Wijkgebouw Romeynshof moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Wijkgebouw Romeynshof moet blijven!.

Jasper Oosterman

#26 Bibliotheek voor kinderen

2015-10-19 17:22

Wij vinden het erg prettig dat in het centrum van Ommoord een Bibliotheek staat en dat deze goed toegankelijk is voor kinderwagens. De bibliotheek heeft een erg leuk gedeelte voor kinderen, mat voorleesmiddagen en meer.

Dit is nu juist een van de faciliteiten waar gezinnen met jonge kinderen graag gebruik van maken en die dus zeker moet blijven!

Gast

2015-10-19 17:31

omdat er al genoeg wegbezuinigd is. De Romeijnshof is belangrijk voor Ommoord en omgeving

Gast

2015-10-19 17:36

Sluiting van het wijkgebouw Romeynshof staat haaks op het gemeentelijk beleid waarin wordt ingezet op een verschuiving van zorg naar welzijn, en hierbij inzet op organisatie op wijkniveau zoals wijkteams. Ontmoetingsruimten zoals wijkgebouwen zijn daarin essentieel.

Gast

2015-10-19 17:48

omdat er al zo weinig buurthuizen in de omgeving zijn.

Gast

2015-10-19 17:52

Ik ben lid van het Rotterdams Smartlappenkoor "Mag Geen Naam Hebben" en wij oefenen op dinsdagavond met heel veel plezier in de Romeynshof

Gast

2015-10-19 17:53

Romeijnshof moet blijven !!!een ontmoetings- en uitgaansplek voor veel bewoners.

Gast

2015-10-19 18:21

De Romeynshof heeft een belangrijke functie voor de wijk Ommoord. Deze wijk heeft rond de 25.000 inwoners. Voor hen is dit wijkgebouw van groot belang. Elzelien Vermeijden

Gast

2015-10-19 18:26

De Romeynshof heeft een duidelijke funktie in de wijk, kleinschalig en betaalbaar.

Gast

2015-10-19 18:36

Ons koor, Capella Rotterdam repeteert elke donderdagavond in de Romeynshof.
Voor ons koor zal de sluiting een probleem worden, want een andere repetitieruimte vinden voor eenzelfde prijs zal moeilijk worden.
Als cultuur hoog in het vaandel staat bij de Gemeente Rotterdam, dan moet men de Romeynshof zeker niet sluiten.

Gast

2015-10-19 18:54

Het open blijven van wijkgebouw Romeynshof is voor ommoord van het grootste belang.Het wijkgebouw biedt onderdak aan vele cursussen, koren, verenigingen, de gemeentebibliotheek en biedt een uitgebreid aanbod aan culturele, muzikale en theateractiviteiten.Dus onmisbaar!!!!!

Gast

2015-10-19 19:03

Omdat het wijkgebouw niet mag verdwijnen, anders is er helemaal geen wijkcentrum meer in de wijk Prins Alexander

Gast

2015-10-19 19:10

Omdat het de doodsteek is voor Ommoord als de romeynshof gesloten wordt. Het is een gebouw met veel leuke, inspirerende trainingen, cursussen , bibliotheek, ontmoetingsplaats enz.
Heel dom van de gemeente om dit te sluiten.

Gast

2015-10-19 19:16

Voor heel veel mensen een fijne locatie om te recreëren.
Leuke voordelige theater voorstellingen.
En het verenigingsleven leven floreert uitstekend!
Moeten we allemaal dan maar thuis blijven zitten?

Gast

2015-10-19 19:17

de Romeijnshof is en moet een trefpunt blijven voor de wijk. Eenzaamheid is een veel besproken onderwerp in onze maatschappij. Alleen daarom al is dit wijkgebouw van onschatbare waarde.

Gast

2015-10-19 19:20

Het is heel belangrijk dat Wijkgebouw Romeynshof blijft bestaan, omdat er heel veel activiteiten zijn o.a. optredens van allerlei artiesten, muziek, laten we de bibliotheek niet vergeten. Het exposeren van schilderkunst etc. Zomaar gezellig naar binnen voor een kopje koffie en natuurlijk een praatje met elkaar.! Daarom MOET het wijkgebouw gewoon BLIJVEN !!!!

Gast

2015-10-19 19:32

Laat het wijkcentrum bestaan al was het maar om er geen AZC van te maken

Gast

2015-10-19 19:58

Een vnl wijk met ouderen moet een ontmoetingspunt hebben. De Bibliotheek is ook een voorziening die moet blijven voor mn leergierige kinderen.

Gast

2015-10-19 20:07

teveel voorzieningen worden al gesloten

Gast

2015-10-19 20:13

Een wijkgebouw heeft een belangrijke sociale functie voor alle leeftijdgroepen. Het zou een verarming zijn op cultuurgebied en het saamhorigheidsgevoel van de buurtbewoners.

Gast

2015-10-19 20:16

in het kader van bestrijding van de eenzaamheid, wat een speerpunt van de gemeente Rotterdam is, speelt De Romeijnshof een belangrijke rol. Een ontmoetingsplek, vele activiteiten. Alleen daarom al zou dit wijkcentrum zijn centrale rol moeten behouden. En dan heb ik het nog niet eens over de muziekschool, de bibliotheek en de zondagmiddag optredens, veel animo trekken. 

Gast

2015-10-19 20:48

In een stad ,waar steeds vaker gesproken wordt over het gevaar van eenzaamheid is een gebouw als de Romeijnshof met alle activiteiten, die zich daar voordoen, niet verdwijnen.

Gast

2015-10-19 20:52

ik heb reeds via de BOO laten weten wat ik ervan vind,dat vroegen jullie via de nieuwsbrief.Ik ga dit geen 2x doen.Maar dat ik teken is duidelijk Romeijnshof MOET open blijven
Assie Schell
Gast

2015-10-19 21:08

Al als kind in de 70's kwam ik al in het Communicatiecentrum aan de andere kant van de metrobaan, toen busbaan. Van daaruit gebeurde alles, vertrek bussen voor dagtours, inschrijven avondvierdaagse, breiclub, kindervakantie activiteien.. etc. etc. Daarna werd het Romeynshof gebouwd. Met de bibliotheek erin, een theatertje, de fotoclub en een koffiehoek.
Een jongerensteunpunt, de BOO, kantoor voor sociaal-maatschappelijk spreekuur, een Rechtswinkel.
En dan de zaaltjes met een koor en yoga enzovoort enzovoort.
Ik ben van mening dat een gebouw, letterlijk midden in de wijk, niet kan en mag verdwijnen. Ommoord heeft net zo veel inwoners als een groot dorp/kleine stad in Nederland.
Dit WIJKgebouw mag niet wijken.

Gast

2015-10-19 22:50

Met ons koor repeteren we in dit wijkgebouw, maar daarnaast biedt dit wijkgebouw zoveel meer fantastische programma's. Het zou echt eeuwig zonde zijn als het zou moeten verdwijnen!!

Gast

2015-10-20 05:05

Omdat wij elk jaar onze toneel uitvoeringen daar doen