Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Kaylee
Gast

#1376

2011-11-08 18:02

Ik heb gisteren gekeken naar een toneelstuk,met zeer slechte spelers.Als ik entree geld had moeten betalen had ik mijn geld terug gevraagt.Wat moet het vreselijk voor SIP zijn om op deze klucht,politiek correct te moeten blijven reageren,want dat is de mensen van SIP wel duidelijk gemaakt anders zou er met hun niet gesproken worden.Naar mijn mening zijn de mensen van SIP al monddood gemaakt voor dat ze de aan avond deelnamen.De zogenaamde vriendelijk woorden van wethouder Speel dat de vergadering met SIP zo prettig was verlopen,was van zijns wege opgezet om SIP in te pakken.Je hebt echt het gevoel dat je tegen zo'n overmacht niet op kan en de vuile spelletjes niet zo kan spelen.Maar politiek van ZOETERMEER ook wij kunnen leren.Ook wij kunnen leren hoe je een vuil spel hoort te spelen want een avondje naar jullie te hebben gekeken is al genoeg om dat te leren.


Gast

#1377 Meedogenloos

2011-11-08 18:43

De politiek is keihard en meedogenloos. Misschien wordt het eens tijd dat de bewoners dat zelf ook worden!
Gast

#1378

2011-11-08 19:11

Let op mijn woorden: mochten er straks in de moskee extremistische/radicale oproepen plaatsvinden dan.....krijgt de AIVD te horen dat zij hun werk niet goed hebben gedaan en wast het hele college inclusief gemeenteraad de handen in (de inmiddels bekende) onschuld!

Gast

#1379 Re: Meedogenloos

2011-11-08 19:17

#1377: - Meedogenloos 

 

Medogeloos én corrupt: Bestuurslid ICZ is tevens bestuurslid CDA. Belangenverstrengeling noemen ze dat. LHN heeft daarop gewezen en wordt gewoon weggehoond!

Johann van der Veere

#1380 Re:

2011-11-08 19:29

#1366: -  

 

Raad Zoetermeer is voor bouw moskee

Gepubliceerd op :
dinsdag, 8 november 2011 - 07:06
Laatste update:
dinsdag, 8 november 2011 - 12:08
ZOETERMEER - Een meerderheid van de raad van Zoetermeer is voor de bouw van een nieuwe moskee in de wijk Seghwaert. Dat is de uitkomst van een extra raadsdebat dat maandagavond is gehouden.

Als voorwaarde voor de bouw van de nieuwe moskee wil de raad wel dat er een oplossing komt voor het parkeerprobleem en de verkeersveiligheid in de Seghwaert.

Tijdens de raadsvergadering kwam de wethouder onder vuur te liggen, omdat de raad niet te spreken was over de communicatie en de regie van het college.

Zorgen

Bewoners van de wijk Seghwaert maken zich zorgen over de komst van de moskee. Volgens hen moet er te veel groen wijken door de komst van de moskee. Ook zou het lijden tot veel parkeeroverlast in de wijk.

Het debat in de gemeenteraad is rustig verlopen. Enkele weken geleden voelde wethouder Frank Speel zich zo bedreigd dat hij na de laatste bewonersbijeenkomst onder politiebegeleiding naar huis ging.

http://www.westonline.nl/nieuws/raad-zoetermeer-voor-bouw-moskee


Gast

#1381 Re: Re:

2011-11-08 20:22

#1380: Johann van der Veere - Re:  

 Wat een kortzichtig, bekrompen, in herhaling vallend en achterhaald verslag.

Een blije buurman (liegen kan ik ook)

#1382 Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-08 22:01

Mensen, ik geloof dat iedereen het er wel over eens is wat er gisteravond heeft plaats gevonden tijdens de raadsvergadering. Al maanden voorafgaande dit debat was alles al klink en klaar..de Moskee komt er. De grote winnaar in deze is de heer Mohamed Chhayra. Lid van het CDA en gelijkertijd lid van de omstreden stichting Al Ichlaas. Wat een giller. En maar de PVV beschuldigen dat ze criminelen in hun partij hebben zitten. Ondanks onduidelijkheden en vraagtekens die menigeen heeft geuit is iedereen bang. Vanuit de politiek heeft LHN een poging gedaan. Deze werd echter keihard afgestraft. De waarheid mag vooral niet boven tafel komen. Evenzo dat er nog steeds in de media wordt gezegd dat Speel bibberend door de politie naar huis begeleid moest worden. Nu denk ik was dat maar zo geweest.
De meest walgelijke spreektijd vond ik wel die van Hari Sahin van Groenlinks en daarna van de PvdA. Ik werd er gewoon misselijk van en dit meen ik serieus. Verloedering,verpaupering waardedaling van de woning is als een belediging opgevat door de Moslim gemeenschap. Wat is het neerzetten van een knoert van een gebouw op dat kleine rotstukje groen voor een belediging naar de autochtone gemeenschap? Goed ik zal eerlijk zijn, ik bedoel een Moskee. Ik vraag of mevrouw Sahin eens een keer de moeite wilt nemen voorafgaande een dagje strand in Den-Haag (keuze zat) een kijkje te nemen in de navolgende wijken; Schilderswijk, Den-Haag Zuid West (Oorden, Venen, Rade's etc)Laakkwartier, Mariahoeve, Moerwijk, Transvaal. Neem gerust de tijd, iedereen zal aardig doen. En kijk vooral hoe de buurt eruit ziet, en niet alleen op straat maar ook in de mooie binnentuinen. Wij, als gediscrimineerde bevolkingsgroep die ooit Hollanders waren, kunnen dan denk ik tot de conclusie komen dat na het aanschouwen van deze buurten er sprake is van verloedering, verpaupering en al helemaal niet van een modale huisverkoop.
Na het aanschouwen van deze prachtige wijken die voornamelijk bestaat uit de bevolkingsgroep die u ook Nederlanders (en uw woorden...mijn soort)noemt, vraag ik u eens een kijkje te nemen in de Vogelwijk, Statenkwartier, Zeeheldenkwartier, Archipel en Bomen en Bloemenbuurt. Veel meer wijken kan ik u helaas niet zo aanbieden. In deze wijken wonen wij als gediscrimineerde bevolkingsgroep. Vroeger geheten ...Hollanders. De wijken die ik eerder benoemde zagen er 30 jaar geleden net zo uit als de laatste 3 waar wij Hollanders wonen. De gediscrimineerde bevolkingsgroep.
De broden, schapenkoppen, zwerfvuil, waar dubbel geparkeerde auto's staan en knoerten van ratten vrolijk rondhuppelen die u aantreft is waar uw soort woont. Hoe komt dat? Waarom? Is dit uw geloof? Misschien.... of behoort dit tot de cultuur die door uw geloof wordt gevormd?
Wat heeft dit te maken met een Moskee aan de Roggeakker? Het is niet zozeer het geloof waar onze gediscrimineerde bevolkingsgroep aversie tegen heeft. Maar tegen de cultuur, de houding en het omgaan met de normen en waarden die wij als gediscrimineerde bevolkingsgroep hebben geleerd van onze ouders. Als die oeroude normen en waarden nu eens door de moslimgemeenschap nageleefd worden? Maar dat mag niet...de Moslimgeenschap heeft een eigen geloof die een cultuur vormt welke niet overeenkomt met de normen en waarden van wat wij gewend zijn.
De Islamisering blijkt niet meer te stoppen. In elke stad komen er meer en meer Moskeeën. Voor het geloof zegt u mevrouw Huri Sahin. Sorry..ik noem dit geen geloof maar aanstoot tot de ondergang van de Nederlandse Maatschappij die straks zo uit de hand loopt dat de politici straks zeggen...hadden we maar en zoals gisteravond meerdere malen werd gezegd...laat het een les zijn. Een les die weleens grote gevolgen zou kunnen hebben. Dit was allemaal niet nodig geweest indien de politiek had geluisterd.
Resumerend het debat van gisteravond kan een ieder die dit een beetje heeft gevolgd de conclusie trekken dat er een tal van procedures zijn gevolgd die enorm stinken. Van het manipuleren van gegevens tot belangenverstrengeling toe. Alle ingrediënten zoals de volksvertegenwoordiging niet zou moeten zijn is aan de orde. Wie word er nu gediscrimineerd?
Mensen ik denk dat er nog maar één weg is...ik ga het doen. Mij aanmelden bij SIP en hopen dat SIP het voor elkaar krijgt dat dit belachelijke bestuur op zijn vingers wordt getikt door onze regering. Het onderwerp Moskee is namelijk niet het enige politieke besluit wat stinkt binnen de gemeente Zoetermeer. En ook ik weet op wie ik ga stemmen de volgende keer.


Gast

#1383 Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-08 22:28


Gast

#1384 Re: Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-08 22:50

#1383: - Re: Beste mevrouw Huri Sahin 

 Redactie<zoetermeernieuws@gmail.com 


Gast

#1385 Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-08 23:03

#1382: Een blije buurman (liegen kan ik ook) - Beste mevrouw Huri Sahin 

Wat valt er nog te stemmen als alle neuzen dezelfde islamitische kant op staan. Ongelooflijk dat andere partijen zich zo laten besodemieteren door het CDA. Dat zij niet even buiten het kadertje geloof kunnen kijken, maar naar het aan hen op een presenteerblaadje gepresenteerde dossier leugen en bedrog. Hebben zij dan nog niet geleerd van stergenics en noord AA?

Een SPEELse overname?!

#1386 Re: Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-08 23:10

#1383: - Re: Beste mevrouw Huri Sahin 

 

Je hoeft het niet daar te plaatsen. De gemeente leest hier ook gewoon mee, net als alle andere instanties. Niemand uitgezonderd. Maar zelfs dan wuiven ze de opmerkingen weg. Das jammer, want er staan ook hele goede feiten en constateringen tussen. Ik hoop nog steeds dat iemand zijn of haar lef laat zien en zegt laten we naar de duizenden omwonenden luisteren en het niet door laten gaan. Wie durft binnen de gemeente? Op Westonline zegt Speel zelfs dat de communicatie de volgende keer beter moet omdat er nog meer zullen komen!!! Ergens klopt wat hij zegt. Het volgende project is een mormonenkerk aan de Zegwaardseweg. Bizar!

Gast

#1387 Bezuinigingen gaan niet door

2011-11-09 00:31

Bezuinigen gaat niet door meer politie voor zoetermeer en wijkbewoners stop met ie vrijwiligge beveiliging laat ze maar dokken niet luisteren doe het lekker zelf .Verpauveren gewoon wijk weer opknappen met het geld van de bezuiniggingen wegen aanpassen ontevreden bewoners geen probleem jullie zien dingen die er niet zijn maar wel komen . Niet bezuinigen maar gewoon een moskee vragen om geld op tehalen voor al de problemen van de wijk .En als we gaan stemmen voor een nieuw gemeentebestuur vergeet niet deze zijn er niet voor de gewone wijkbewoners dus vervangen die goed verdienende niet luisterende stiekeme bestuurders .Toch nog even en wie contoleert of deze moskee voor zoetermeerders is of komt er een slagboom op de A12 en voorweg. 7000-600=6400
6400 : 300= 21 en nog wat . nog maar 21 moskeeen en vraag het de gemeente zij weten de perfekte plek aanpassen geen probleem wijkbewoners geen probleem verkeersproblemen geen probleem petitie s vertragingen voor de bouw (goed voor de zweer ) geen probleem openbaarvervoer geen probleem en heb je een gebedshuis nodig voor meer moslims gewoon het gemeentehuis geen probleem .

Het was best een leuke wijk toen we er net waren komen wonen....

#1388 3 kerken op 500 vierkante meter

2011-11-09 00:44

De vergunning voor de Mormonenkerk is al aangevraagd http://www.zoetermeer.nl/index.php?simaction=content&mediumid=5&pagid=3139&rubriek_id=4629&stukid=27121. Dus die komt er ook. Wel gezellig hoor, een kerk voor de Jehovagetuigen, een Moskee en een Mormonenkerk allemaal op 500 vierkante meter. Goed bedacht toch? Als je de wijken Seghwaert en Noordhove binnenrijdt wordt je achtereenvolgens begroet door een Kringlooploods, een Mormonenkerk, dan richting Seghwaert een kerk voor Jehova's en een Moskee en richting Noordhove een woonwagenkamp (iets verder nog 1 dus twee woonwagenkampen). Als dat niet Multicultureel is dan weet ik het niet meer (zucht....)
En toch vraag ik me af waar de gemeente naartoe wil met deze herindeling van deze wijk(en).....

Gast

#1389 belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 00:48

Hari Sahin van Groenlinks en daarna van de PvdA. Verloedering,verpaupering waardedaling van de woning is als een belediging opgevat door de Moslim gemeenschap. Helaas het is in nederland ook zo dat als je op school zit en iemand doet wat de klas na moet blijven .Als er jongeren bier drinken het voor iedereen verboden wordt op straat en zo kan ik er nog wel een paar noemen de goede moeten onder de kwade lijden zo is het leven leuk dat ze zich beledigt voelen kan je na gaan hoe wij ons voelen als we gewoon zeggen wat er gaat gebeuren


Gast

#1390 Re: Re: Meedogenloos

2011-11-09 01:04

#1379: - Re: Meedogenloos 

 Het CDA heeft 7000 stemmen er bij en wat achterkamer politiek kom op nou dat doen ze niet.


Gast

#1391 Wat als ............. ???

2011-11-09 08:11

Bijna 10 jaar geleden maar er is gewoon niets veranderd !

http://www.youtube.com/watch?v=deTKmGGZPWc

bericht aan bureau discriminatie

#1392 gemeente Zoetermeer werkt discriminatie in de hand

2011-11-09 10:02

Net als Pim Fortuyn 10 jaar geleden zei: "De politiek creëert een klimaat van haat."
Ik acht de gemeente Zoetermeer verantwoordelijk voor het in de hand werken van discriminatie en het zaaien van onrust en haat in haar stad.

http://www.youtube.com/watch?v=vbcuyUVb-nY&feature=related
een gewoon denkend mens

#1393 Intergratie

2011-11-09 10:52

Een heel leuk woord dat kan je beter als je niet naar een wijkcentrum gaat maar naar je eigen multifuctionele ruimte gezellig met je eigen denkende mensen onder elkaar maar de deur staat open voor iedereen maar niets zeggen en anders denken. Vrouwen apart en mannen .Niets zeggen over Allah dan wordt je met de dood bedreigt hoe durf je. Niet te bloot naarD de moskee en ga maar door nee we gaan intergreren .Intergreren kan alleen als we met ze allen willen en niet proberen om traditie s en cultuur van ons land te veranderen en ons aanpassen en niet eilanden gaan maken en lekker bij elkaar kruipen en gewoon door gaan met ons eigen ding .En je ziet het als moslim kan je ook in een christelijke partij alleen niet bidden in een kerk dat moet in een moskee .
ex cda stemmer

#1394 Niet in zoetermeer

2011-11-09 11:14

· Deze leuzen gebruikt het cda
Nederland maken we samen (samen? alleen allemaal apart)
Betrokken en nabij (pas als wij beslist hebben)
Rechtvaardig en betrouwbaar
en voor de laatste 2 als je alles bekijkt kan je die zelf invullen
Racist of realist?

#1395 Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 11:28

#1389: - belediging moslim gemeenschap

De Moslim gemeenschap is maar weinig tolerant en heeft maar weinig begrip. Zodra er iets wordt gezegd dat ze niet willen horen wordt dat opgevat als een belediging...en we weten allemaal wat in de marokkaanse cultuur een belediging voor gevolgen kan hebben. Wel heel Ironisch gezien de  mate van begrip en Tolerantie die ze zelf vragen. Ze voelen zich beledigd terwijl de Moslims al jaren en jaren bezig zijn met ons beledigen. Als vrouw wordt altijd tegen je aangekeken als  "onzedelijk"....je bent een hoer omdat je geen hoofddoek draagt. We zijn "onrein"en "vies"en "gek" omdat we huisdieren hebben die met ons in onze huizen leven. We zijn "verdorven" omdat we roken, drinken, uitgaan, genieten van sex en geld uitgeven aan dingen die we niet echt nodig hebben maar gewoon mooi vinden. De moeders van onze kinderen worden stelselmatig uitgescholden op school en op de sportvelden over de rug van de kinderen "je bent een hoerenjong, je moeder is een hoer, ik ga je moeder neuken"....de kinderen horen niet anders om zich heen op straat" We worden veroordeeld als we homo of lesbisch zijn, of ervoor uitkomen dat we sexualiteit als iets heel normaals zien en er open en bloot over praten en er vrij mee omgaan, We worden veroordeeld om hoe vrij we onze kinderen opvoeden, we worden veroordeeld om de manier waarop we onze maatschappij inrichten. Dit gedrag is niet meer dan deze tijd en onacceptabel, zowel voor autochtonen als allochtonen!!

Het feit dat deze groep mensen nog steeds niet bereid is om hun manier van leven aan te passen aan de maatstaven van ons land vind ik ronduit een belediging. In plaats van fatsoenlijk te willen integreren, mee te werken aan een leefbaar Nederland en mee te werken aan dat wat we al die jaren aan het opbouwen zijn; de Nederlandse beschaving met vrijheid, rechten, maar zeker ook plichten voor IEDEREEN. Het is minachting voor het land waarin je bent komen wonen en dit gedrag zou in hun eigen land totaal onacceptabel zijn. De oproep van de ISC (en de heer Mohamed El Messaoudi) zou dan ook niet om geld moeten zijn voor de bouw van een Moskee maar om inzet, de inzet om met zijn allen, de complete multiculturele samenleving, dit land leefbaar te maken en te houden. Aanpassingen daarvoor te doen en tolerant en begripvol te zijn. Het uitvoeringsbeleid van de geloofovertuiging zo aan te passen dat het past binnen onze maatschappelijke maatstaven (dat heeft iedere geloofsovertuiging moeten doen!!) zodat de bouw van een Moskee niet meer als bedreiging wordt gezien.

Nederland heeft jaren gestreden voor vrijheid , in alle opzichten! Maar wel binnen de door de maatschappij bepaalde waarden en normen. De Marokkaanse samenleving wil alleen gebruik maken en zich beroepen, zelfs het recht hebben op deze vrijheid als het hun goed uitkomt. Zodra ze te maken krijgen met de nederlanse aspecten van de wetgeving die "in strijd" zijn met het geloofsbeleid van hun geloofsovertuiging beroepen ze zich op de "wet van vrijheid van godsdienst" maar vergeten daarbij even voor het gemak dat daarmee voornamelijk bedoeld wordt dat een ieder mens vrij is om te kiezen in welke god hij gelooft, niet dat hij dan het recht zou hebben om het geloofsbeleid zo toe te passen dat het in strijd is met de mensenrechten of de maatschappelijk bepaalde waarden en normen (het veelomstreden en recent in opspraak geraakte Hala vlees is daar een mooi voorbeeld van). Als zij daarin toch worden beperkt dan worden wij daar net zo goed om gediscrimineerd en op veroordeeld, soms zelfs op afgerekend en dit is iets dat echt niet kan als je woont in een land waar je oorspronkelijk niet vandaan komt. Je moet je als burger/inwoner gewoon aanpassen aan het Land waarin je woont, dat is over de gehele wereld zo en dat is in Nederland niet anders, al gaan we wel heel hard die kant op. We accepteren van burgers van landeigen afkomst geen ernstige onregelmatigheden en van buitenlanders dus ook niet! En als dat als discriminatie gezien wordt dan zegt dat meer over hen dan over ons.

Onze politieke "medemensen" laten dit gebeuren, durven niet in te grijpen uit angst voor represailles en omdat ze absoluut niet als "discriminerend "willen worden gezien. Ze vinden het goed dat ons land langzaamaan wordt overgenomen door mensen die een totaal andere culturele achtergrond hebben...en noemen dat "verdraagzaamheid" en "tolerantie" Alles wat Nederland tot Nederland maakt(e), alle charme, de typerende dingen, de waarden en normen, de cultuur, de Nederlanders zelf)  is straks verdwenen....en we hebben het zelf laten gebeuren. Pim Fortuyn had zo vreselijk gelijk!!!!! Moslims zijn volgens mij het meest afgewezen, verachtte en ongewenste volk ter wereld (vooral door hun eigen land!), dat is natuurlijk vreselijk....geen enkel volk of mens zou zo veracht mogen worden. Ze zijn hier met open armen ontvangen omdat wij als Nederland vinden dat ook zij mens en menswaardig zijn, net als ieder ander....en dan is dit hoe ze zich opstellen binnen ons land?

Ze scholen samen, maken kleine "eigen" landjes van onze steden, dorpen en wijken en zijn niet anders aan het doen dan hun eigen waarden, normen en cultuur aan het opdringen aan ons land en dat mogen wij geen: "verpaupering" noemen? ondanks dat deze kleine "eilandjes" in geen enkel opzicht meer voldoen aan de maatstaven en leefbaarheid van onze EIGEN maatschappij en burgers? De criminaliteit stijgt nog steeds, een groot percentage van deze misdrijfplegers is allochtoon, en dat mogen we geen: "verloedering" noemen? Dus Nederland heeft al die jaren gestreden voor vrijheid van meningsuiting maar zodra het beestje bij de naam wordt genoemd is dat een belediging? Kom op zeg, laten we met zijn allen weer eens "normaal" gaan doen!!!! Mevrouw Hari Sahin wordt geacht een weldenkend mens te zijn en ze weet diep in haar hart wel beter dan dat. Als ze in de kamers en in de gemeentebesturen willen dat mensen met meer respect met elkaar omgaan en ze met meer respect zich moeten uiten, dan mogen ze daar boven eerst wel eens het goede voorbeeld gaan geven, want het vuil dat in de politiek wordt gespuwd (vooral tegen elkaar!) en het sarcasme, disrespect en de minachting die daarvan afdruipt is gewoon lachwekkend om te zien. En dat moet dan ons land besturen?.... Een schaamteloze vertoning is het!

Het is altijd weer schokkend om te moeten zien hoe Politici, die gewend zijn om te gaan met Mensen uit andere culturen die op hoog niveau zijn geïntegreerd (anders zouden ze immers nooit de politiek gehaald hebben) zich altijd weer afzetten tegen het "gewone volk" en hun ervaringen, gedachten en meningen continu "verwerpen”. En dat is mijn inziens uit pure onwetendheid. Voor hen "valt het allemaal wel mee" dus waarom ernstige signalen vanuit de samenleving serieus nemen? Het wordt toch pas iets om je sterk voor te maken als het in plaats van "ver van je bed" ineens heel erg dichtbij komt? Terwijl het juist de mensen zijn die "ver van hun bed" staan die echt ervaring hebben met hoe het is om te moeten leven in de buurten waar het percentage allochtonen groter is dan het aantal Nederlanders. Gelukkig wordt daardoor wel steeds duidelijker op welke partijen we straks moeten gaan stemmen.....dat is een fijne bijkomstigheid want in dat opzicht is Nederland een hele poos onzeker geweest.

De Moslim gemeenschap (maar ik spreek natuurlijk ook over andere culturen die zich binnen Nederland gevestigd hebben) is gevlucht uit een land waarin niet fatsoenlijk te leven viel, naar een land dat wel goed leefbaar voor ze zou zijn. Ze wisten donders goed dat aanpassing daarvoor vereist zou zijn maar wat gebeurt er?...ze zijn niet anders aan het doen dan van ons land een "Utopisch Marokko" te maken.....van ons land! Waarin ze oorspronkelijk te gast waren omdat ze hier dachten een beter leven te kunnen opbouwen. Ze hebben toch ons land gekozen juist om de leefbaarheid? Ze hebben de plicht!! om hier aan mee te werken en dat ze zich afzonderen binnen bepaalde gebieden en daar een eigen cultuur formeren en hardnekkig blijven vasthouden aan hun eigen “regeltjes en wetjes en geloofsovertuiging” en zich niet willen aanpassen aan wat in ons land als maatschappelijk geaccepteerd wordt gezien is een regelrechte belediging!! Het is minachting van het land en het volk waar ze nota bene zelf in zijn komen wonen...ze moesten zich diep en diep schamen!! Of nee, dat trek ik in....Nederland moest zich diep schamen!!! Omdat we dit met zijn allen, met bovenaan de politiek, laten gebeuren. Dat we ons land.....onze landeigen cultuur, steeds meer naar de achtergrond laten verdwijnen. Alle mensen die in de oorlog gesneuveld zijn voor ONS LAND, draaien zich om in hun graf.

(Om maar in het gangbare patroon van de politiek te blijven -verwijzend naar het recente debat over de komst van de Moskee- zal ik , danwel niet als eerste maar als laaste, verantwoording afleggen voor de tekst die ik hierboven heb geschreven aan de mensen die dit eventueel, misschien, wellicht als rasistische uitlatingen zouden kunnen opvatten of zich op enige wijze hierdoor beledigd zouden kunnen voelen - hoewel je je natuurlijk alleen maar aangesproken hoeft te voelen als een beschuldiging, uiting of aantijging op jou van toepassing is) >>"ik spreek hier natuurlijk niet over al die mensen met een andere culturele achtergrond, die WEL integreren en respect hebben voor dit land en zijn inwoners. Deze mensen omarm ik van harte, ik heb ze graag als buren, sterker nog…ik heb ze als buren, het is alleen in en in triest dat zoveel van hun zogenaamde "broeders en zusters" het voor hen ook verpesten, dat de tolerantie van de Nederlanders daardoor op is en dat zich dat ook uit naar de goede mensen. Zo moeten de goeden inderdaad weer onder de kwaden lijden.


Gast

#1396 Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 11:49

#1395: Racist of realist? - Re: belediging moslim gemeenschap

Ik heb diep respect voor de wijze waarop u mijn gevoelens en ik neem aan ook van veel andere bewoners/nederlanders, perfect heeft weten te verwoorden.

 

Bewoner Segwaert

#1397 Discriminatie...... Wie heeft het antwoord ???

2011-11-09 11:51

Waarom mocht de ene winkel in Segwart wel open zondag en de ander niet ?

Waarom mocht de ene winkel in Segwaert wel ´s-avonds open en de ander niet ?

Waarom mag de ene winkel in Segwaert zijn waar wel buiten op de stoep stallen en de ander niet ?

Waarom mag de een wel een stuk grond kopen in Segwaert en de ander niet ?

Waarom is de gemeente met de een wel heel meegaant en met de ander niet ?
Racist of realist?

#1398 Re: Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 11:54

#1396: - Re: Re: belediging moslim gemeenschap

Uw reactie doet me heel veel goed, ik vind het een groot compliment en dank u heel hartelijk voor deze warme woorden.

Bewonderaar

#1399 Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 11:56

#1395: Racist of realist? - Re: belediging moslim gemeenschap 

 

Hulde! Mooi betoog. Stuur maar naar de gemeenteraad en het college...we zijn nog niet klaar...

Gast

#1400 Re: 3 kerken op 500 vierkante meter

2011-11-09 11:58

#1388: Het was best een leuke wijk toen we er net waren komen wonen.... - 3 kerken op 500 vierkante meter 

We moeten toch zo verdraagzaam zijn met zijn allen. Waarom zetten we al die geloven dan APART? Zelfs binnen het islamitische geloof moeten we apart turks en marokkaanse ruimtes hebben. Wat is dat voor verdraagzaamheid en flauwekul?  Mormonen en Moslims bij elkaar in de moskee: de moskee is sowieso te groot voor de genoemde aantallen bezoekers. Hoe multiculti-functioneel wil je het hebben? Jehova's doen geen gebedsdienst, maar vergaderen, dus daar moet ook een gaatje voor te vinden zijn.