Red zij-instroom leraren #10000leraren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red zij-instroom leraren #10000leraren.


Gast

#101 Kom misschien eens kijken

2016-05-27 09:35

Misschien is het hoog tijd dat de minister eens gaat kijken in een SLO aan een CVO. De oogjes zouden kunnen opengaan. Maar men moet wel WILLEN zien, uiteraard. Daar schort alvast iets: Sinds jaar en dag wordt de SLO-CVO in Klasse afgeschilderd als de 'lerarenopleiding voor slagers en bakkers'.

Uiteraard blijven de universiteiten beweren dat het bij hen zoveel beter is, anders zat er daar werkelijk géén kat meer...


Gast

#102

2016-05-27 10:00

ik studeerde net zelf af met mijn slo aan een cvo

Gast

#103

2016-05-27 10:12

Ik ben een zij-instromer en zou anders deze kans niet gekregen hebben!

Gast

#104

2016-05-27 10:38

De lerarenopleiding afschaffen in het volwassenonderwijs is absurd! Vooral omdat:
- een doelstelling is om concreet de praktijk te linken aan de theorie. Ik ben al 13 jaar zelfstandige en heb al veel luchtbellen doorprikt!
- individuen zoals ik die ervaren dat hun talent en passie ligt in het coachen en onderwijzen van tieners, een streep kunnen trekken door hun roeping!
- het logisch is dat ik als 38 jarige al veel meer levenservaring heb, zelfvertrouwen en relativeringsvermogen. Zodat ik geneigd ben om sneller in de spiegel te kijken en mij bij te sturen waar nodig is.
- Als moeder van 2 kinderen, heb ik al kunnen ervaren dat opvoeding de moeilijkste maar ook de meest boeiende taak is dat er bestaat naar mijn gevoel.

Ik ben terug gaan geloven in het onderwijs door het volgen van de SLO opleiding. Hoe het er in mijn tijd aan toe ging, is zeker niet voor herhaling vatbaar! Op mijn stages kom ik veel leraars tegen die super enthousiast zijn over de stagiairs! Waarom dezen dan schrappen?

Positieve groet,
Stefanie

Gast

#105

2016-05-27 11:08

Ik ben zelf een zij- instromer en heeft zoveel meer voordelen gegeven..

Gast

#106 Het onderwijs

2016-05-27 11:10

Meer en meer mensen raken gedemotiveerd en uitgeput in het onderwijs. Dit door de constante stroom aan ondoordachte hervormingen. Die dan ook  onvoldoende voorbereid gewoon uitgevoerd worden. Helaas ten koste van kwaliteit. Leerkrachten hebben heel vaak het gevoel dat ze verzuipen....

Het is bedroevend dit te moeten aanschouwen. Ook dit voorstel tot hervorming gebeurt niet vanuit visie, niet vanuit het veld....Binnen het CVO zit een schat: zij bieden kwaliteit, zij bereiken een publiek dat bewust kiest voor nabijheid en kleinschaligheid, zij bieden een goede begeleiding. Willen wij ook deze zij instromers verliezen in het onderwijs? Willen we opleidingen terug moeilijk bereikbaar maken? Willen we de kloof terug vergroten?

Jammer dat men er voor opteert om hier energie en middelen in te steken in plaats van constructief denken over onderwijs. Ik heb anders heel wat voorstellen (vanuit het veld, als ervaringsdeskundige)...

 

 

Ik hoop op een positieve wending binnen het onderwijs

 

Een nog steeds gemotiveerde leerkracht en CLB medewerker!


Gast

#107

2016-05-27 12:32

Cvo panta rhei leidt met veel expertise en passie voor onderwijs leerkrachten op op een manier die aansluit bij de wereld van de werkende cursist. Een goed product gooi je toch niet weg? Zij instromers zijn een grote meerwaarde voor het onderwijs, zij moeten alle kansen krijgen

Gast

#108

2016-05-27 13:31

partner en dochter zijn leraren !

Gast

#109

2016-05-27 14:56

De SLO opleidingen moeten in het CVO blijven.

Gast

#110

2016-05-27 14:59

Laat toch bestaan wat goed is !


Gast

#111

2016-05-27 16:19

Ik ben zelf zij-instromer en heb meegewerkt aan de SLO van een CVO... Ik ben trots als zij-instromer dat ik ervaring binnen het secundair en volwassenonderwijs kan binnenbrengen... De laagdrempeligheid van de SLO mag niet verlaagd worden want dit is juist de meerwaarde van de lerarenopleiding...

Gast

#112

2016-05-27 18:48

omdat ikzelf een zij-instromer ben en de problematiek genegen.

Gast

#113

2016-05-27 20:53

Het wordt hoog tijd dat ook het volwassenonderwijs naar waarde geschat wordt in plaats van tweederangs, Ook de uitspraken van Hilde Crevits getuigen haar hele "periode" alles behalve van "inzicht in de materie". We hebben zo ook een "Donald Trump", hopelijik gaat ze nooit voor eerste minister.

Gast

#114

2016-05-27 21:16

omdat technische vakken het best gegeven worden door ervaren technici die leraar geworden zijn vanuit de zij-instroom.

Gast

#115

2016-05-27 21:19

Omdat voor heel veel mensen de drempel van de hoge school te hoog is. Mensen met veel praktijkkennis vragen een andere didactische aanpak dan de de doorsnee 18 jarige met enkel' een theoretische achtergrond.

Gast

#116

2016-05-28 06:09

Ik heb zelf een graduaatsdiploma gehaald in CVO LEERSTAD LOKEREN & en ik geef nu zelf les in deze school.
Ik kan alleen bevestigen dat de kwaliteit van dit onderwijs zeker niet moet onderdoen t.o.v. hogeschool, in tegendeel. De modulaire aanpak met model trajecten is veel beter aan de bron.

Gast

#117

2016-05-28 07:41

Er is absolute nood aan een competent lerarenaanbod,
deze sector wordt , naar mijn mening,
ondergewaardeerd.

Gast

#118

2016-05-28 08:27

Een degelijk onderwijs is de toekomst voor veel leerlingen

Gast

#119

2016-05-28 08:30

Mochten mijn collega's praktijkleerkrachten niet uit de praktijk komen en via de zij-instroom het onderwijs binnengestapt zijn, zouden onze leerlingen geen degelijke opleiding krijgen die aangepast, aangemeten aan de effectieve praktijk is. Zo zouden we schrijnwerkers, metaalbewerkers, zorgkundigen opleiden die geen notie hebben van hoe het er in het werkveld aan toe gaat en die op stage door de mand zouden vallen, laat staan dat ze na hun opleiding hun werk met kennis van zaken zouden kunnen doen.
Bepaalde vakken zijn nu eenmaal niet mogelijk -of heel moeilijk- om geven als je zelf niet weet hoe het er in de werkelijkheid van een bedrijf of een zorgsector aan toe gaat.
Je mag dan nog zoveel schoolse kennis en pedagogische bekwaamheid bezitten.... als je niet weet met welke machines, hulpmiddelen en toestellen er gewerkt wordt in de praktijk ben je een grote sukkelaar om jongeren op te leiden tot een degelijke praktijkgerichte jongvolwassene die sterk genoeg staat om een job aan te nemen!

Gast

#120

2016-05-28 09:52


De opleidingen binnen hét CVO bieden enorm veel mogelijkheden voor alle groepen van de bevolking op zich in eender welk vlak bij te scholen of te vervolmaken. De expertise die in al die jaren werd opgebouwd kan niet zo maar door een pennentrek worden teniet gedaan!
Ook de lerarenopleidingen geven extra kansen aan die groep mensen die anders niet aan bod komen.
Daarom mogen deze initiatieven mogen zeker niet verloren gaan!

Gast

#121

2016-05-28 11:12

Matthias most het weten.!

Gast

#122

2016-05-28 11:14

Ik ben zelf een zij-instromer. Diploma behaald aan hét CVO De Vlaamse Ardennen en geef er met veel enthousiasme les.

Gast

#123

2016-05-28 18:52

Ik ben zelf ex -student van CVO Oudenaarde en heel tevreden over deze gevolgde opleiding, het resultaat van de inspanning is wel niet wat ik verwacht had ... het is niet evident om de overstap te maken daar er geen werkzekerheid is (fulltime) tot je benoemd bent en ook dit kan extreem lang duren!!! (spreek uit ervaring- man)

Gast

#124

2016-05-28 20:47

Omdat ik overtuigd ben van de noodzaak aan leraren met praktijkervaring in het vak én de noodzaak aan flexibiliteit bij omscholing

Gast

#125

2016-05-28 22:38

Erg erg !! Voor mensen die een lerarenopleiding willen volgen naast hun dagelijkse taak , ook voor het Cvo