Geen verplicht rookverbod

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen verplicht rookverbod.


Gast

#176

2011-06-27 02:03

heel goed innisiatief

Gast

#177

2011-06-27 08:25

laat de uitbaters vrij

Gast

#178

2011-06-27 09:20

ik vind het erg dat een mens niet eens meer een sigaretje kan roken in een gewoon café

Gast

#179

2011-06-27 09:54

Wat doet België, eerst stoken ze ruzie tussen walen en vlamingen. Dan tussen rokers en niet rokers, waar blijft de tolerantie tussen de mensen. Vraag me af wat het volgende is dat ze gaan uitvinden. Mensen die koffie drinken en geen koffie drinken?
Roken is zeer ongezond, dat weet het kleinste kind, maar er zijn nog veel ongezondere dingen in het leven.
Ik ben akkoord dat de staat zegt dat ze teveel moeten investeren in onderzoeken enz. voor mensen die getroffen worden door longkanker en hartziekten. Maar als wij rokers morgen allemaal stoppen met roken, ontvangt de Belgische staat geen accijnzen meer en waar gaat het dan naartoe met onze economie. Wees blij niet rokers, dat wij zoveel accijnzen betalen.

Gast

#180

2011-06-27 11:51

TEKEN DE PETITIE MENSEN !!

FEEST EN ROOKT DEZE WEEK NOG WANT VRIJDAG ZIJN DE BEKROMPENEN AAN DE MACHT IN DE BRUINE KROEGEN EN IS HET VOORGOED VOORBIJ ,

VERHINDER DEZE KLUCHT

CAFELOPERS VERENIGD U SAMEN STAAN WE STERK EN TREKKEN TEN STRIJDE!!!!!

, ACTIE IN DE CAFE's DEZE VRIJDAG !!!PRINT DE PETITIE AF EN GA ROND IN DE CAFE's
KOM NAAR BUITEN !!!

hopelijk komt het tot een compromis van 75 m2 cafekes met toelating voor rokers zoals in Nederland en Duitsland !en over de gezondheidsrisico's , de industrie en het verkeer maakt 10 keer zoveel slachtoffers maar daar doen ze niks tegen !

Gast

#181 Re:

2011-06-27 11:52

#178: -

inderdaat !


Gast

#182

2011-06-27 15:41

Ik heb zelf 44 jaar gerookt en rook al 8 jaar niet meer, maar ik kan wel verdragen dat andere mensen roken.

Gast

#183

2011-06-27 16:43

ik verstaat de regering ni ze echt ong 1 jaar geleden moesten de caffe's bazen kiezen tussen ofwel roken in cafe of wel eten serveren in een cafe... de mensen die gekozen hebben voor te stoppen met eten te serveren vind ik da in die cafe's gerookt mag blijven! je maakt een wet en een jaar later is die wet weer veranderd! aub politici denk na als jullie een wet voorstellen. ik ben mss maar 19 jaar eh ma ik denk dat ik jullie werk toch soms beter zou kunnen doen! want nu zorgen julie ervoor dat cafebazen dubbel aangepakt wordt en geloof me die cafebazen zullen binnenkort werkloos zijn omda jullie weeral denken dat die wet beter zijn maar integendeel het gaat juist erger zijn en die mensen gaan dan weer geen uitkering kunnen krijgen omda de stat geen geld genoeg heeft!!! maar pak dan ook ni de inkomsten af van de cafebazen want hun inkomen gaan een groot stuk minder zijn ze! en wie moet dan weer zijn geld afgeven voor die mensen wij normale burgers! Jullie zouden beter keer dan julie geld aan hun geven!!! laat ze toch in een cafe roken,!! en moest het echt niet rokers zo ambeteren da ze naar een cafe gaan waar er niet gerookt wordt eh dan hebben ze daar geen last ni meer van!

Gast

#184

2011-06-27 17:21

Ben zelf geen roker (meer), maar het rookverbod op café's gaat mij iets te ver. niemand verplicht een niet roker om op café te gaan, en degene die op café gaan wat doen ze ? een goei pint drinken en een sigaret roken, maar ja de regering( zei ik nou echt regering ?? ) vind altijd iets om naar de kloten te maken. hoeveel café's gaan er dan sluiten omdat er geen kat meer binnen gaat komen ? wat gaat dit de staat dan weer kosten??? dat ze eerst eens goed de nadelen bekijken voor ze zo een onozel plan maken en dan in een wetsvoorstel gieten. ons land gaat volledig naar de kloten door onze eigen regering( tiens heb ik weer regering gezegd ?) ze zijn begot nog niet in staat om hun eigen (lees onze ) belangen op een goed eind te brengen en een volwaardige regering te maken, laat staan dat ze de mensen blijven kloten met hun K...wetten. Welkom in Belgie(of wat er van overblijft) een apenland met apenwetten, je kan misschien aan onze regering vragen of ze willen verhuizen naar de rimboe waar ze thuis horen ??

Gast

#185 Re:

2011-06-27 17:27

#159: -

pas maar op, ze zijn in staat hier in belgie om u een tax te laten betalen omdat je ademt, je neemt zuurstof op en laat koolstof achter.....


Gast

#186

2011-06-27 18:01

geen rookverbod in zaken zonder personeel

Gast

#187

2011-06-27 18:24

laat de keuze van roken of niet roken over aan de mensen zelf !!! Dit rookverbod is een schending van de rechten.

Gast

#188

2011-06-27 19:22

Laat de keuze aan de handelaars, we leven in een democratisch land.

Gast

#189

2011-06-27 20:30

rook vrije cafes is net het zelfde als een cafe zonder bier, laat de gewoone werkmens toch gewoon genieten waar een mens nog van genieten kan in dit korte leven mvg breugelmans peter

Gast

#190

2011-06-27 20:52

bij deze petitie wil ik een steun zijn voor alle cafehouders in belgie dat ze niet al hun brood worden afgepakt

Gast

#191

2011-06-27 20:58

dat ze de cafehouders vrij laten in hun keuze roken of niet roken maar neem niet alles op een vork mensen die nooit hebben gerookt sterven ook aan kanker dat is niet de grote oorzaak neem eens de stress weg bij mensen en het lange werken dat zal ook meer dan de helft schellen

Gast

#192

2011-06-27 22:33

Laat uitbaters van café's zelf beslissen, rokers zijn veel minder gevaarlijk dan overdadige alcoholgebruikers, doe daar eens wat aan.

Gast

#193

2011-06-28 00:30

omdat zij niet roken moeten de rokers niet gestraft worden het is altijd het zelfde bij die hoge pieten

Gast

#194

2011-06-28 00:33

ik ben tegen het algemeen rookverbod.

Gast

#195

2011-06-28 00:46

goed bezig een belachelijke wet

Gast

#196

2011-06-28 00:57

vrije keuze aan iedereen !!!!!

Gast

#197

2011-06-28 01:23

weg met het rookverbod!
laat iedereen vrij zijn te doen en te laten wat ze zelf willen.

Gast

#198

2011-06-28 01:40

hopelijk gaat dat rookverbod nog weg veel cafe's gaan hun deuren moeten sluiten ze maken de cafe's gewoon kapot hiermee weg met het rookverbod !!!!!

Gast

#199

2011-06-28 02:14

Ik ben "voor" alles wat niet "tegen" is

Gast

#200

2011-06-28 02:47

tzal ni enkel een ramp zijn op financieel gebied voor de horeca maar het wordt vooral een zeeeeeer associaal uitgaansleven. ik heb het ondervonden toen ik in nederland woonde. de helft van de mensen staan buiten te roken, op feestjes etc idem dito..... . rookverbod in eetgelegenheden ben ik het volledig mee eens maar pas dit aub niet toe voor cafes en dancings etc......