Petitie tegen het afsluiten van wandelwegen in en rond het Luntersche Buurtbosch

Petitie tegen het afsluiten van wandelwegen in en rond het Luntersche Buurtbosch / Mededelingen / Petitie tegen de afsluiting wandelpaden in en om het Luntersche Buurtbosch / Opmerkingen


Gast

#1

2021-02-23 09:30

Beste Vrienden, Ik lees in dit bericht dat de eigenaar van de Werelt, Timo Croft (zijn bijnaam is bijna te raden) het verloren wandelgebied wil compenseren. Dit voorstel is onaanvaardbaar. Het gaat ook om de doorgang van vele bewoners van Viva Terra naar het dorp heeft afgesloten. Wij willen gewoon veilig op de fiets, naar het dorp kunnen gaan. Momenteel is het niet veilig. Momenteel wordt veel gebouwd aan de Molenweg. Hierdoor staan er veel busjes, grotere voertuigen en andere wagens die de berm stuk rijden, de straat versmallen en ander ongemak veroorzaken. Wij, fietsers en wandelaars zijn hierdoor gedwongen om door modder en viezigheid over de straat te lopen. Gelukkig wordt het wat langer licht, zodat we zichtbaar zijn voor passerende auto's. Maar het is geen pretje. Ik verblijf veel op Viva Terra. Ik merk dat het vogelbestand achteruit is gegaan, de spechten zijn verhuisd... de reeën vertrokken, slechts een enkele haas zich nog door het gaas weet te persen. Er heeft zelfs een zwijn in het dorp gelopen. Dit dier heeft ook zijn route niet kunnen volgen en is verdwaald. Gevolg, het dier is afgemaakt. Met het mooie weer en Corona gaat iedereen over de Molenweg, i.p.v. de keuze te hebben diverse routes te nemen. Nog meer onveiligheid op de Molenweg. Tot zover, Ellen van de Wetering