Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Johann van der Veere

#1001 Re:

2011-10-18 02:55

#998: Bert Wilders -  

 Quote Bert Wilders: Tolerantie is bij SIP ver te zoeken. Ik schaam mij er voor deze brieven in de bus te krijgen.

Volgens mijn bescheiden mening gaat het de wijkbewoners en SIP er niet om dat moslims een eigen gebedsruimte (lees: moskee) krijgen, maar wáár dat komt te staan. Afgezien dat het ouderwets is te denken dat een dergelijk gebouw per se in een woonwijk moet komen hebben verscheidene bewoners  wel degelijk nagedacht over mogelijke alternatieven voor die geloofsgemeenschap. Eén ervan is het terrein waar nu nog Locomotion staat, ruim en met voldoende parkeergelegenheid om maar eens een voorbeeld te geven. Daarnaast zijn er nog vele andere alternatieven in Zoetermeer. In de omgeving van de Fokkerstraat staan een heleboel gebouwen te verkommeren en zijn die al eens gesuggereerd als gebedsplek. Lees de gemeenteverslagen van fractie- en commissievergaderingen er maar  eens op na. De Seghwaertse wijkbewoners hebben m.i. wel degelijk compassie getoond met hun moslim medeburgers, beste Bert.

Er valt dus niets te schamen voor je buren.

Wél over de streek welke Frank Speel en consorten (lees; de beleidsambtenaren van de gemeente) nu met de wijkbewoners van Seghwaert uithaalt. Zou het summiere regeltje in het recente wijkrapport van Seghwaert/Noordhove vorige maand over de ‘moskee’ niet door een alerte bewoner zijn ontdekt, was dat gebouw er zomaar geplaatst. Alle hulde in dat geval aan www.zoetermeernieuws.nl die daar destijds ruimte aan gaf, er verhaal over deed en protest aantekende.

Stel dat de gemeente iets besluit en uitvoert waar jij het niet mee eens bent,  je leefbaarheid en woongenot op z’n kop zet, ga je daar dan ook zonder meer mee akkoord?

Wat betreft de moskee gaat het de meeste Seghwaarders om de massaliteit van de moskeegangers én samenhang met de parkeerdruk. Let wel, vijf keer per dag, zeven dagen per week. Van 's-morgens vroeg tot 's-avonds laat. Ook als je wilt uitslapen na een drukke dag of noem maar op. Daarnaast speelt de veiligheid een belangrijke rol. Niet in de eerste plaats met betrekking tot de gelovigen maar de omgevingsfactoren w.o. elementen die tegen die vorm belijden is. Denk maar eens aan al die relletjes, vechtende partijen en brandstichtingen. Regelmatig politie en mobiele eenheid in de wijk zorgt niet bepaald voor een rustige woonomgeving. Bedreigingen, molest en onveiligheid (ook voor je kinderen) zijn dan aan de orde van de dag.

En daar wil ik het even bij laten.

Mien A. Ret

#1002 Re: Re: Bert Wilders

2011-10-18 07:39

#1001: Johann van der Veere - Re:  

 

dank je, Johann! Ik had het niet beter kunnen verwoorden! Sip respecteert ieders geloof en mening, ook die van Bert. Fijne dag beste mensen.

Gast

#1003 Re: GroenLinks Zoetermeer is voor multiculturele samenleving

2011-10-18 08:06

#976: Johann van der Veere - GroenLinks Zoetermeer is voor multiculturele samenleving

Groenlinks vindt de multiculturele samenleving altijd goed voor anderen! Uiteraard zullen zij zelf niet in de buurt wonen !

Strookje-man

#1004 www.sipzoetermeer.nl

2011-10-18 08:53

Kijk op www.sipzoetermeer.nl

Gast

#1005

2011-10-18 08:55

Wat is SIP?
Mien retteketet

#1006 Sip

2011-10-18 09:54

Een initiatief van teleurgestelde burgers van Zoetermeer, direct omwonenden van de plek waar grootse bouw gaat plaatsvinden. De rest vindt u op www.sipzoetermeer.nl
Bewoonster Seghwaert

#1007

2011-10-18 11:06

Oproep aan Stichting IZC: TREK UW AANVRAAG IN BESTE MENSEN! U VOORKOMT HIERMEE EEN HOOP ELLENDE !!!! ZOWEL VOOR UW GELOVIGEN ALS DE WIJKBEWONERS! LAAT ZIEN DAT U ( OP EEN GOEDE WIJZE) GEINTREGEERD BENT!
Anoniem

#1008 Re:

2011-10-18 11:43

#1007: Bewoonster Seghwaert -

Ik steun deze oproep aan IZC. Wil nog toevoegen dat IZC door de gemeente niet eens de kans krijgt om op de bewonersbijeenkomst in discussie te gaan en  om  hun standpunten te verdedigen! U wordt dus door de Gemeente gediscrimineerd!


Gast

#1009 Re:

2011-10-18 14:41

#998: Bert Wilders -

Tolerantie is bij de gemeente naar ons toe ook ver te zoeken. Heeft u jonge kinderen die buiten willen spelen? Zakt uw huis 50.000 euro in waarde? Kunt u uw auto straks nog wel parkeren?

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-10-18 15:12



Gast

#1011 Verhuizen wordt moeilijker

2011-10-18 17:21

Per 1januari komend jaar worden de inkomenseisen van huurwoningen verscherpt. Dit betekend dat er een nog grotere krapte in het aanbod gaat komen, omdat meer mensen besluiten te blijven zitten waar ze zitten.
Na 1 janurari betekend namelijk dat veel mensen aanzienlijk meer gaan betalen voor een kleinere woning of er zelfs niet meer voor in aanmerking komen. Ook in de partukuliere sector zal dit een krapte gaan betekenen.
Door deze maatregel zal de benodigde inschrijvingsduur enorm oplopen.
Voor de groep die al aangeeft te willen verhuizen en de groep met sowieso een korte of geen inschrijvingduur in deze wijk staan er grote belangen op het spel. Zo makkelijk gaat het niet meer.
Dus: met de komst van de moskee nog jaren in de ellende, drukte, onveiligheid en onrust zitten.
Plus: WE WILLEN NIET WEG, WE MOETEN ER IETS AAN DOEN MET ZIJN ALLEN.
Kaylee

#1012 Moskee

2011-10-18 18:17

Nou daar zit je dan,je wilt eigenlijk schreeuwen 'Nee geen Moskee'maar je bent bang om andere tegen de schenen te schoppen.Ik ben in het woordenboek gaan zoeken naar de definitie van het woord :multicultireel:dat dus staat voor samen leven van meerdere culture.Maar willen wij dat wel en is dat ons niet opgelegt door de politiek,want tenslotten kunnen wij geen besluiten vormen en niet mee stemmen in de kamer.Nou daar zit je dan opgedrongen met een probleem die andere hebben veroorzaakt.Daarom is het goed dat de mensen van SIP voor mij en vele andere het voortouw nemen,en zij eigenlijk willen schreeuwen komop mensen sta op en vecht voor je rechten.
SIP distruman

#1013 Re: Moskee

2011-10-18 19:30

#1012: Kaylee - Moskee

dank u dat u het vertrouwen geeft ..,,,,,,,en ja mensen sta op en kom morgen ........en sta voor je wijk !!!!!!

Ssr

#1014

2011-10-18 20:50

Ik vraag mezelf af of deze stichting ICZ zelf nog wel wilt, met zo veel tegenstanders, het lijkt me dat ze zich niet erg welkom voelen?!

(EN TERECHT! )

Gast

#1015 Re:

2011-10-18 22:28

#1014: Ssr -

Als ik daar mijn katholieke kerkje had willen stichten en ik kreeg de hele wijk over me heen dan zou ik me ook wel 10 keer bedenken. Straks staat mijn kerkje er en bij de eerstvolgende oudejaarsavond, kerkje foetsie.... Ik zou dan idd in locomotion of naast het Etamtheather gaan zitten. Minder mooi maar je kennie alles hebbuh!


Gast

#1016

2011-10-19 00:29

Het is heel duidelijk.
We zijn veel te netjes gebleven bij de vorige bijeenkomst.

Nu is het hard tegen hard.

Als we het nu niet doen zal die moskee en alle ellende die er van komt met dit volk er gewoon komen />
We hebben niets te verliezen!

Spandoeken, protesteren en roepen dat we die moskee niet accepteren en er ook niet komt!!!!

Iedereen komen!!!!!!!!!

Gast

#1017

2011-10-19 00:34

Klopt! Des te meer herrie en heisa we maken, des te meer het aanslaat!
De pers smult hiervan!

Dus maak spandoeken!!!!
Maak een protestlied!

Morgen is onze enige mogelijkheid!!!!

DOEN!!!!!!!!!!!!!!

Maak herrie en laat je horen!

Vriendelijk doen helpt niet!

Heel luidruchtig protesteren wel!!!!!
De toeteraar

#1018 Herrie

2011-10-19 01:01

Vuvuzela's mee?
Omgekeerde wereld

#1019 Re:

2011-10-19 04:30

#559: -

Of de moslims me ooit iets hebben gedaan? Nee mij niet, maar de vriend van mijn zoon wel. Die hebben ze met 5 man sterk (allemaal marrokaans) in elkaar geslagen. De jongen had een gebroken jukbeen en gebroken ribben en waarom? Omdat hij de zus van één van deze jongens 3 zoenen op haar wang had gegeven omdat ze geslaagd was voor haar examen en haar broer had dat gezien en vond dat ze "in haar zedelijkheid werd aangetast" en dus wilde hij eerwraak. Deze hele gebeurtenis gaf voor mij aan dat de culturele waarden en normen die veel van deze kinderen meekrijgen zo ver afstaan van alle waarden en normen die wij in Nederland hebben dat het gewoon niet past binnen onze samenleving. Mijn zoon werkt in de beveiliging, als je zijn verhalen hoort over hoe marrokaanse jongeren hem behandelen en welke arrogante en narcistische houding ze tegenover hem innemen dan ben ik elke dag weer blij dat hij heel weer thuis is. Hij wordt gekleineerd, bedreigd, bespuugd, genegeerd en soms zelfs geslagen terwijl ze zelf de regels overtreden en tot de orde geroepen moeten worden. Dit heeft niks met media te maken maar met de waarden en normen die de verschillende culturen meebrengen ons land in en of ze bereid zijn die zo aan te  passen dat het beter past binnen Nederland. Ze zijn tenslotte niet voor niets naar nederland gekomen, laten ze zich dan ook aanpassen. Oog om oog, tand om tand - eerwraak- hoofddoeken en vrouwen geen hand willen geven om maar wat voorbeelden te noemen, noem ik geen aanpassing! Die Moskee is weer een plek waar moslims kunnen samenscholen en juist al die dingen die in hun eigen land bij hun cultuur horen (en die voor onze vreedzame samenleving niet wenselijk zijn) in elkaar aan kunnen wakkeren en versterken. Geen goede zaak. Ze horen juist te intergreren binnen onze cultuur! Ben ik een rasist? nee verre van dat, veel van onze vrienden hebben een turkse, marrokaanse of surinaamse achtergrond. Het zijn stuk voor stuk prima mensen die zich helemaal aan de nederlandse maatschappij hebben aangepast en ze hebben helemaal geen behoefte aan een eigen kerk omdat ze zich prima voelen tussen het nederlandse volk en thuis op hun eigen manier uiting geven aan hun geloofsovertuiging. Sterker nog, zij zijn er van overtuigd dat in de de moskee's alleen maar mensen samenscholen die er een zeer extreme manier van geloven op nahouden waar zij zich niet goed bij voelen. I rest my case....


Gast

#1020

2011-10-19 09:45

Het wordt steeds gekker, ik ben het zat. Wij zelf hebben niets meer te zeggen, in andere landen worden er ook geen kerken voor ons gebouwd.
Gast

#1021

2011-10-19 10:30

Weet iemand of de landelijke pers aanwezig zal zijn? SBS 6 bv? Ik kan nl vanwege mijn gezondheid niet komen maar zal eea wel volgen via internet.Zoja plaats dan een berichtje hier aub zodat ik de uitzending op tv kan zien.

Gast

#1022

2011-10-19 11:30

Er is in dit proces al zoveel gelogen door de politici. Ik vraag me af: hoe geloofwaardig is de toezegging dat er geen minaretten of geluidsinstalatie komt, voor nu? Maar ook, wordt daar in de nabije toekomst niet weer een draai aan gegeven?

Gast

#1023

2011-10-19 11:47

Het belang van een bepaalde groep, (willekeurig welke groep) die niet in deze wijk woont, te stellen boven het belang van de bewoners vind ik ronduit discriminerend, politiek incorrect en niet bevoordelijk voor het integratieproces. Vooral de wijze van leugen en bedrog laat een duidelijk voorkeur zien en is daarom discriminerend. Er is hier totaal geen sprake meer van gelijke rechten.
Gast

#1024 Re:

2011-10-19 11:56

#1022: -

Natuurlijk wordt daar weer een draai aangegeven! BenW doet immers niets anders. Verslagen worden toch ook aangepast in hun voordeel (denken ze). Want wij, burgers van Seghwaert, zijn niet zo dom als bij de gemeente gedacht wordt. Het is eerder andersom want de bewoners hebben het vieze spelletje dat hier WEER  eens gespeeld wordt door! Wie is hier nu dom dan?


Gast

#1025 Re:

2011-10-19 12:44

#1020: -  

 Ik ben het helemaal met je eens, maar het feit dat wij in andere landen geen kerk kunnen bouwen doet er voor de politiek niet toe. Wij willen ons immers niet identificeren aan deze landen. Wij leven in een open samenleving....Helaas is de tegenhanger dat Nederland zich op deze wijze  steeds meer als een zodanig land gaat profileren en zelfs bereid is financieel op te draaien voor deze ellende. Wij draaien op voor de kosten van de mislukte integratie, de criminaliteit, de leerachterstanden (en stimuleren tegelijkertijd les in eigen taal en cultuur in de moskee), eerwraak, onderdrukking van vrouwen, verpauperen van wijken, enz, politie- en recherche inzet, alle gebeurtenissen die  ons land NIET EIGEN zouden moeten worden. En wat te denken van de recente politieke missers van homohaat en wegpesten van homo's?

Altijd wordt dit weggezet met het argument dat dit "slecht een kleine groep raddraaiers betreft". Helaas wijzen de cijfers uit dat dit  "ongewenst gedrag" bij allochtonen in verhouding vele malen hoger ligt, dan die onder de autochtonen en ook de gevangenisbezetting zich niet afspiegeld aan de verhoudingen in onze samenleving.

In plaats van hier van te leren en te kijken welke wijze van integreren WEL succesvol zijn geweest besluit de politiek wederom een bolwerk van stimuleren van eigen cultuur en alle ellende die daarmee samenhangt in een goed geintegreerde woonwijk te plaatsen onder de noemer multi culti, waarbij m.i. slechts één cultuur wordt bediend.

Incidenten van bedreiging, homohaat en mishandeling, OOK in deze wijk, worden in de doofpot gestopt en opzettelijk uit de pers gehouden.

Integreren prima, maar op deze manier: NEE

Belangrijk thema in deze wijk is dan wel de veiligheid. Afspraken worden gemaakt, maar garanties kunnen nooit worden afgegeven. Wat als achteraf blijkt dat afspraken niet worden nageleefd, de orde door gebrek aan blauw niet gehandhaafd kan worden? Wat zegt de gemeente dan: buurtbewoners PECH GEHAD??????

De bestuurders weten allang wat zij kunnen verwachten, dat hebben we allemaal kunnen zien bij de info-avond. Niet voor niets een grote inzet aan politie en ME. Is dit wat zij hun burgers van Zoetermeer gunnen??? Multi culti boven veiligheid van zowel moslims als buurtbewoners. Onbegrijplijk!