Roltrap: Rechts is staan, links is lopen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Roltrap: Rechts is staan, links is lopen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-09-15 23:48


Samantha N.

#2

2011-09-15 23:52

Ik doe dit zelf nu al uit (bewust aangeleerde) gewoonte, maar dit aangeven op borden/de roltrappen op stations en dergelijke zou zóveel schelen! Vraag me alleen af hóe dit dan gerealiseerd moet worden? Ideeën?
Melanie During
De auteur van deze petitie

#3

2011-09-16 00:15

Echt een heel erg goeie vraag, ik weet zelf ook nog niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Tweede kamer misschien?

Michel

#4

2011-09-16 00:37

Ik denk dat de vervoerbedrijven hier een begin mee moeten maken, zoals GVB, RET en de NS. Er was al eens iets voor de NS bij wijze van proef op een station een actie begonnen, maar daar hoor ik niet zoveel over. Ook andere studenten hebben al acties uitgezet, maar ook die zijn niet echt concreet. Overigens is Nederland gelukkig lang niet het enige land, maar sta wel achter zo' initiatief.
Melanie During
De auteur van deze petitie

#5

2011-09-16 09:14

De reden dat ik de tweede kamer noemde is dat de tweede kamer dit de vervoersbedrijven op kan dragen. Ik zie mijzelf dat, als student, niet voor elkaar krijgen. Vergeet de GVU niet trouwens en zo zijn er natuurlijk nog meer steden met hun eigen vervoersbedrijven.

Gast

#6

2011-09-16 10:38

In het buitenland word dit al jaren toe gepast, maar in nederland kan je gewoon staan waar je wilt, dit is schijf irritant
Gast2

#7 #7

2011-09-19 10:44

Verplicht maken is natuurlijk niet nodig. Met simpele bordjes bij de roltrappen en een spotje op tv zo nu en dan wordt het vanzelf opgepakt!

Gast

#8

2011-09-20 17:13

Je kunt toch ook gewoon de normale trap pakken?
Melanie During
De auteur van deze petitie

#9

2011-09-20 19:33

Die normale trap is dus niet altijd beschikbaar, als die er is pak ik die.