Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#576

2011-10-13 00:15

ik hoef die moskee niet voor me deur te hebben.
wordt er wel gedacht aan de veiligheid van de roggeakker??
ik woon er zelf en als de moskee komt dan laat ik mijn kinderen niet meer voor de deur spelen.
ik woon er net sinds afgelopen mei, maar de woningbouw heeft mij dit niet verteld want anders had ik de woning geweigerd.
er komen 2 geloven naast elkaar te staan wat denk je wat voor problemen dat gaat opwekken???
of de hangjongeren die er savonds gaan staan?
ze hangen al onder die toog, dat gaat alleen nog maar erger worden.
nou ik voel me dan niet meer prettig in me eigen buurt.
waarom wordt daar dan niet naar geluisterd??
er zijn genoeg gezinnen hier met kleine kinderen.
dus waneer wordt er eens aan de veiligheid gedacht van al die kinderen die hier ook wonen?
of wat denk je wat er gaat gebeuren met al die skinheads.
er wonen genoeg extreem rechtse in seghweart dat wordt flink slopen.
en daar heeft zoetermeer dan wel genoeg geld voor????
zet die moskee lekker op een afgelegen plek waar niemand last van heeft.

Gast

#577 Re: Re:

2011-10-13 00:19

#575: - Re:  

 

Mee eens! Ben erg boos en angstig maar het moet rustig verlopen! Tot morgen allemaal!

Gast

#578 Re:

2011-10-13 00:21

#576: -  

 

Morgen komen!!!! Samen staan we sterk

Gast

#579 Re:

2011-10-13 00:27

#576: -  

 

Mee eens! Mijn buren en ik lopen tegen dezelfde problemen aan! Wij zijn er morgen bij! Kom ook!

Gast

#580

2011-10-13 00:29

Geen moskee in onze fijne wijk

Gast

#581

2011-10-13 00:32

Morgen komen!

Gast

#582

2011-10-13 00:41

Wij zijn er morgen ook!

Gast

#583

2011-10-13 00:59

De TROTS fractie is zeer verbaasd over het pad dat de gemeente heeft gekozen met betrekking tot de onduidelijke en zeer gebrekkige communicatie met haar burgers en volksvertegenwoordigers en op deze wijze de bouw van een moskee stilletjes door te drukken . Maar zo werkt het niet.

TROTS is tegen het bouwen van een moskee in een woonwijk waar dan ook in Zoetermeer. Een locatie voor een moskee zou ons inziens beter in of rond een bedrijventerrein gesitueerd worden.

Maar waar gaat het om?
Het ziet er naar uit dat het college en haar(externe)ambtenaren wederom niet de juiste procedures gevolgd zouden hebben.

In het Raadsinformatiesysteem (RIS)kan de fractie weinig omtrent de bouw van een moskee in Seghwaert vinden, maar na lang zoeken komen wij de onderstaande informatie tegen:

(1 dec 2010) Programmatische Verkenningen voor de Structuurvisie Zoetermeer 2030

"De verwachting is dat daarmee ook in toenemende mate behoefte ontstaat aan een plek voor een moskee of een multifunctioneel centrum met gebedsruimte in de Ruimtelijk........"

Notulen Commissie Burger en Bestuur/Ruimte d.d. 6-6-2007 VASTGESTELD

punt 8.b
Ontwerp bestemmingsplan Seghwaert 2006 (070199)
"Wethouder Emmens geeft aan dat er geen moskee is gepland in dit gebied".

De Trots fractie heeft als eerste schriftelijke onderstaande vragen gesteld aan Burgemeester en Wethouder omtrent de berichtgevingen omtrent de moskee.

1. Waarom worden de burgers een dag van te voren geïnformeerd over een ingrijpende
ontwikkeling in de wijk?
2. Waarom weet de raad niets van een belangrijke planologische inpassing?
3. Hoever is de ICZ met bouwplannen en grondaankopen?
4. Is er een verandering nodig in het bestemmingsplan van dat deel van de wijk?
5. Heeft de ICZ subsidie ontvangen voor haar bouwactiviteiten en zo ja hoeveel?

De beantwoording van bovengenoemde vragen worden op de wesite van Trots Zoetermeer in de loop van donderdag geplaatst.


TrotsopNederland Afd. Zoetermeer


Gast

#584

2011-10-13 01:16

http://www.zoetermeernieuws.nl/search/label/Moskee

Lees net dat de petitie is aangeboden aan Speel!

Gast

#586

2011-10-13 01:32

wou bij deze de initiatiefnemer van deze petitiesite bedanken.
hoop dat dit de gemeente doet nadenken over wat ze gedaan hebben.
hou het A.U.B rustig morgen met vloeken (waar ik me zelf helaas ook regelmatig op betrap)
komen we morgen nergens.laat sprekers uitpraten. morgen is onze kans die moeten we niet verprutsen. komop mensen samen staan we sterk,dit verhaal krijgt nog een staartje.
Johann van der Veere

#587

2011-10-13 01:49

Schriftelijke vragen aan het College van Burgemeester en Wethouders inzake de bouw van een moskee aan de Roggeakker te Zoetermeer van Hilbrand Nawijn (Lijst Hilbrand Nawijn), ingezonden
op 6 oktober 2011.

1. Is het College van plan een stuk grond aan de Roggeakker te verkopen aan de Stichting
Islamitisch Centrum Zoetermeer voor de bouw van een moskee?

2. Zo ja, heeft het College de antecedenten van de genoemde Stichting gecheckt bij de AIVD?

3. Wat is de uitkomst van deze check?

4. Zijn ook de financiële middelen van de Stichting gecheckt?

5. Waarom heeft het College de gemeenteraad van Zoetermeer niet vooraf geïnformeerd over de mogelijke bouw van een moskee?

6. Is het College bereid eerst het plan aan de gemeenteraad voor te leggen, alvorens een definitieve beslissing te nemen?

7. Is het College bereid het definitieve besluit over de bouw van de moskee (verkoop van de grond) uit te stellen totdat de omwonenden schriftelijk zijn gehoord over het plan?

8. Kan het College een indruk geven over de omvang van de moskee en of er aan de buitenkant bijv. minaretten te zien zijn?

9. Zo ja, wil het College bij het verlenen van de bouwvergunning de bouw van minaretten verbieden?

10. Is het de bedoeling van de Stichting ICZ om vijfmaal per dag een geluidssignaal af te geven?

Hilbrand Nawijn

Antwoorden (PDF) college:

http://zoetermeer.notudoc.nl/cgi-bin/showdoc.cgi/action=view/id=185017/plannen_bouw_moskee_in_Seghwaert.pdf


Vriendelijke groet,
Johann van der Veere, wijkbewoner Seghwaert.
Johann van der Veere

#588 Re:

2011-10-13 01:56

#583: -  

 Quote: ""Wethouder Emmens geeft aan dat er geen moskee is gepland in dit gebied".

@ Trots op Nederland, het hele college is/was op de hoogte van dit plan. Binnenkort zie ik wethouder (Bé) Emmens en zal hem met bovenstaande confronteren. Zijn antwoord zal ik hier plaatsen.


Gast

#589

2011-10-13 02:45

Heeft de gemeente daar wel geld voor. Laat ze het bladvuil eens opruimen doen ze al jaren niet meer ze zettwn korven neer kan je t zelf doen.
Moet je eens een kerk proberen te regelen in zn terroristen land. Pffff
Geef mij wilders maar. En jammer dat pim er niet meer is.... Vol is vol zal ik nooit vergeten

Gast

#590

2011-10-13 07:47

Waar zijn we mee bezig? ......

Gast

#591 Op naar de 20 zetels !!

2011-10-13 08:09

Zoetermeer lijkt mij een uitstekende stad voor de PVV om bij de volgende gemeenteraadsverkiezing mee te doen! Mijn stem hebben ze. Op naar de 20 zetels !!! 


Gast

#592

2011-10-13 09:25

Prima actie doe ik graag aan mee, we moeten als Nederlanders vechten voor ons bestaan in ons eigen landje, zouden wij als wij daarginds willen wonen ook een katholieke, christelijke of andere kerk krijgen?
Nee, en er zijn al meer dan genoeg moskeën in Nederland, daar doen ze het maar mee
vogeltje

#593 Re:

2011-10-13 09:27

#559: -  

 Dan gaan ze toch naar Den Haag? Waarom moeten wij dit allemaal tollereren? Krijgen wij als wij naar die landen gaan ook eigen kerken? Het gaat niet om discriminatie? wie worden er hier gedicrimineerd?


Gast

#594

2011-10-13 09:29

Zolang moslims in Nederland de gelegenheid krijgen om hun geloof op dezelfde wijze en uitbundigheid, met alle ellende van dien, te kunnen beleven zoals in hun thuisland, zal dit de integratie in de weg staan. Al jaren lang wordt dit door vele plitici niet alleen toegestaan, maar ook nog eens bevorderd. Overal krijgt de gewone burger de rekening van deze ellende gepresenteerd en verloederd Nederland. Juist dit beleid zet bevolkingsgroepen tegen elkaar op.
Autochtone Nederlanders hebben zich tolerant en gastvrij getoond, zijn in het algemeen voor vrijheid van geloof en niet voor rascistisch. Tegen de publieke UITDRAGING (waaronder de Moskee) van een geloof zijn, met de daarbij horende niet Westerse ideeën, is niet hetzelfde als rascisme, maar wordt wel vaak zo geïnterpeteerd. Je mag in eigen land niks meer zeggen.
Dus nogmaals dames en heren politici: protesteren tegen deze wijze van beoefenen van een geloof met bijbehorende moskee op dit formaat is niet hetzelfde als rascisme. Het bevorderd de integratie NIET en zou alleen al om deze reden niet moeten worden toegestaan in deze wijk of elders in Nederland. Het behoud van geloof anno 2011 zou moeten betekenen dat het moet passen in de leefwijze van het GASTLAND. Zonder masale bijeenkomsten, zonder uiterlijk vertoon en overlast. We leven niet in de middeleeuwen. Er staat nergens in de wet dat naast de vrijheid van godsdienst, dit ook nog eens gefaciliteerd moet worden. Bidden kan je immers ook thuis.

Gast

#595 Re: Re: picknicken

2011-10-13 09:52

#557: - Re: picknicken 

 Dit zal zeker hier ook gebeuren. Kijk maar naar de Uithof en het Zuiderpark in Den Haag. Ieder veltje wordt benut, zelf de hondenuitlaatveltjes. Kippenbotjes en andere rotzooi wordt achtergelaten met alle gevolgen van dien voor honden en ongedierte. In de volksmond ook wel turkenpleintjes en turkenveldjes genoemd, alsof ze het al bezitten. Ook de bankjes zijn het doelwit van de zonnenpitten spuwende medemens. En zeg er maar niks van, want je krijgt de hele gemeenschap over je heen, inclusief de kleine kinderen, die geleerd hebben dat je die Westerlingen wel mag uitschelden.


Gast

#596

2011-10-13 10:22

Buurtbewoners KOM ALLEMAAL

We moeten met zijn allen laten zien hoe sterk we zijn op een fatsoenlijke manier.

We laten ons niet afschepen dat het allemaal al beslist is zonder gehoord te zijn.

We laten ons niet afschepen dat we niet tolerant zijn, geen begrip hebben, anti moslim of racistisch zijn.

We laten ons niet afschepen met dat we onwetend zijn of angstig en beïnvloed door de Media.

Wij zijn sterke, verstandige buurtbewoners met genoeg ervaringen en wereldvisie, die opkomen voor buurtbelangen en we pikken dit niet.

SIP bedankt voor dit initiatief, ik denk dat vele van ons, indien nodig, dit initiatief ook actief zullen willen blijven steunen en helpen en in de openbaarheid komen. Hou ons aub op de hoogte wat we kunnen doen.

Tot vanavond

Gast

#597

2011-10-13 10:28

Ik vind het goed dat deze petitie er is, aangezien wij ons anders moeten aanpassen aan hun en dat hoort niet. Het gaat waarschijnlijk ook veel overlast veroorzaken.

Gast

#598

2011-10-13 10:31

ik woon in de buurt van de plek waar ze een moskee willen bouwen maar ik ben geen voorstander van het idee voor een moskee in zoetermeer

Gast

#599

2011-10-13 10:31

Laats ze lekker in oosterwei gouda zitten

Gast

#600 Re: Makkelijk

2011-10-13 10:35

#4: Piet - Makkelijk

Ik vind dat je groot gelijk hebt hoor !