Geen ontruiming van de Patio en Graafse Hof!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen ontruiming van de Patio en Graafse Hof!.


Gast

#101

2016-03-09 23:12

Ik ondersteun deze aktie omdat ik een voorstander ben van lokaal groene en fruit telen door de bewoners zelf.

Gast

#102

2016-03-10 06:46

De graafse hof is een fijne en rustige plek om samen met anderen te genieten van de natuur en elkaar. Daarom wil ik graag dat ze blijft.

Gast

#103

2016-03-10 07:51

Zelf ben ik er eenmaal geweest en was positief verrast van wat er daar leefd. Erica en Marta zijn goede vrienden van ons.

Gast

#104

2016-03-10 16:03

Heel de buurt heeft er plezier van, zelfs toen ik nog in de aawijk woonde heb ik nooit gehoord dat er iemand last had van deze bewoners en gebruikers.
Marianne

#105

2016-03-10 17:07

Onbegrijpelijk dat deze plek met zoveel spontane, positieve sociale intiatieven ontruimd moet worden. Enerzijds worden allerlei initiatieven ontplooid om buurtbewoners meer contact met elkaar te laten hebben en anderzijds wordt daar waar dit op spontane wijze heel goed loopt opeens ontruimd. Dit mooie initiatief is juist een voorbeeld hoe het kan, was het maar op meer plekken zo. Dit mag niet verdwijnen!


Gast

#106

2016-03-10 18:53

omdat de mensen die daar wonen ontzettend goed bezig zijn, het is een groot verlies voor heel de buurt daar als ze daar weg moeten! De gemeente moet zich in de strijd gooien en ze helpen!!

Gast

#107

2016-03-11 08:16

Prachtig initiatief! Het niet groen genoeg zijn.

Gast

#108

2016-03-11 10:44

Ik heb deze petitie getekend omdat ik het belangrijk vindt dat het sociaal contact in deze vereenzaamde maatschappij weer terug komt. Aandacht voor elkaar . Ook voor de jeugd belangrijk om bewust te worden wat we in ons lichaam stoppen en terug naar de zuivere basis en leren om op een gezonde manier voor onszelf te zorgen in contact met elkaar. We kunnen leren van elkaar en zo een positieve verandering brengen. Veel succes.!!!

Gast

#109

2016-03-11 15:04

Deze wijk heeft groen nodig.

Gast

#110

2016-03-11 16:11

Ik deze tijd waarin alles om geld draait, vind ik het belangrijk dat er ruimte beschikbaar is voor mensen met ideeën, maar zonder geld. Zeker als die ideeën goed voor de bewustwording en saamhorigheid in de samenleving zijn. Zelf heb ik een moestuin waar ik erg van geniet. Dat gun ik iedereen.

Gast

#111

2016-03-11 16:13

Ik deze tijd waarin alles om geld draait, vind ik het belangrijk dat er ruimte beschikbaar is voor mensen met ideeën, maar zonder geld. Zeker als die ideeën goed voor de bewustwording en saamhorigheid in de samenleving zijn. Zelf heb ik een moestuin waar ik erg van geniet. Dat gun ik iedereen.

Gast

#112

2016-03-12 11:38

Ik heb de petitie ondertekend ter ondersteuning van de bewoners en hun projecten.

Gast

#113

2016-03-12 15:57

De Graafse akker is zo'n mooi initiatief en zo'n warme zonnige plek in de wijk, die moet blijven. En als de Patio ontruimd wordt kan de graafse akker niet meer op deze manier voortbestaan.
Dringende vraag om de zaak te herzien en in gesprek te gaan met belanghebbenden.

Gast

#114

2016-03-12 16:29

Het is doodzonde als deze unieke plek verdwijnt uit Den Bosch! Niet alleen is de Patio een woon-/werkpand, waar sociale en creatieve mensen jaren aan gewerkt hebben om het op te knappen en er iets moois van te maken, ook dreigt de buurt eromheen nu een initiatief als de Graafse Akker te verliezen. Een initiatief dat mensen uit verschillende sociale- en etnische achtergronden nader tot elkaar wist te brengen om samen iets op te bouwen. Plekken als de Patio en de Graafse Akker lijken een uitstervend fenomeen te worden, plekken die kenbaar maken dat niet alles draait om geld of hiërarchie, plekken die voor mij kenbaar maken dat men blijkbaar iets anders bedoelde met 'participatie-maatrschappij', want als de Patio en de Graafse Akker niet precies doen wat dat begrip pretendeert, dan begrijp ik werkelijk niet wat men er mee bedoelt heeft.

Ik ben Merijn en ik heb de petitie getekend! De Patio moet blijven!

Gast

#115

2016-03-13 11:55

Zayaz, ga eens het gesprek aan met Transfarmers.

Als er sprake is van een onveilige situatie los die dan samen op in plaats van brieven te sturen. Als jullie graag mee willen doen overleg dan.

Plotseling brieven gaan sturen zet alleen maar kwaad bloed in de wijk en ver daarbuiten. Als woningcorporatie moet je dat niet willen.

 

Transfarmers heeft van een leegstaand gebouw en braakliggende terreinen ontzettend mooie plekken gemaakt waar iedereen welkom is en mee mag doen. Het is niet alleen voor de bewoners van de Patio en de mensen die Transfarmers draaiende houden: de omgeving profiteert ook van dit initiatief.

 

Er zijn vast ook andere opties dan ontruimingsbrieven sturen met een idioot korte termijn.


Gast

#116

2016-03-14 09:23

Dit Is een van de weinige initiatieven die sociale cohesie bevorderd. Iets wat de samenleving nodig heeft in deze tijden en het ook verlangt van ons. Dit moet aangemoedigd worden door de gemeente. en wat mij betreft kan de gemeente zelfs van hun leren. Ik zie een samenwerking mogelijk.

Gast

#117

2016-03-15 07:39

Den Bosch heeft zulke creatieve, maatschappelijk culturele initiatieven die vooral goed lopen in een wijk nodig. Het is een bekende trekpleister voor jong en oud waar je voorlichting krijgt over voedsel en hoe en waar het in de stad groeit. Dit initiatief ontstaan vanuit een kunstenaars beweging en creatieve ondernemers heeft zich bewezen in de behoefte van de medemens en van hieruit zijn zij een voorbeeld functie voor de wijk en zeker de stad waar cultuur en natuur vooropstaat. Kom het zelf ondervinden en proef de sfeer. Veel succes en met vriendelijke groet, Bianca Tangande 


Gast

#118

2016-03-16 10:17

De Graafse Hof is een erg geslaagd voorbeeld van buurtparticipatie en natuurbeleving, blijven dus!!

Gast

#119

2016-03-16 11:54

De bewoners van de Patio hebben een belangrijke functie in de wijk, dat verplicht Zayaz om naar een goede oplossing te kijken. Zayaz vindt dat toch belangrijk?

Gast

#120

2016-03-29 00:40

Mens, natuurlijk! Samen buiten doen is super!
Werken en daarvan eten. Hoe mooi is dat?

Gast

#121

2016-04-13 10:43

Omdat dit de initiatieven zijn die het buurtgevoel en de cohesie in de samenleving bevorderen. Bizar dat een woningbouwvereniging, in het leven geroepen voor en door de gemeenschap, zo'n project met zoveel draagvlak om zeep wil helpen! Door welke gewetenloze wordt deze Zayaz organisatie bestuurd?

Gast

#122

2016-04-13 17:00

Geweldig initiatief vanuit de bewoners van De Patio. Dit zorgt voor meer verbondenheid tussen de bewoners van Oost en Hinthamerpark en bewustzijn over gezondheid zoals werken in de buitenlucht en gezonde voeding.

Gast

#123

2016-06-11 08:57

Belangrijk voor kennissen van mij.