Samen, Merksem voor bushalte Zwaantjeslei

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Samen, Merksem voor bushalte Zwaantjeslei.


Gast

#51

2015-11-12 08:08

mijn nonkel verbleef jaren in de brem en verhuisde onlangs naar zijn laatste adres, eindpunt zwaantjeslei... op de brem ken ik veel mensen, nog mobiel, maar niet mobiel genoeg om tot aan jan palfijn te stappen. ze moeten dan rekenen op familie, een dure taxi, en dus stellen ze hun uitstappen dikwijls uit :-(

Gast

#52

2015-11-12 13:14

uit solidariteit met de bewoners van De Brem en mensen die graag regelmatig een bezoekje aan hun geliefde overledenen op het kerkhof willen maken.

Gast

#53

2015-11-12 14:52

Jaren geleden reed er de bus al namelijk buslijn 28. Ik woon zelf in die straat en nam soms voor school die bus, er stapte nooit iemand op of af in de Zwaantjeslei. Waarom zou de bus er dan weer moeten komen als ze nooit wordt gebruikt. De lijn heeft het niet zomaar afgeschaft, het werd voor hen te duur om de bus nog eens door de Zwaantjeslei te laten rijden, de reden waarom was omdat er bijna geen gebruik van werd gemaakt. Dit zal nu ook weer zo zijn, iedereen wilt het maar tot het zover is en dan wordt er een gebruik van gemaakt 


Gast

#54

2015-11-12 15:55

Ik ben van mening dat wanneer een overheid beslist om de doorvoer in de stadskern te beperken, zoals de Bredabaan, dan moet zij ook maar zorgen voor een goed openbaar vervoer. Ook zij moeten er eens bij stilstaan dat onze ouderen niet allemaal goed te been zijn en ook niet allen over eigen vervoer beschikken.

Gast

#55

2015-11-12 17:26

Omdat mijn familie ook aan den lijve ervaren mag hoe pijnlijk het is, niet tot aan de begraafplaats te kunnen komen.

Gast

#56

2015-11-12 18:30

Omdat dat inderdaad dringend tijd word dat er daar ene sta

Gast

#57

2015-11-12 18:46

Solidariteit met de goede intenties van de initiatiefneemster!!!

Gast

#58

2015-11-12 19:34

Ik woon al heel mij leven in Merksem en het is nog nooit zo lastig geweest om tot aan het ziekenhuis te geraken van de regio Antwerpen. Ik kan zeker en vast geloven dat wanneer het voor mij irritant is, het voor de derde generatie nog erger is.

Gast

#59

2015-11-12 19:56

Het is nodig dat oude van dagen hun afgestorven familieleden ook op het Kerkhof kunnen bezoeken.. Er werd aan het Kerkhof hiervoor een terugkeer lus gemaakt voor de bussen.. Dus laten we ze ook gebruiken !!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-11-12 20:34


Brigitte koopman
De auteur van deze petitie

#61 Re:

2015-11-12 20:41

#53: -  

 De lijn is een overheidsbedrijf gefinancieerd door het volk. Een minimale dienstverlening is het minste dat er mag tegenoverstaan. Minder mobiele mensen moeten er kunnen geraken, nu is dat niet het geval. Uw reactie is er waarschijnlijk een uit eigenbelang. U kan de rekening van anderen niet maken noch ook over hun behoefte bepaling beslissen. Mvg

Den Drei

#62 Bussen in Merksem

2015-11-13 00:32

Ze zouden beter den 28 of den 123 (en dan om het uur in beide richtingen door de Zwaantjeslei) terug in dienst nemen en de 650 terug over de Bredabaan laten rijden... Als er een tram niet rijdt tussen Carrefour en Districtshuis kunnen de mensen van omgeving Ringlaan/Winkelstap nog op een bus richting Bredabaan stappen. De 640 mag van mijn part over de Ringlaan blijven rijden. 


Gast

#63

2015-11-13 03:55

ze moedigen mensen aan openbaar vervoer te nemen maar dan moeten ze zien dat er meer openbaar vervoer is en zeker voor de oudere mensen die geen kwartier naar bushokje kunnen lopen

Gast

#64

2015-11-13 07:06

Omdat het voor veel bewoners van het zorgbedrijf "De Brem" ook weg kunnen zoals naar de Bredabaan, dinsdag naar de markt

Gast

#65

2015-11-13 08:09

Omdat ik vind dat er inderdaad nood is aan een bushalte op de Zwaantjeslei.

Gast

#66

2015-11-13 08:15


Omdat ik slecht te been ben en telkens de auto moet nemen om ergens te geraken,waar ik vroeger met bus 28 op de baan of in de stad kon geraken zonder al te veel hinder van een volle bus met schoolkinderen die van Kapellen of Brasschaat komen zo doende dat je op een bomvolle bus niet weet hoe je op een fatsoenlijke manier een plaats vindt om te zitten of ten einde in de bus geraken

Gast

#67

2015-11-13 08:17


Ik weet dat bus 28 daar heeft gereden, en dat het voor de mensen die daar woonden en de bezoekers heel gemakkelijk was. Dus ja graag opnieuw een bus in de Zwaantjeslei.

Gast

#68

2015-11-13 08:37

Goei initiatief. Die bus kwam er. Er werd zelfs een keerlus gecreeerd. En plots was de bus er niet meer. Hopelyk komt de bus er snel terug zodat het kerkhof en de brem terug bereikbaar wordt

Gast

#69

2015-11-13 08:55

Ik woon daar in de omgeving en ik vind het een echte schande dat ze de buslijn 28 hebben afgeschaft en eerst zoveel geld hebben gespendeerd aan dat rond keerpunt voor de bus (dat nu gebruikt wordt door jonge kerels om snelle rondjes te rijden met hun wagen )tenslotte een begraafplaats en een dienstencentrum moet toegankelijk zijn voor iedereen ,dat kost tenslotte maar 3 min bustijd extra dus daar moet een mouw aan te passen zijn mvg karina

Gast

#70

2015-11-13 09:21

omdat er veel oudere mensen gebruik gaan maken , die nu heel dat stuk te voet niet meer kunnen doen !! Dank voor uw begrip !!


Gast

#71

2015-11-13 09:37

Omdat dit nodig is voor de ouderen van de brem...en er is voordien ruimte gemaakt voor bushalte en een weg op het kerkhof zodat de bus goed kon draaien !!!dus deze kosten hoeven niet meer gemaakt te worden (kwestie dat de bus even verder door rijd) mvgr

Gast

#72

2015-11-13 09:41

Het is inderdaad zeer moeilijk voor personen die minder mobiel zijn om zelfstandig naar het kerkhof te geraken ook dienstencentrum De Brem is moeilijk bereikbaar voor deze categorie. Enkele jaren terug is er een rotonde geplaatst aan het kerkhof, weggegooid geld!?

Gast

#73

2015-11-13 09:47

voor alle mensen die er zonder de bus niet kunnen komen ....
alles is aangelegd en dan niet gebruiken ??? ook als word er niet zo veel gebruikt van gemaakt zoals ze zeggen ...pas dan de uren en aantal keren per dag aan....voormiddag ...namiddag ,,,???!

Gast

#74

2015-11-13 09:56

eerst leggen ze voor veel geld de buslijn aan en dan is dat allemaal verloren geld als er geen gebruik van wordt gemaakt, een bus graag en vlug

Gast

#75

2015-11-13 10:08

Omdat ik geen wagen heb en de bus echt wel mis om naar het kerkhof te gaan waar m'n echtgenoot z'n laatste rustplaats heeft.