POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / AANBIEDING PETITIE AANGEVRAAGD BIJ CIE V&J. / Opmerkingen


Gast

#1

2017-01-13 19:49

Er is breed onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensverwachting van executieve politiemensen. Met name in Belgie zijn er onderzoeken geweest vanuit pensioen organisaties en bonden. Daaruit kwamen schokkende cijfers, dat de gemiddelde levensverwachting van agenten op straat, in de hoge onregelmatigheid en werkzaam in de grote steden een gemiddelde levensverwachting hadden van lager dan 65. Dat, terwijl de gemiddelde levensverwachting voor de totale Belgische bevolking van rond de 80.
De politiek in nederland en de fondsen en bonden zijn bekend met deze cijfers en weigeren medewerking aan een onderzoek in Nederland. Dat zou de politiek en iedere bond ernstig in verlegenheid brenben. Dan komt namelijk het solidariteitsbeginsel in gevaar. Andere overheids en gemeente ambtenaren hebben namelijk een gemiddelde hogere levensverwachting en iemand moet de pensioenen betalen. Wanneer politiemensen gemiddeld korter leven blijft er meer over voor de andere ambtenaren, erg he.

Gast

#2

2017-01-13 19:53

Zelfs het gevangniswezen heeft NA onze CAO een cao AFGSLOTEN MET EEN VROEG PENSIOEN!


Gast

#3

2017-01-13 20:04

Dit Belgische artikel over het beroep politie-ambtenaar verklaart in feite alles:

http://www.vsoa.eu/sites/default/files/141222-reactieHLN.pdf


Gast

#4

2017-01-13 20:55

Ik ben lid van de NPB. Als die dit signaal niet serieuzer nemen en het mee oppakken dan ga ik bedanken voor mijn lidmaatschap.
Alle respect voor de brandweer, maar die hoeven niet elke dag uit te rukken. Politiemensen komen dagelijks in levensbedreigende situaties.
Dat lijkt mij toch niet minder zwaar dan het werk bij de brandweer. Wij moeten namelijk elke dag wel een paar keer "uitrukken".
Brandjes blussen moet onze "noodhulp"heel de dag en als wijkagent heb ik de nasleep en het puinruimen, elke dag weer.
Ik doe mijn werk met bijzonder veel overgave, maar wil ook nog na mijn pensioen kunnen genieten wat het leven allemaal nog meer heeft te bieden en dan graag in goede gezondheid, ook nog na mijn 67ste.
Kees Rundvlees

#5

2017-01-13 22:05

Men spreek vaak over levensverwachting, de pensioenleeftijd is daaraan gekoppeld. Is er wel eens onderzocht wat de levensverwachting van een politieman is? Ik ben zeer benieuwd, gelet op het aantal collega;s dat vroegtijdig overlijdt.


Gast

#6

2017-01-14 06:57

Het verbaast me dat de vakbonden niet ondersteunen. Zij hebben financiële middelen. Ik ga er misschien te makkelijk vanuit dat veel van de ondertekenaars van de petitie vakbondslid zijn. Ik ga bij mijn bond aan de bel trekken en roep anderen op om dit ook te doen. Ik ben in ieder geval wel bereid om de portemonnee te trekken bij een inzameling.

Gast

#7

2017-01-14 08:44

Een heel goed stuk, waarbij de vergelijkingen echt niet mank gaan.
Gr. Fred Staneke
Etten-Leur.

Gast

#8

2017-01-14 21:20

Beste Dolf en andere collega's

Nogmaals bedankt voor het vele werk en alle moeite!

Wat had je gedacht van 19.000 x 1 Euro of 0,50 Euro? Maak een bankrekeningnummer bekend en je hebt middelen om je kosten te dekken.

Jan Labruyere Zld./WBr.

sarcassie

#9

2017-02-17 13:37

sommige dingen kun je heel lang rekken, al dan niet legaal en dat is waar onze politiek naartoe werkt. Hoezo integer?? Sommige dingen moet je gewoon overnemen, dat is het voorbeeld wat ons wordt voorgeschoteld en dan moet het maar zo zijn. En de bonden ?? Welke bonden of wordt hier die vriendjes van de politiek mee bedoeld die zelf ook nog adspiraties op dat vlak hebben en dus niet al te moeilijk moeten doen, al jaren niet.




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...