POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / Update 29 september '17 / Opmerkingen


Gast

#1

2017-09-29 23:40

Waarom defensie wel ? Waarom ambupersoneel wel ? Waarom brandweer wel ? Waarom kan het in buitenland voor de politie ook ? Volgens mij heeft men uit bezuinigingsoogpunt ge woon keihard een streep doorgehaald. Ouderenbeleid ? NOPE.
En als je kijkt welke gevaren er voor de diender in zijn carrière voorbij komen dan vraag ik me af waarom het verschil is gemaakt met eerder genoemde beroepen. Bovendien heeft men de afgelopen 40 jaar niet aan leeftijdsopbouw gedaan bij de politie en wordt dit falen over de ruggen van de dienders uitgespreid. KADAVERBELEID noemde een Belgische collega het Nederland pensioenbeleid van politie.

Gast

#2

2017-09-30 08:23

Robbert prevoo
Hoofdagent BT Maastricht

Gast

#3

2017-09-30 08:46

Simpel ; langer doorwerken kan niet en gaat niet ! Laatste jaren steeds ziek melden dus

Engeland na 30 politie jaren pensioen 

Italië na 25 politie jaren pensioen 

Malta na 25 politie jaren met pensioen 

Amerika na 25-30 politie jaren met pensioen 

Nederland op je 67e levensjaar , al heb je 49 politie jaren , met pensioen.

Werken tot de dood hier en dood gaan wij al minstens 5 jaar eerder 

En we blijven t pikken 

 

 

Jos Debets eenheid Limburg

#4 Een onrealistische eis ?? (terugdraaien pensioenleeftijd naar 62) ??

2017-09-30 11:59

Dolf: gewéldig !!
Je / jullie insteek is de enig juiste ! Gáán voor die 62 !!

Ik zou in dit door graaiculturen verziekte landschap bijna durven stellen: ga voor de 60, dan komen we met wat onderhandelen tenminste op die 62 uit... :)

Degenen die kritiek hebben op de insteek '62' moeten zich realiseren dat wij -onze beroepsgroep- al decennia lang worden bezeikt en genekt (excuus voor de wat grove woordkeuze.) Het schandalige beleid van de laatste jaren heeft ons -de nu oudere politiemens M/V- alleen maar versobering en onrealistische pensioenvooruitzichten gebracht. De jonkies weten wellicht niet beter of zijn nét zo naïef als wij 'vroegah', toen ons pensioen nog zo ver weg leek. En de 'happy few' aan de top ? Die zorgen goed voor zichzelf, lees het actuele bericht over Bernard Welten er maar eens op na.

Ook actueel: de eigen KL heeft de zaak eveneens laten versloffen. Afspraken met de bonden tijdens de vorige CAO-onderhandelingen (over opleidingsverplichtingen e.d.) zijn NIET nagekomen. Zie bijvoorbeeld de website van vakbond ANPV voor een actueel bericht daarover. Gevolg van dat verzuim / die schending van afspraken is o.a. dat er nu hele volksstammen oudere collega's klaar staan om 'eruit' te stappen zonder voldoende opvolgers.
(Een herhaling van al eerder gezette misstappen, want ook in de jaren 70 van de vorige eeuw werden er veel te laat grote wervingscampagnes ingezet om de toen aanstaande pensionada's te laten opvolgen. Ik ben zelf één van de 'jonkies' uit die jaren 70 en dacht jarenlang dat onze organisatie wel van haar fouten geleerd zou hebben. NIETS van dat al dus... zelfs de 'nationale politie' met al die zogenaamde verbeterpunten t.o.v. de oude structuur bakt er niets van.)

Dát is de ware reden van ons huidige probleem: het steeds opnieuw maken van dezelfde fouten én eenzijdig annuleren of wijzigen van afspraken. Je zou haast stellen: strafbare nalatigheid !

Een softe insteek (dus met zogenaamd realiteitsgevoel "inleven" in de vermeende problemen van het kabinet / de Rijksbegroting en bv gaan voor '65' als gewenste pensioenleeftijd ??) Ammehoela...  Softness zal ons géén goed onderhandelingsresultaat opleveren. Softness wordt misbruikt, dat is inmiddels toch hopelijk duidelijk ?!

We móeten eendrachtig (jong en oud, vakbondslid of niet) dit gevecht aangaan. Want een gevecht gaat het worden; dat staat voor mij vast ! We zijn váák genoeg op de koffie gekomen. Nú keihard onderhandelen, duidelijke grenzen trekken en laten weten dat het ons absoluut menens is...

Kom op nou lui; in dit stadium, waar het nét er op begint te lijken dat we iets gaan bereiken, in de eigen gelederen verdeeldheid zaaien door vraagtekens te stellen bij de gewenste leeftijdsgrens van 62 ? DODELIJK !

Dus: een groot compliment aan de mensen achter dit platform en de gekozen strategie !!


Gast

#5

2017-09-30 12:59

Ik herhaal maar eens "ik begrijp volstrekt het verschil niet tussen politie ggd en brandweer". Laatste 2 hebbrn de status "zwaar beroep". Steek daar nou eens op in! Rechtsgelijkheid!!!!

Gast

#6

2017-09-30 13:15

Zeer zeer jammer dat onze korpsleiding in deze kwestie niet thuisgeeft. Je zou mogen verwachten dat ze voor ons staan en een krachtig signaal afgeven. Kennelijk is men te druk met persoonlijke belangen en te bang om namens ons eisen te stellen aan politiek Den Haag. Hoe komt het toch dat ik tegen beter weten in op steun van mijn korpsleiding blijf hopen, heeft dat iets met 38 jaar loyaliteit jegens dezelfde korpsleiding te maken? Dat je íets terug mag verwachten? Ik daag hen hierbij graag uit mij het tegendeel te bewijzen!
Groet, Ton van de Lustgraaf
(Operationeel begeleider rijveiligheid en rijvaardigheid)

Gast

#7

2017-10-01 18:17

Er helpt maar een ding,..harde actie en niks anders.!!!
Henk

#8 aktie

2017-10-01 18:19

Er helpt maar een ding en dat is keihard aktie voeren, alles plat, nergens meer naar toe !!!

Joop.

#9

2017-10-02 07:28

Hier weer de standaard ondermijning. Jullie begrijpen toch wel dat dit niet meer kan ? Dit is toch te duur ?

Deze meelopers mentaliteit vooral niet overnemen. We staan inmiddels recht tegenover elkaar en de tijd van"'polderen' is wel voorbij. We hebben binnen de politie inmiddels niet alleen met een graai cultuur maar ook nog eens met een 'neem' cultuur te maken. Hele diensten werden draaiende gehouden met 'geven en nemen'. tegenwoordig is het echter alleen 'nemen' en is het geven er niet meer bij. Dienstleidingen hebben dit tot een ware kunst verheven. Het emmertje zit bij de gemiddelde diender echter inmiddels vol en ik ben benieuwd naar de gevolgen als het over begint te lopen. Hou vast aan het uitgangspunt en dan klapt de zaak maar een keer.

 

Gast

#10

2017-10-02 08:08

Standaard antwoord voor de meelopers. Je moet toch snappen dat dat niet meer kan! Is niet meer te betalen!.

Ja Ammehoela. Een beetje de redelijkheid uithangen, terwijl de onredelijkheid al jaren regeert.  En dan worden we geacht begrip op te brengen voor het feit dat het te duur is en dat het niet meer kan! Nee dus.

En waarom we geen zware beroepsgroep zijn. Simpel. Eén van onze voormalige ministers is een keertje teveel langs de kant van de weg gezet. Vanaf dat moment waren we vergelijkbaar met bus chauffeurs. De ultime wraak lijkt me! (Met alle respect voor bus chauffeurs trouwens).

Dus; Niet toegeven, niet afgeven en niet opgeven.


Gast

#11

2017-10-02 13:10

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/30/agenten-leven-zes-jaar-korter-1538927-a932584
Wordt het geen tijd voor een wetenschappelijk onderzoek m.b.t. deze materie?
Bonden, nemen jullie het initiatief



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...