Red zij-instroom leraren #10000leraren

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red zij-instroom leraren #10000leraren.


Gast

#101 Kom misschien eens kijken

2016-05-27 09:35

Misschien is het hoog tijd dat de minister eens gaat kijken in een SLO aan een CVO. De oogjes zouden kunnen opengaan. Maar men moet wel WILLEN zien, uiteraard. Daar schort alvast iets: Sinds jaar en dag wordt de SLO-CVO in Klasse afgeschilderd als de 'lerarenopleiding voor slagers en bakkers'.

Uiteraard blijven de universiteiten beweren dat het bij hen zoveel beter is, anders zat er daar werkelijk géén kat meer...


Gast

#102

2016-05-27 10:00

ik studeerde net zelf af met mijn slo aan een cvo

Gast

#103

2016-05-27 10:12

Ik ben een zij-instromer en zou anders deze kans niet gekregen hebben!

Gast

#104

2016-05-27 10:38

De lerarenopleiding afschaffen in het volwassenonderwijs is absurd! Vooral omdat:
- een doelstelling is om concreet de praktijk te linken aan de theorie. Ik ben al 13 jaar zelfstandige en heb al veel luchtbellen doorprikt!
- individuen zoals ik die ervaren dat hun talent en passie ligt in het coachen en onderwijzen van tieners, een streep kunnen trekken door hun roeping!
- het logisch is dat ik als 38 jarige al veel meer levenservaring heb, zelfvertrouwen en relativeringsvermogen. Zodat ik geneigd ben om sneller in de spiegel te kijken en mij bij te sturen waar nodig is.
- Als moeder van 2 kinderen, heb ik al kunnen ervaren dat opvoeding de moeilijkste maar ook de meest boeiende taak is dat er bestaat naar mijn gevoel.

Ik ben terug gaan geloven in het onderwijs door het volgen van de SLO opleiding. Hoe het er in mijn tijd aan toe ging, is zeker niet voor herhaling vatbaar! Op mijn stages kom ik veel leraars tegen die super enthousiast zijn over de stagiairs! Waarom dezen dan schrappen?

Positieve groet,
Stefanie

Gast

#105

2016-05-27 11:08