Ondertiteling Vlaamse films

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ondertiteling Vlaamse films.

Raspoetin

#26 Re:

2015-10-12 13:29

#17: -  

 Niet alleen dat maar ook nog:a)te kleinne letters-b)BBC toont voor elke spreker andere kleur,wat heel handig is en c)waarom gooit men gans de markt niet open zodat men kan aansluiten bij desnoods NL-distributiemaatschappij(vrije mededinging) 


Gast

#27

2015-10-12 16:21

Een beetje meer medegevoel met onze mensheid zou mooi staan, voor de horende onder ons is alles normaal , maar er zijn ook mensen die niet horen dus zou het fijn zijn dat die ook een programma kunnen volgen 


Gast

#28

2015-10-12 16:39

Ik ben zelf niet doof maar mijn vader en zus zijn dat wel en als we met het gezin een film willen zien in de cinema moeten we ook altijd kijken of er ondertiteling is, ik ben het volledig eens met de petitie.

Gast

#29

2015-10-12 17:08

Omdat mij dochter slechthorend is. En het inderdaad voor haar niet mogelijk is om een vlaamse film te volgen zonder ondertiteling.

Gast

#30

2015-10-12 17:15

Als ondertiteling storend zou zijn...??? waar zijn we dan mee bezig aub!!
ik word er stil van...

Gast

#31

2015-10-12 18:04

Ik ben ergotherapeut en wil mede daardoor streven voor toegankelijkheid en universeel ontwerp.

Gast

#32

2015-10-12 18:34

Mijn broer is doof en een fervente fan van FC De Kampioenen. We hebben heel wat seizoenen op dvd (die wél ondertiteld zijn) en kochten ook de film op dvd omdat we ervan uitgingen dat deze ook ondertiteld ging zijn ...dit was jammer genoeg niet het geval, waardoor mijn broer deze film dus nog geen enkele keer goed en aandachtig heeft kunnen bekijken. Ik vind het een heel flauw excuus dat ook de tweede film niet ondertiteld gaat worden omdat dit zogezegd 'storend' zou zijn voor de kijkers, zogoed als élke film is ondertiteld in de cinema ...wordt er hier problemen van gemaakt ?! Een klein beetje meer aandacht en respect voor doven en slechthorenden zou hier zeker op zijn plaats zijn ! En niet alleen voor hen, er zijn immers heel wat mensen die gebaat zijn bij ondertiteling. Ik vraag dan ook dat hier toch nog eens goed over wordt nagedacht, en niet zomaar beslist wordt om dit niet te doen omdat dit 'storend' zou zijn ..dit excuus slaat echt nergens op ...


Gast

#33

2015-10-12 18:51

Omdat ondertiteling voor heel wat mensen HEEL BELANGRIJK IS NATUURLIJK

Gast

#34

2015-10-12 19:57

Meer ondertittel op vlaams programma en film , sport bij vtm, en nog meer doen!

Gast

#35

2015-10-12 22:22

Ik vind het als horende soms al heel moeilijk om alles te verstaan. Laat staan dat je doof bent. Tijd om daar verandering in te brengen.

Gast

#36

2015-10-13 08:09

Voor rolstoelpatiënten wordt toegang tot gebouwen gefaciliteerd door een helling, wat hogere kosten met zich meebrengt qua infrastructuuraanpassing en storend werkt, voor doven en slechthorenden een ondertiteling voorzien kan niet ???

Gast

#37

2015-10-13 08:19

Schandalig gewoon!

Gast

#38

2015-10-13 12:59

Ik vind ondertiteling zeker niet storend!

Gast

#39

2015-10-13 15:18

Ik heb allang bij Jan Verheyen ook reclameren zoals bij Thomas. Ik krijg antwoord van Jan dat wij kunnen naar gewone tv kijken en daar zal zeker ondertiteling erop. Maar ik heb hem terug antwoord dat ik wil ook naar de cinema gaan zoals de horende mensen. Hij zei mij dat hij zal zijn best doen. En tot nu niets krijgen. Ik vind het niet eerlijk!!

Gast

#40

2015-10-13 16:36

Omdat ik ook de makers van de eerste kampioenen film gecontacteerd heb met hetzelfde probleem (zelfs de DVD is niet ondertitelt). Ook VTM laat de dovengemeenschap (soms) in de steek.

Gast

#41

2015-10-13 16:58

Ikzelf heb bij het uitbrengen van de 1e FC De Kampioenen film meermaals de makers op een beleefde manier gecontacteerd met de vraag tot ondertiteling. Het antwoord op m'n vraag is nooit gekomen ... nochtans is de eerste film in samenwerking met één, de openbare omroep die betaald wordt met ons belastingsgeld. Ook VTM heb ik meermaals gecontacteerd (ze laten soms ook steken vallen) echter hebben' zij het lef om te antwoorden op een beleefde manier en doen ze hun best (maar niet altijd genoeg).

Gast

#42

2015-10-13 17:43

Inderdaad discriminatie. Ik kan enkel genieten van een film met ondertiteling.
Zwaar slechthorend.
Met FM kan ik op televisie wel vlaamse film volgen zonder ondertiteling, maar is heel vermoeiend.

Gast

#43

2015-10-13 19:49

Schandalig dat er voor zo iets een petitie moet ondertekend worden .

Gast

#44

2015-10-14 07:48

Ik vind dat elke film de mogelijkheid zou moeten geven om met of zonder ondertiteling te kunnen bekijken. Voor wie het dan storend is en goed hoort ... heeft geen ondertiteling nodig, voor wie slechthorend of doof is ... die kan dan wel ondertiteling gebruiken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat elke film met ondertiteling was. Enfin, die die ik hier thuis heb wel in ieder geval. Ik ben zelf slechthorende en geregeld doe ik dus beroep op die ondertitels.

Maar niet alleen de films moeten ondertiteld worden .... ook veel programma's op tv. Zoals nieuws en weerbericht. OF ... een doventolk. Dan kunen de mensen die doof zijn goed meevolgen. Ik persoonlijk ben daar niet veel mee, want ik heb de dovenrtaal niet voldoende onder de knie. Ik ben slechthorende, dus nooit de doventaal echt goed geleerd. Maar er wordt idd veel te weinig aan slechthorenden en doven gedacht. jammer.


Gast

#45

2015-10-14 07:49

Zéér vervelend dat ik met horende vrienden nooit mee kan kijken naar Vlaamse film in de cinema of dat mijn vrienden in de cinema dan voor een andere film moeten kiezen die wel ondertitels heeft!

Gast

#46

2015-10-14 08:44

Ik vind het zeer vervelend dat na al die jaren er alleen maar Teletekst is bij tv-programma', ook al is het zeer onverstaanbaar, ook voor horenden! Dat het storend is voor het beeld, kan ik mij helemaal niet in vinden! Dit is misschien een kleine stap, maar ondertiteling van Vlaamse films zou al een hele stap ver zijn!

Gast

#47

2015-10-14 09:03

Wordt tijd dat men eens, ook in het cultuur-landschap, meer dan gewone aandacht besteedt aan mensen met een hoor-beperking.

Gast

#48

2015-10-14 09:24

Mij stoort dat helemaal niet.

Gast

#49

2015-10-14 10:01

Wat is er storend aan Vlaamse ondertiteling? Zo kan iedereen volgen!

Gast

#50

2015-10-14 10:10

een dove heeft even veel recht om van de film te kunnen genieten als horende