Petitie tegen aanwijzing Westerstraat 52/54 voor drugsopvang


Gast

#26

2011-10-25 10:31

Goed initiatief!

Gast

#27

2011-10-26 10:36

Zonde, mijn echtgenoot heeft bijna dertig jaar in dit pand gewerkt. Een mooi en historisch pand, wat helaas vanaf het moment dat de firma Grootveld gekocht is door Mees, in handen is gekomen van diverse eigenaren, ieder met eigen belangen met het pand. En nu dit!! Schande voor het mooie pand, vreselijk voor de buren en een gigantische aanfluiting voor de hele buurt. Rotterdam kan weer een minpuntje noteren voor het beleid. Hoe denk je dat dit overkomt op toeristen? Rotterdam wil graag alle cruiselijnen weer binnenhalen, maar die zitten echt niet te wachten op dit soort taferelen in de directe omgeving van hun terminal! Alleen drugstoerisme zal hier nog door aangetrokken worden.

Bata Milojevic

#28 Petitie en Socialmedia maaken enige kans

2011-10-26 15:49

...

#29

2011-11-01 20:56

Zonde van de wijk, de omgeving. Ik woon in het scheepsvaartkwartier maar verwacht me er dan niet meer veilig te voelen. Het is nu tenminste nog een rustige, mooie buurt..

Gast

#30

2011-11-01 21:25

Mijn dochter woont 3 uur rijden verderop, in Rotterdam. Ik ben blij dat ze in een rustige buurt woont.
Dat dreigt nu wel heel erg te veranderen, met de opvang voor harddrugsverslaafden.

Gast

#31

2011-11-01 22:50

Ik schrik van een dergelijk besluit.
Natuurlijk moeten deze mensen goed opgevangen worden, maar om dat te doen in een van de weinige buurten in het cenrum van Rotterdam, waar nauwelijks problemen zijn..
Daarbij vind ik het ronduit een bewuste provocatie om dat te doen in een zo'n duur pand.
Trouwens men doet van onze belastingcenten: Iedereen moet bezuinigen, ook en zeker de Gemeente Rotterdam. Dan kan je toch niet zo onverandwoord publiek geld uitgeven voor een duur pand.
De Hypotheker ( 1 ding is zeker )

#32

2011-11-03 17:06


Ha wat fijn !!!! Eindelijk een paar verse bewoners in de wijk !!!!!! Met nieuwe inzichten. Een frisse wind is fijn tussen al die blaaskaken.

Gast

#33

2011-11-06 22:44

Gezien voorgaand geval met perron 0 dat gemeente en ook politie zich verschuilen type ongeschikt, hoop ik dat van onze kant weer wat wordt gedaan. zoals toen de Mariniers dat deden. ( de boel schoon vegen)

Gast

#34

2011-11-24 10:58

Onzalig ondoordacht plan!!

Gast

#35

2011-12-18 20:00


Het Scheepvaartkwartier is een van de zeer weinige monumentale en historische wijken van Rotterdam. Gezien de inspanningen die de afgelopen jaren zijn getroost om de wijk (nog meer) in oude glorie te herstellen en/of nieuw leven in te blazen (Westelijk Handelsterrein, Atlantic House)past het niet - bezijdens de economische redenen (bedrijfshuisvesting,horeca)om juist hier een dergelijke opvang te realiseen.
Mijn persoonlijke betrokkenheid bij deze wijk bestaat uit het feit dat ik lang op deze unieke plek (Scheepvaartkwartier)heb gewerkt. Bewaar niet alleen zakelijk, maar ook prive fantastische herinneringen aan de schoonheid van deze wijk. Dit mag niet aangetast worden.

Gast

#36

2011-12-22 06:24

onzinnige gemeentelijke actie

Gast

#37

2011-12-22 06:27

weer een bestuurlijke dwaling
Anonymous

#38 de een zijn dood.....

2011-12-27 12:30

Belachelijk, kennelijk weten jullie niet wat deze opvang gaat doen. ( en ja, het gemeente geld had beter besteed kunnen worden, dat dan weer wel )
Wilt u verantwoordelijk zijn dat er mensen dood gaan omdat ze geen dak boven het hoofd hebben. Niet iedereen die daar komt is verslaaft. Ook mensen die door problemen in de ellende zijn gekomen, denk aan baan verliezen, huis verliezen e.d., ook die komen daar, bedenkt goed wat je doet, en kom dan met een alternatief, maar dat is te moeilijk zeker. Kost je geld zeker, en al die blaaskaken hier in die dikke auto's rijden. laat die eens 1% inleveren dan kan je een prima alternatief bedenken met als dat geld. Stelletje egoisten.

 Ik steun dan ook deze opvang dan ook, ik weet wat het inhoud.


Gast

#39 Re: de een zijn dood.....

2012-01-02 16:04

#38: Anonymous - de een zijn dood.....

Beste Anonymous,

Kennelijk ben je  niet volledig op de hoogte van de feiten, zoals voor welke doelgroep de panden aan de Westerstraat 52-54 bedoeld zijn. Wel nu, het gaat hier in feite niet om daklozen die (voor het eerst) onderdak krijgen, maar om de zwaarste categorie alcohol- en drugsverslaafden die (zoals de NAS zelf aangeeft) veelal lichamelijk en geestelijk ziek zijn. Mensen die niet kunnen en/of willen afkicken en die hun drugs zelf op straat moeten scoren. Dat hebben wij niet verzonnen, de NAS is daar tegen ons (bewoners en bedrijven) heel duidelijk in geweest en aangegeven dat wij ons daar geen illusies over moeten maken. Nu wil niemand een dergelijke groep graag als buren, wij ook niet, maar het punt is hier ook nog eens dat de (deel)gemeente geen enkel overleg heeft gehad met bijv. de stichting wijkbelangen en geen enkele afweging heeft gemaakt van belangen (ze heeft in feite alleen gekeken naar de belangen van de opvang), niet naar alternatieven heeft gekeken, niet wist dat er vlaknaast het pand een aantal gezinnen wonen met jonge kinderen wonen (waaronder nog geen 10 meter naast het pand), niet wist dat de panden Rijksmonument zijn, vergeten was dat de panden onderdeel zijn van een beschermd stadsgezicht, de brandweer niet heeft gevraagd om advies over hoe het moet met de brandveiligheid in zo'n oud pand (zie zeer recent nog de de brand op 23 december jl. in de Saftlevenstraat) en uit het oog heeft verloren wat de gemeente met deze wijk voor ogen heeft. De vraag of er in deze wijk ruimte is voor een dergelijke opvang (vergeet niet dat er ook al een Exodushuis in de wijk zit) is minder belangrijk dan de vraag hoe de (deel)gemeente zonder op de hoogte te zijn van de feiten een beslissing kon nemen om midden in de wijk een dergelijke permanente voorziening te vestigen.

Mvg,
Sandrien


Gast

#40

2012-02-21 03:37

Schandalig dat langdurig verslaafden (die de maatschappij veel schade toegebracht hebben) op zo'n lokatie voor lange tijd gaan verblijven.
Ik woon na 38 jaar hard werken in een rijtjeshuis in een arbeidersbuurt.
Onze maatschappij heeft toch wel een heel vreemde manier bedacht om mensen te belonen voor hun gedrag.
Voor iedereen die deze verslaafden een warm hart toedragen, stel een kamer in je huis beschikbaar en doe hem vooral niet op slot.