Geen ontruiming van de Patio en Graafse Hof!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen ontruiming van de Patio en Graafse Hof!.


Gast

#26

2016-03-04 19:02

De Patio/Graafse Hof heeft een ontzettend grote maatschappelijke functie!

Gast

#27

2016-03-04 19:04

De Graafse Hof is het beste wat de wijken Oost, Aa-wijk, Hintham en Graafse Wijk (en ook ver erbuiten) ooit is overkomen. Het is zo'n super voorbeeld van dat individualisme en hardheid overkomen kunnen worden. Het is meer dan een buurtinitiatief, het is een voorbeeld van hoe mensen/buurtbewoners eigenlijk met elkaar zouden moeten leven. Dat dit project en deze plek bestaat heeft heel veel voor mij en voor anderen betekend. Deze verbindende plek vol humor, liefde, gelijkwaardigheid en samenhorigheid mag niet verdwijnen. Er zijn nog zo veel projecten te draaien! De plek is een voorbeeld voor hoe buurtproblemen aangepakt kunnen worden en ook de jeugd maakt dankbaar gebruik van de kindertuin, de oogstfeesten, het samen koken en de kindervakantieweken. Ik zou geen enkel negatief punt aan de graafse hof kunnen bedenken en het opheffen ervan betekent veel verdriet voor velen. Het zou een niet te vullen gat achterlaten.
Marjolein B.

#28 Belangrijk werk op de juiste plek

2016-03-04 19:15

Beste mensen van Zayaz, probeer eens met andere ogen te kijken naar wat de mensen van de Graafse Hof allemaal doen met jullie pand en grond. Ze zijn de lijm van de buurt, ze brengen mensen bij elkaar, ze leren kinderen hun eigen voedsel te verbouwen, ze werken heel hard voor een betere en duurzame toekomst. Wat u beter zou kunnen doen als het pand onveilig is: maak het weer veilig voor de leden van de Graafse Hof. U heeft daarvoor de middelen en de kennis. Op die manier draagt u bij aan een leefbare buurt.

Hartelijke groet,

Marjolein B.

Esther

#29

2016-03-04 19:15

Zayaz, hier wordt gratis gewerkt aan communitybuilding


Gast

#30

2016-03-04 19:20

Omdat de graafse akker een fijne plek is voor de buurt en mensen uit de omgeving. Het is zonde als deze verloren gaat.

Gast

#31

2016-03-04 19:23

Betaalbare woningen zijn er al te weinig. De sociale functie van de Graafse Hof voor de wijk erg belangrijk.Iniatieven zoals dit en de bewoners houden de stad leefbaar en in beweging.Dit moet blijven.Juist nu !!!!

Gast

#32

2016-03-04 19:35

Ik heb al meerdere hele goede activiteiten van Transfarmers bijgewoond en ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat wat hiervoor terugkomt een betere toevoeging voor de wijk is. In dit artikel van het BD is te lezen over een van de voorbeelden van deze activiteiten. Dit is toch precies wat een woningcorporatie zou willen? En ze hoeven er niets nieuws voor op te zetten. Maar nee daar zit dan toch iemand in de directie die dat toch allemaal maar een beetje eng vind. Of die er misschien persoonlijk belang bij heeft dat hier een fraai nieuwbouwproject wordt ontwikkeld...

Gast

#33

2016-03-04 19:49

Een van de meest waardevolle initiatieven in Gemeente Den Bosch! Geweldige aanwinst voor de buurt met educatieve functie voor jong en oud over perma cultuur en biologische dynamische landbouw, het aanleggen van een moestuin. Een inspirerende plek voor iedereen in deze wijk. Juist voor kinderen is een het een gewelddige plek. Het verbindt alle bewoners, jong en oud met elkaar! Zayaz zou juist dit initiatief en positieve ontwikkeling voor de buurt moeten ondersteunen en ik vraag met klem aan de woningbouwvereniging om de Graafse Hof te ondersteunen en bestaansrecht te geven. De Graafse Hof is een prachtig voorbeeld van hoe de participatiemaatschappij eruit kan zien. Samen en met elkaar werken aan duurzaam verbouwen ven groenten en  fruit en het delen van kennis. Zo'n waardevol initiatief voor onze buurt en wijk! 


Gast

#34

2016-03-04 20:22

Voor meer sociale huur en sociale groene ruimte in zelfbeheer!

Gast

#35

2016-03-04 20:28

Dit is zo'n mooi project, waarbij iedereen ook in de stad kan leren een eigen moestuintje of stukje grond te verbouwen, waar ook nog kennis en kunde gedeeld worden, net als de oogst.

Gast

#36

2016-03-04 20:29

Omdat Patio heel veel aan PARTICIPEREN DOET .
Gemeente Denbosch verbouwd gemeente huiz met een Plaza. Want zij willen "persoonlijker". Dan gebeurdt dit ! Een pand vol gedreven jong volwassenen gaan ontruimen ! Nie goed bijde kop!

Gast

#37

2016-03-04 20:34

Zonde om zo'n waardevol initiatief verloren te laten gaan: waarin kinderen uit de wijk (die hier thuis niet mee in aanraking komen) in contact worden gebracht met de natuur en zelf bloemen en groenten mogen planten, afgelopen week waren op Facebook nog foto's te zien met kinderen die vol trots hun werk lieten zien. Zeker gezien het feit dat de mond vol is van onze participatie maatschappij.

Gast

#38

2016-03-04 22:12

Groot respect voor bewoners.

Gast

#39

2016-03-04 22:18

Omdat wanneer ik boodschappen doe daar zeker in het voorjaar en zomer, activiteit zie die mij een goed, misschien wel een vredig gevoel geven. Een gevoel van daar gebeurt iets goeds. Ik heb niet het idee dat er overlast is of zo dus waarom iets goeds kapot maken er wordt al zoveel kapot gemaakt in deze wereld. Luister naar wat deze mensen u te vertellen hebben en laat uw hart spreken en niet het geld.

Gast

#40

2016-03-04 22:20

De Patio en Graafse Hof zijn juist een mooi voorbeeld van burgerinitiatieven en participatie met de buurt. Prachtig project wat niet zomaar mag verdwijnen!

Gast

#41

2016-03-04 22:32

Transfarmers moet echt blijven en heeft een positieve werking op en voor de wijk ! Het is echt echt zonde als zo'n mooi burgerinitiatief verloren zal gaan!


Gast

#42

2016-03-04 22:54

er is geen reden aangegeven vanuit welke gemeentelijke gronden zou direct ontruiming moeten? hof is buitenruimte apart kadastraal object. in gebruikname /beheer van eerder braakliggend terrein na meerderjarig onderhoud is directe ontruiming geen optie. renoveren als reden? sloop als reden? de ingebruikname jarenlang onderhoud en beheer als
recht tot pacht/minieme som huur? wedercontracten als optie?
Ter behoud van cultuurgoed uit eigen bodem.

Gast

#43

2016-03-05 01:05

Ik vind dat dit soort initiatieven gestimuleerd moeten worden ipv afgebroken !!

Gast

#44

2016-03-05 08:29

Als ex-docent van 1 van de initiatiefnemers vind ik het jammer als een dergelijk stadslandbouw (en meer) initiatief op de tocht komt te staan. Vorig jaar mocht ik toevallig op de locatie geraken en heb toen gezien hoeveel mensen (op dat moment wel 50+) er intensief gebruik van maakten.

Ook heb ik enig begrio voor de eigenaar van het pand. Ik vraag mij dan ook af of deze bereid is voor een langere duur van gebruik bij bijvoorbeeld huur (ik ben overigens oud kraker) en /of (sociale)koop

Gast

#45

2016-03-05 10:59

Omdat we in een participatie samenleving leven volgens het kabinet. En ik voor positieve burger initiatieven ben en al helemaal met moestuinen! Als dit overal zo was dan was ons Nederland heel anders.

Gast

#46

2016-03-05 11:00

Een zeer gezonde, veilige en sociale plek waar ik veel prettige ontmoetingen heb gehad. Inspiratie opdoe voor een WIJ samenleving, samen de schouders eronder en de buurt wordt mooier!

Gast

#47

2016-03-05 11:01

Het mag toch duidelijk zijn dat daar waar we een wereld maken die alleen nog maar kan bouwen op participatie van burgers, dat dit initiatief moet blijven voor alle mooie en wonderbaarlijke momenten die zij gezamenlijk voor buurtbewoners creeren.

Gast

#48

2016-03-05 12:23

Goede initiatieven van bewoners moet je belonen niet afstraffen!

Gast

#49

2016-03-05 14:37

Lasciate la casa alla Erika sennò ve Cope de sciaffoni

Gast

#50

2016-03-05 15:26

Deze mensen helpen bij het leefbaar maken en houden van de wijk. Hebben een inspirerende functie die verder draagt dan de wijk! Positief, ecologisch, educatief, actief, wat wil je nog meer... als gemeente!