Geen veranderingen in de Efteling

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen veranderingen in de Efteling.

Yoki

#26 Re:

2016-07-06 05:37

#1: -  

 Voorlopig is nog niet duidelijk wie deze personen zijn. Voor hetzelfde geld zijn het een stel blanke Nederlanders die zin hebben om rel te schoppen. Jammer dat de media hier zoveel aandacht aan schenkt. Dit had wat mij betreft niet gemeld hoeven worden, zo krijgen die gasten met hun grote bek alleen maar een podium.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-07-06 07:20



Gast

#28

2016-07-06 07:32

Omdat ze met d'r poten af moeten blijven van onze efteling en kinder dingen.
Het gaat toch nergens meer om hier in Nederland.
Als het je niet bevalt hier in Nederland dan rot je toch gewoon lekker op naar een land die wel bij he past.

Gast

#29

2016-07-06 07:54

Omdat ik vind dat het veel en veel te ver gaat en je zo overal iets achter kan zoeken.

Gast

#30

2016-07-06 08:38

Racisme en discriminatie wordt tegenwoordig steeds meer aangewakkerd door mensen die zgn tegen racisme zijn. Ik vind het heel triest voor de kinderen in Nederland dat zij bewust worden gemaakt van discriminatie en "verschillen" tussen kinderen vanwege afkomst of cultuur. Tevens ben ik het zat om uitgemaakt te worden voor racist en verteld te worden dat ik me superieur voel omdat ik blank ben. Een groepje van 4 mensen stuurt een brief naar de Efteling en gaat eisen stellen? Wat moet het worden in de wereld als iedereen die het ergens niet mee eens is zo'n houding aan nemen? Dit gaat gewoon te ver. Haatzaaierij is het.

Gast

#31

2016-07-06 08:39

Tis gewoon te belachelijk voor woorden nooit is er iets over gezegt nooit en nu willen ze alles aan gaan pakken zwartepiet wat voor de kinderen is , de efteling wat al jaren zo is voor de kinderen , zitten gotver in ons eigen land en alles word gedaan voorr die buitelanders en dan vinden ze het heel gek als de mensen een hekel krijgen aan de buitelanders! DE EFTELING MOET BLIJVEN ZOALS HIJ IS!!

Gast

#32

2016-07-06 08:42

Deze petitie heb ik ondertekend omdat ik de groep, die nu weer over de Efteling z'n attracties en figuren zeurt, een stel hypocriete mensen vind. Het zal in dit geval het donkere volk zijn omdat het ging over de Afrikaanse poppen die ook getoond worden in het carnaval festival. Tegenwoordig klaagt het buitenlandse volk over ALLES en willen ze ons ALLES afpakken en wij trappen er gewoon in met onze domme kop. Het buitenlandse volk heeft NIKS aan goeds over ons te zeggen en discrimineerd ons volk hartstikke erg maar ondertussen klagen ze wel dat alles afgeschaft moet worden. Zoals ik zei: HYPOCRIETEN, dat zijn het. Waar ze in dit geval, bij de Efteling, niet bij stilstaan met hun hypocriete kop is dat kinderen juist dol zijn op bijv het carnaval festival, en waarom zijn onze kinderen hier dol op? Inderdaad, om ALLE leuke figuren die daar in staan INCLUSIEF de buitenlandse uitgebeelde poppen. Jong en oud geniet hiervan om hier naar te kijken en juist door verandering gaat men hier het slechte van in zien en gaat dat woede en haat wekken. Laat het verdomme zoals het is en de directie van de Efteling moet slimmer zijn dan het hypocriete volk wat nu weer bij hun aanklopt met hun onzin. Ze gaan alles af en lachen ons gewoon uit dat wij telkens zo STOM zijn dat we erin trappen en ondertussen praten ze maar slecht over ons volk, al hebben we dalijk niks meer over dat van ons is. Het zal nooit genoeg zijn!!! Dus laat de Efteling zoals hij is, laat de Efteling zoals hij voor iedereen al zò verschrikkelijk vele jaren een wereld vol wonderen is!!!!!!!!!!

Gast

#33

2016-07-06 08:47

Mijn kinderen genieten in de Efteling en ze zien geen racistische dingen in de poppen laat zoals het is

Gast

#34

2016-07-06 08:48

Ze pakken ons al onze traditie af. Zwarte Piet. En negerzoen enz. Nu dit weer pff moet onderhand is afgelopen zijn.

Gast

#35

2016-07-06 09:05

Omdat Efteling!!

Gast

#36

2016-07-06 09:28

Het moet niet gekker worden.... pfff

Gast

#37

2016-07-06 09:48

Omdat sommige dingen gewoon niet moeten veranderen en waar stopt het dan? Iedereen heeft over alles wel een menig maar dat betekent niet dat er gelijk ook van alles anders moet.

Gast

#38

2016-07-06 10:02

Dit heeft niets met racisme of discriminatie te maken.
Eftelingfan

#39

2016-07-06 10:11

Het moet echt niet gekker worden. 


Gast

#40

2016-07-06 10:18

Deze lieden zoeken gewoon iets om tegenaan te schoppen. Het wordt tijd dat wij ook eens gaan schoppen en deze lieden het land uit trappen

Gast

#41

2016-07-06 10:19

Het word steeds gekker in nederland.

Gast

#42 Re:

2016-07-06 10:21

#30: -  

 Precies! Daarom moeten we zorgen dat we met meer mensen ertegenin gaan. Eens kijken wie er wint!


Gast

#43

2016-07-06 11:12

Het moet nu eens afgelopen zijn. Mensen die naar Nederland komen, moeten onze cultuur en normen en waarden accepteren hoe ze zijn. Als wij dat in een islamitisch land doen, worden we gestenigd.
gilze

#44 Re: efteling moet blijven

2016-07-06 11:15

#1: -  

 de efteling moet blijven zoals die is, ze moeten ophouden mee waar ze mee bezig zijn, tis godverdomme een kinderpark!


Gast

#45

2016-07-06 11:18

waar zijn we in dit land mee bezig van onze cultuur tradities normen en waarden blijft niets meer over gaat de efteling hier in mee dan moet eigenlijk niemand meer een kaartje kopen te zot voor woorden het heeft niets met rasisme te maken het is een pretpark waar houd het op en mensen die willen dat het veranderd buiten stampen mvg ernest van gurchom

Gast

#46

2016-07-06 13:25

Wij hoeven ons niet aan te passen als wij ergens anders heen gaan moeten wij ons ook aanpassen bij deze

Gast

#47

2016-07-06 13:32

Ik ben die linkse anti Nederlanders meer dan zat! De Efteling is voor mensen die daar een fijne tijd willen doorbrengen. Dus absoluut niet voor hen die overal racisme inzien. WAT BEN IK DIE JAKERDS TOCH ONTZETTEND ZAT!
efteling
Gast

#48

2016-07-06 13:33

Ik kom als sins kleins af aan bij de efteling.nu kom ik met mijn kind ,
We zijn nog nooit op rasistiche gedachtens gekomen bij geen enkele karakters of andere dingen .moeten ze nu alles verpesten hier eerst sinterklaas nu dit .ik weet dat ze alles afstruimen op internet om tekijken waar wel eens een klachten over zijn geweest en uit zijn gegaan na het gerecht daar gaan hun op verder maak niet uit bij wie ,als het nog doorgaat kunnen we straks niks meer hier

Duo Penotti pro Efteling

#49

2016-07-06 13:46

Ik ben zelf een halfbloedje. Mijn moeder nam me van kinds af aan mee naar de Efteling. Heb het altijd ''geweldig'' gevonden. Overigens gaan mijn moeder en ik komende zomer weer. Nog eens zoals vroeger. Fiesta Carnaval en Monsieur Canibal zijn gewoonweg episch. 

Heb ik me als kleurling ooit beledigd gevoelt in de Efteling? NEE! Daarbij stereotypeert het Fiesta Carnaval ''de Nederlander'' ook. Met klompen, koeien en melkmeisjes. Maar daar hoor je deze zeik groep SOS niet over.

Nederland is niet racistisch, maar dit soort mensen wakkeren rascisme wel aan. Ophouden nu met dat gezeik. Niemand zit op jullie te wachten in de Efteling. En als Nederland zo'n vreselijk land is nemen jullie maar een boot terug naar Parimaribo of whatever. Niemand zal jullie tegenhouden. Dikke doei!


Gast

#50

2016-07-06 14:03

ik heb getekend omdat ik het te gek voor woorden vindt dat tegenwoordig steeds meer dingen racistisch gevonden worden dat moet nu maar eens stoppen