POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / PRINCIPE-AKKOORD / Opmerkingen

Arendsoog851

#26

2018-09-16 11:46

vroegpensoen MOET nu geregeld worden, niet uitstellen. Erkenning van een zwaar beroep en dus ook de juiste waardering ervoor. Extra capaciteit creëren door reistijd eigen tijd te maken? Hoe goedkoop...En dat met het PIOG in Ossendrecht bijvoorbeeld. En start inderdaad de CAO en de verhogingen vanaf 01-01-2018, zoals het hoort. Met jaren op de nullijn nu een verhoging die niet of net de inflatie compenseert. Ik stem een dikke NEE. En ik ben zeer bereid om aktie te voeren!


Gast

#27

2018-09-17 04:21

Helemaal mee eens. Digitaal stemmen.

Gast

#28

2018-09-17 11:23

digitale ledenraadpleging graag, met een xtra grote "nee" button

Gast

#29

2018-09-19 05:30

IK ga tegen stemmen.
Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken............

Gast

#30 Ouderenbeleid

2018-09-23 17:02

De ouderen ontzien? Ik merk daar niet veel van. Ben 61 en zie dat veel leidinggevenden de ouderen werkgever helemaal niet tegemoet komen integendeel nog meer van hun verlangt wegens hun kennis en ervaring. Hierbij wil ik niets nadelig over jongere collega's zeggen in tegendeel. Maar ik merk dat door de leeftijd het toch iets moeilijker gaat. Het zou fijn zijn als men als ik dan toch tot 67 moet doorwerken de werkgever daar rekening mee gaat houden . Ik wil graag gezond mijn pensioen halen sterker nog daarna nog ff gezond van mijn pensioen genieten. Een goed geregeld ouderenbeleid zou erg welkom zijn. Maar een goed pensioen met 62 voor politieagenten is eigenlijk de enige juiste eerlijke oplossing en waardering. 


Gast

#31

2018-10-03 06:58

Ik ben 63 jaar en stel vast dat er in het huidige cao voorstel geen enkel resultaat is opgenomen over enige vorm van ouderenbeleid en daardoor hiermee ook de inhoud van onze petitie in zijn geheel aan de kant geschoven is. Het is voor mij onbegrijpelijk dat de bonden aan de onderhandelingstafel niet met de petitie in de hand als onderhandelingsonderdeel hebben staan wapperen. Voor mij een teken dat de bonden aan een onderhandelingswens van hun leden voorbij zijn gegaan. Dat levert wat mij betreft een deuk in het vertrouwen richting de bonden op, daar ze op dit belangrijke punt onvoldoende de leden gevolgd hebben in hun CAO wensen/eisen en het bestaan van de petitie in het voorlopig CAOresultaat zelfs totaal niet genoemd wordt.
Het enige wat "hierover" te lezen was, bleek een allinea over een eventueel uitonderhandelingsoptie tav realisering van een vorm van vervroegd uittreden, echter daarbij verwijst men eerst door naar de politiek en wordt helaas door de bonden hierover zelf geen statement gemaakt. Het zwaktebod wat overblijft is in afwachting te blijven zolang dit balletje bij de politie ligt. Pas als de politiek daarin knopen door hakt wil en kan men er tussen de partners eventueel over gaan nadenken. Het lijkt er dus verdacht veel op dat dit item weer wordt doorgeschoven naar een volgende CAO onderhandeling over drie jaar!!!! Daarmee worden de oudere medewerkers in ieder geval de eerstkomende jaren in hun hemd gezet er gebeurd er op dat punt nu dus helemaal niets. Om dit te verbloemen worden items zoals handhaving RPU en nachtdienstontheffing voor de grijze medewerkers als bevochten resultaten genoemd. Uiteraard posietieve punten, echter qua benodigd totaal ouderenbeleid echter maar magertjes en niet meer dan dat.
We moeten het er denk ik mee doen, omdat ik vermoed dat de meerderheid van de leden het hoofd in de schoot zal leggen en het onderhandelingsresultaat zal goedkeuren. Dat wijst namelijk een tussenstand voorlopig uit. De minderheid die op bovenstaande CAOmanco attendeert wordt daarmee overschreeuwd en daarmee niet gehoord.
Verder kan ik de verleiding niet weerstaan om toch nog even te reageren op herhaalde standpuntcommunicatie door de initiatiefnemers van de petitie. Daarin wordt telkenmale aangehaald dat de noodzakelijke eis van een FLOeis van 62 jr op korte termijn niet haalbaar is of zou zijn door falend overheidsbeleid van de laatste jaren. Door dat statement wordt de petitieeis door de initiatiefleden zelf gelijk weer onderuitgehaald en kleur bekend. Hiermee worden de ondertekenaars in hun kracht van ondertekening min of meer te kort gedaan en de centrale petitieeis enigszins afgezwakt.. Ik ben van mening dat een eis krachtig moet blijven en centraal fier overeind moet blijven staan. Mijn advies is om bij onze eis te blijven en realisatieafwegingen in het licht van de politiek vooral daar te laten waar het thuis hoort en in de petitiecommunicatie niet steeds weer aan te halen.

Een van de petitieondertekenaars,
C.v. Rooij
Zeeland-Brabant.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...