Er moet een containerpark blijven te Mariakerke of Raversijde.


Gast

#76

2016-09-06 07:38

We worden aangemoedigd om minder met de auto te rijden en andere maatregelen die we kunnen doen om het milieu minder te belasten.Afval recycleren is een belangrijke onderdeel daarvan.Bewoneners van Mariakerke en Raversijde zouden nu verplicht worden vele extra kilometers te rijden om hun zelfde afval te kunnen brengen naar een verdere afgelegen afval container park,Is gewoonweg de knop terug draaien zo en mogelijk hiermede zou sluikstorten terug kunnen toenemen.

Gast

#77

2016-09-06 09:26

Ik denk aan oudere mensen zonder vervoer

Gast

#78

2016-09-07 16:09

Een containerpark in de buurt is noodzakelijk. Zoniet is er nog meer milieuverontreiniging door het verkeer !

Gast

#79

2016-09-07 16:14

Milieuverontreiniging zal toenemen door het verkeer naar ver afgelegen containerpark ! Ook problematisch voor personen die enkel over fiets beschikken.

Gast

#80

2016-09-07 16:18

Oostende heeft een grote opervlakte en het voorgestelde containerpark is kilometers ver en niet berijkbaar met de fiets, de bus, on te vet zoals nu alleen is dit bereikbaar per auto en dat heeft iedereen niet

Gast

#81

2016-09-07 16:20

Ik kan alleen met de bus gaan als het nodig is ik bezit niet van een wagen

Gast

#82

2016-09-07 19:32

Omdat ik vind dat het voor mensen die niet over een auto beschikken, vaak zijn dat ook bejaarden, een onmogelijke opdracht wordt om zich plots zo ver te moeten verplaatsen om grof afval kwijt te raken. Deze maatregel zal sluikstorten in de hand werken. Voor mij persoonlijk is een verhuis van het containerpark geen probleem, maar men moet niet alleen aan zichzelf denken maar ook aan de zwakkeren in onze stad. Bovendien is het best wel handig als een containerpark dichtbij is!

Gast

#83

2016-09-11 08:01

Een containerpark op Mariakerke is nodig,zeker de wijken Raversijde, Mariakerke, Westerkwartier, veel oudere mensen zonder auto komen met de fiets of zelf met de bus naar het containerpark.Ik breng zelfs soms takken van bomen uit mijn straat want stad laat de takken zelf liggen!!!!

Gast

#84

2016-09-14 20:05

Ik wil dat het containerpark hier in de omtrek blijft omdat ik 69 jaar word en mijn man 70 ; en we nu dicht erbij wonen .

Gast

#85

2016-09-14 20:14

Het containerpark moet hier in de nabijheid blijven voor alle oudere mensen die hier in de omtrek wonen ( Westerkwartier - Mariakerke en Raversijde ).

Gast

#86

2016-09-18 09:04

Er bestaat geen groenafvalophaling. Bewoners die hun tuin groen houden (wat indirect ook ten goede komt aan de gemeenschap) zijn dus aangewezen op het containerpark. Vanuit Raversijde naar Zandvoorden is een heel traject. De ecologische voetafdruk die daardoor ontstaat ten gevolge van het onderhouden van groen wordt daardoor heel groot. Een contradictie: groen is goed voor de gemeenschap, maar door een beleidskeuze wordt het positief effect teniet gedaan.
Deze beleidskeuze toch maar bijsturen?

Gast

#87

2016-09-28 19:15

In tijden van zorg voor milieu, ouderen, ... is het toch helemaal onlogisch dat er maar 1 containerpark ter beschikking blijft. Niet alleen voor lange wachttijden en files, ook de toegankelijkheid voor de Raversijdenaars. Heel wat mensen doen er alles aan om hun steentje bij te dragen om voor milieu te zorgen. Dit wordt nu wel een heel stuk moeilijker gemaakt! Een tweede containerpark in de nabije omgeving Mariakerke-Raversijde is echt een must!!!!! Duinkerksesteenweg lijkt me een optie.