snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie snelheidsbeperking zeevaart Westerschelde.


Gast

#76

2016-06-28 05:02

Zeevaart maakt gevaarlijke golfslag door te hard te varen.

Gast

#77

2016-06-29 23:32

Ik heb zelf met mijn schip BLACK PEARL in dok walsoorden verscheidene malen last gehad van snelvarende zeeschepen, er was een loods die zei dat hij niet wist dat de golven in de haven kwamen!!!!! , kwam waarschijnlijk van lillo!

Gast

#78

2016-06-30 09:56

Doordat het gevaar door de belanghebbenden onderschat wordt,
dat er overigens nog niets gebeurd is , is volgens m ij niet zo, meen dat er al is een spits ladingschade had.
Overigens vindt ik de golfslag belangrijker dan de snelheid,daar er schepen zijn die met lage snelheid grote golfslag veroorzaken, men gebruikt het excuus dat men voor een bepaald tijdstip bij de sluis moet zijn i.v.m. diepgang.

Gast

#79

2016-06-30 10:40

Ik ben het er mee eens omdat de golfslag heel hoog is .
Met een leeg 135m schip rollen de golven onder het schip door.
En zie ik het schip langsscheeps veel bewegen.

Gast

#80 Re:

2016-06-30 15:16

#13: -  

 er varen ook nederlandse loodsen op dit traject...............


Gast

#81

2016-06-30 16:34

Omdat het levensgevaarlijk is op de Westerschelde. Wij als schipper van een klein schip kan daarover mee praten. Goed idee om het aan te kaarten.

Gast

#82

2016-07-01 08:25

Omdat sommige (altijd Belgische) loodsen vinden dat er zo snel mogelijk van Antwerpen naar zee (en terug) gevaren moet worden. Snelheidsbeperkingen helpen niet persé -men moet eigenlijk gezond verstand gebruiken. Naar 30 jaar regelmatig op de Westerschelde gevaren te hebben 3 keer ruzie (felle woordenwisseling) met loods gehad. Ook bij collega's betreft het altijd Belgische loodsen -nog nooit problemen gehad met een NL loods !

Gast

#83

2016-07-01 08:34

Voor betere veiligheid en rust

Gast

#84

2016-07-01 18:43

Omdat er zeeschepen rondvaren, die geen rekening houden dat golfslag en zuiging een grote invloed hebben op de kleinere binnenvaart schepen.

Gast

#85

2016-07-02 10:12

Ben het ermee eens dat de zeevaart steeds sneller en ook groter wordt. Daardoor ontstaan gevaarlijke situaties.

Gast

#86 Re:

2016-07-21 15:52

LATEN WE EERST EENS BEGINNEN MET EEN VERSCHERPTE CONTOLES OP DE BINNENVAART WAT STABILITEIT EN ZEEWAARDIGHEID BETREFT.

Deze foto is op de westerschelde gemaakt, de zeevaart moeten voldoen aan strikte beladingsregels. Wordt tijd dat dit ook voor de binnenvaart gaat gelden!

Binnenvaart welke golfslaggevoelig is hebben niks te zoeken op open vaarwater.#52: -  

 

Gast

#87

2016-07-28 06:34

Varend op een chemicalien coaster van 100 meter - Meerdere malen meegemaakt ; opstuwende boeg golf van oplopende grotere container schepen op zeer korte afstand. Resulterend in een vermeerdering in snelheid van bijna 3 knopen. E'e'nmaal opgelopen is het effect in negatieve zin.  Er is maar een kleine verandering nodig in de situatie of een klein foutje  van die of geen en 't kwaad is geschied voor bemanning en milieu.

Gast pleziervaart

#88 Gast plezievaart

2017-08-01 09:31

Wij zijn afgelopen week met ons pleziervaartuig varend op de Westerschelde nagenoeg gekapseisd na in een 3 tot 4 meter hoge hekgolf van een voorbijvarend zeeschip (inschatting 3x onze snelheid dus ca. 20-25 knopen) terecht te zijn gekomen. We zijn met de schrik vrijgekomen maar varen hier nooit meer