


Gast

#906

2016-01-04 12:12

Er wordt steeds meer vuurwerk gekocht ,en er wordt niet normaal mee omgegaan.De knallen worden steeds harder en gevaarlijker.Het is slecht voor het milieu en ontzettend dier onvriendelijk.Het maakt dieren onnodig bang,(al dan niet blijvend)er gaan dieren aan dood of raken gewond.Gewoon weg belachelijk dat het nog steeds wordt toegestaan!!

Gast

#907

2016-01-04 12:59

vooral voor de kinderen en oudere mensen die schrikken en niet kunnen slapen of rustig zijn

Gast

#908

2016-01-04 13:08

Omdat het onnodig is om dieren,zieke mensen , baby's te laten lijden, afzien , O

Gast

#909

2016-01-04 13:36

Geef schade aan vele mensen, kinderen huisdieren en andere dieren ! Slecht vorige het milieu en mensen met longziekten. Veel overlast !

Gast

#910

2016-01-04 14:12

Vuurwerk moet gewoon gecontroleerd worden. En op speciale plekken (veilige) vuurwerkshows georganiseerd worden, zoals meerdere landen dat kunnen. Tevens kan men zich NIET houden aan de afgesproken tijden in NL en ouders leren het vuurwerkgebruik verkeerd aan hun kinderen door.

Gast

#911

2016-01-04 15:51

Zelf slachtoffer geweest van vuurwerk aangestoken Door anderen.. met meerdere littekens tot gevolg

Gast

#912

2016-01-04 16:20

knalvuurwerk belachelijke traditie

Gast

#913

2016-01-04 16:27

Het mag van mij per direct verboden worden particulier vuurwerk! De ellende voor de dieren is niet te overzien. En alle rotzooi wat niet wordt opgeruimd. Maar helaas denkt dit kabinet alleen geld..dus zal het helaas wel nooit verboden worden.

Gast

#914

2016-01-04 16:42

Wij hebben een pony en een hond. De hond ( Border Collie) kruipt bang weg en ik probeer elk jaar tijdens het nieuwjaarsvuurwerk bij de buren in de stal te zijn bij de pony om te voorkomen dat ze zou gaan panikeren.
Dus dat ze dat zogezegd schoon en gevaarlijk gedoe maar vlug verbieden

Gast

#915

2016-01-04 16:43

Heb n Konings poedel met hart problemen ,de jeugd begon hier s middags al met knallen en niet zomaar vuurwerk maar echt die super harde knallen ,we hebben n paar keer gevraagd of ze n stuk verder wilden gaan knallen en ons probleem uitgelegd .maar nee dus ,onze hond wou zich tussen de vaatwasser en de oven verstoppen daar zit n 10 cm ruimte tussen waar hij door wilde om er achter te komen zijn tong was helemaal paars van angst ,ik was zo bang dat hij het zou opgeven en n hartaanval zou krijgen ik heb de hele middag tot diep in de nacht met hem op de grond gezeten om hem zo rustig mogelijk te houden .van mij mogen ze het vuurwerk afschaffen ,of de brandweer laten afsteken op n ruimte waar er niemand last van heeft .

Gast

#916

2016-01-04 17:00

Help de dieren, aub!! Dank u !!!

Gast

#917

2016-01-04 17:13

Veel gewonden te veel dieren hebben er last van of gaan zelfs dood belachelijk gewoon. Kost ook veel geld mensen long ziekten hebben er ook last van.

Gast

#918

2016-01-04 17:31

Omdat een viering voor iedereen leuk en ontspannen moet zijn.. er sterven elk jaar teveel dieren door vuurwerk dus alleen veel leed en verdriet. Mijn maag draaid er elk jaar van om. Hou het op een aantal grote plekken het vuurwerk zoals erasmusbrug! Ook het onnodige vuiloverlast hou je dan onder controle voor het mileu! En heel veel schade clames aan autos en huizen onder controle! Vuurwerk is soooo yesterday.. Er zijn alleen voordelen om ermee te stoppen om vuurwerk te verkopen aan particulieren. Dus alstublieft stop ermee..???

Gast

#919

2016-01-04 17:43

Schade aan huis, auto, mens en dier moet voorkomen worden

Gast

#920

2016-01-04 17:45

Afschaffen vuurwerk voor particuleren,alleen georgeniseerde vuurwerk shows

Gast

#921

2016-01-04 18:23

Vooral om de dieren te beschermen, maar ook zeker de schade die het aanricht en de ongelukken die veroorzaakt worden door onkundig gebruikt.

Gast

#922

2016-01-04 18:24

Ooit een wedstrijdhond naar de knoppen gehad door vuurwerk!

Gast

#923

2016-01-04 18:27

Afschaffen...stress voor de dieren met rampzalige gevolgen..en rotzooi overal..

Gast

#924

2016-01-04 18:34

Voor het welzijn van de dieren,en teveel ongelukken!!

 


Gast

#925

2016-01-04 18:41

A U B doe er iets aan Gewoon zeggen ja ze moeten naar de groot steden MAAR er is geen controle Hier bij ons is er toelating gegeven voor vuurwerk op 31-12 Hier zijn 8 honden die binnen zaten De tv op luid muziek in de keuken Maar paniek troef Donderdag vuurwerk vrijdag knallen zaterdag idem Mensen wat heb je hier aan Ieder jaar is hetzelfde maar er veranderd niets