geen azc harderwijk

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen azc harderwijk.


Gast

#1

2015-09-30 03:13

Ik ben moeder en daar is het normaal dat je je zorgen maakt hoe kunnen ze alleen mannen hier naar toe brengen sinds deze mensen hier in Nederland zijn hoor je alleen nog dat er misshandelingen , geweld agressie zijn ik durf niet eens meer met me zoon op straat lopen als die hier zijn.
Veiligheid geeft het dan niet meer de politie heeft nu al niet genoeg mensen om te helpen hoe zou het zijn als die azc daar ook nog is .
Geen AZC in harderwijk !!!!!

Gast

#2 Re:

2015-09-30 07:21

#1: -  ik ben het volledig met u eens mevrouw. Ik ben een Belgische moeder en heb ook schrik voor de toekomst van mijn kinderen als je ziet en hoort wat hier naartoe komt. De welvaart van onze kinderen komt in gedrang. Ze zouden alle vluchtelingen onmiddellijk moeten terugsturen naar het Afrikaans continent. Onze grootouders die zijn gevlucht voor de eerste en tweede wereldoorlog vluchtten naar de buurlanden en niet naar Afrika. Grenzen onmiddellijk sluiten en zij die hier al zijn, terugsturen. Het wordt tijd dat de mensen op straat komen om tegen het beleid te betogen, want 80 procent van de bevolking wil de vluchtelingen weg!

 

 


Anonymous

#3

2015-09-30 09:46

Hoe komt het dan dat ik toch ook veel vrouwen en kinderen tussen al die mannen zie lopen? En dat veel gezinnen de mannen voorop sturen is helemaal niet eens zo vreemd, want de overtocht is -letterlijk- levensgevaarlijk en dan stuur je toch niet vrouwen en kinderen eerst? Jij wel?

Ja, er zijn af en toe opstootjes in AZC's, maar ook dat is niet vreemd. Stop 300 tot 1500 mensen die elkaar niet kennen, met niets anders gemeen dan dat zij hun familie, vrienden en vaderland hebben achter moeten laten en nu moeten leven in een omgebouwd klooster, school, kazerne, wat dan ook, veel te dicht op elkaar, zonder al te veel privacy en zonder concrete vooruitzichten (want daarom zitten ze daar, anders zouden ze al een ander traject ingaan). Dan krijg je mot, ja, om het even van welke afkomst die mensen zijn.

Lopen eens door het centrum op zaterdag en stoot eens wat mensen aan. Mensen, die een eigen inkomen en onderkomen hebben, die hier wonen en werken, zich geen zorgen hoeven te maken of ze binnenkort het land uitgezet zullen worden en dus weer op pad kunnen, mensen als jij en ik. Zie hoe kort onze lontjes zijn, welke beledigingen en bedreigingen je naar je hoofd geslingerd krijgt. Wat denk je dat gebeurt als jij daar niet van gediend bent en antwoord terug geeft? En noch jij, noch degene die je aanstoot kennen zelfs maar een fractie van wat de asielzoeker heeft meegemaakt en van de stress die die nu nog heeft omdat hij als vee opgesloten zit, zonder zekerheid, vaak zonder zijn gezin, zeker zonder familie en vrienden.

Onze ouders en grootouders, voor zover ze op de vlucht geslagen zijn, zijn ook naar Amerika gevlucht als ze zich dat konden permitteren. En wie dat niet kon vluchtte dan maar naar ergens in de regio waar het gevaar minder groot was. Net zoals het overgrote merendeel van vluchtelingen in tentenkampen zit in de buurlanden.

Ja, mevrouw uit België, hadden wij Nederlanders de gevluchte Belgen ook meteen moeten terugsturen in 1914-'18? Zonder enig pardon. We hebben die Belgische vluchtelingen toen ook niet al te best behandeld in eerse instantie, maar teruggestuurd hebben we ze niet. Alleen een onmens stuurt medemensen terug de vuurlinie in.


Gast

#4

2015-09-30 10:05

 Misschien moeten wij Nederlanders eens onderdeel van de oplossing zijn en niet onderdeel van het probleem.


Gast

#5

2015-09-30 11:37

l in hun eigen land ontvluchten, moeten ook in (Duitse) opvangcentra voor hun leven vrezen. Zij worden door strenggelovige moslims uitgescholden, geslagen en met de dood bedreigd. De gerenommeerde krant Welt am Sonntag publiceerde een reeks schrijnende getuigenissen.

Said is een christen en ontvluchtte Iran nadat zijn broer was opgepakt. Te voet doorkruiste hij Turkije. Dat zijn problemen in Duitsland pas goed zouden beginnen, had hij nooit kunnen vermoeden. "Ik dacht dat ik hier mijn godsdienst vrij zou kunnen beleven maar als ik in het opvangcentrum zeg dat ik een christen ben word ik met de dood bedreigd", aldus Said.

Kuffar
De man zit momenteel in een opvangcentrum in Brandenburg. Daar worden voornamelijk Syrische strenggelovige soennitische moslims opgevangen. "Ze wekken me tijdens het ochtendgloren gedurende de ramadan en zeggen dat ik moet eten vooraleer de zon opgaat", vertelt Said. "Wanneer ik weiger, zeggen ze dat ik een 'kuffar', een ongelovige, ben. Ze spuwen naar me en behandelen me als een dier. Ze dreigen ermee me te doden."

Verstoppen
De Berlijnse dominee Gottfried Martens, die zich het lot van christelijke Syriërs, Irakezen en christenen uit andere landen aantrekt, bevestigt de problemen in opvangkampen. "Fanatieke moslims stellen er de wet", verklaart hij. "Ze zeggen: 'waar wij zijn, heerst de sharia'." In de gemeenschappelijke keuken durven christenen hun maaltijden niet meer te bereiden. Wie geen vijf maal per dag richting Mekka bidt, wordt belaagd. Ze mogen geen kruisen rond de hals dragen. "De christenen vragen zich af wat er zal gebeuren wanneer die strenggelovige moslims het opvangcentrum gaan verlaten", stelt de dominee. "Moeten wij ons dan als christenen in de toekomst gaan verstoppen?", klinkt het.

Fles
Het verhaal van Said is het verhaal van vele christenen in opvangcentra her en der in Duitsland. In Hemer in Sauerland vielen Algerijnse mannen een man uit Eritrea en diens zwangere vrouw aan. De man werd geslagen met een kapotte fles.

Leuzen IS
Een jonge Syriër in een opvangcentrum in Giessen heeft het ook over de vreselijke dreigementen. Hij vreest dat er zich veel aanhangers van IS onder de vluchtelingen bevinden. "Ze schreeuwen koranverzen en leuzen die IS roept alvorens mensen te onthoofden", meent de jongeman. "Ik kan hier niet blijven. Ik ben een christen."

Drama
Bijzonder dramatisch is het geval van een christelijk gezin uit Irak dat in een opvangcentrum in Freising was ondergebracht. De familie werd geslagen en bedreigd door een Syrische extremist. "Ze zeiden: 'We gaan jullie doden en jullie bloed drinken'," vertelde de vader aan een tv-zender uit Beieren. De familie leefde in een klein kamertje van het opvangcentrum dat ze niet meer durfde te verlaten. Het gezin hield het niet meer uit en is naar Mossoel in Irak teruggekeerd maar daar werd de familie een derde maal verdreven en dus is ze met twee kleine kindjes verdergetrokken naar de Iraakse stad Erbil. Het gaat naar verluidt zeer slecht met hen.

Topje van ijsberg
"Men had die familie moeten beschermen", zegt Simon Jacob van de Raad van Oosterse christenen. Verhalen zoals deze verrassen hem niet meer. "Het is slechts het topje van de ijsberg. Ik ken zeer vele christenen die het slachtoffer geworden zijn van agressie."

Illusie
Volgens Max Klingberg die al vijftien jaar met vluchtelingen werkt, gaat de agressie vaak uit van Afghanen en Pakistanen, die nog geloviger zijn dan Irakezen en Syriërs. Hij gaat ervan uit dat het geweld in de opvangcentra nog gaat toenemen. "We moeten ons van de illusie bevrijden dat iedereen die naar hier komt een mensenrechtenactivist is", meent Klingberg. "Een niet gering aantal van de huidige vluchtelingen is even religieus als de moslimbroeders. Christenen en yezidi's zijn de grootste slachtoffers van de agressie. Voor moslims die zich tot het christendom hebben bekeerd, is de kans dat ze aangevallen worden zo goed als 100 procent."

Scheiding
De Duitse politie heeft zich ondertussen uitgesproken voor het scheiden van vluchtelingen naar geloof, nu het in asielzoekerscentra geregeld tot confrontaties komt. De politie zit aan de grens van wat zij nog aankan, zegt vakbondsbestuurder Jörg Radeck in de krant Die Welt.

Knokpartij
Bij een vechtpartij tussen twee rivaliserende groepen in een asielzoekerscentrum in het West-Duitse Calden raakten zondag veertien mensen gewond. Vrijdag ontstond in een noodopvang in Leipzig een massale knokpartij na onenigheid over wie het eerst naar de wc mocht. De vluchtelingen, onder wie Syriërs en Afghanen, sloegen op elkaar in met stokken, tafelpoten en bedden.

Spagaat
De enige deelstaat die vluchtelingen bij aankomst van elkaar scheidt naar herkomst en geloof is momenteel Thüringen. Al is het voor minister van justitie en migratie Dieter Lauinger slechts een noodoplossing. Streng religieuze moslims moeten volgens hem immers leren samenleven met mensen die een ander geloof aanhangen. "Het is een spagaat tussen een conflictvermijdende opdeling en de plicht van eenieder om andere religies en culturen te dulden", aldus Lauinger.

Kerkasiel
In de kerk van dominee Martens voelen gevluchte christenen zich veilig. Hij heeft hen kerkasiel gegeven. Een oplossing op lange termijn is dit niet maar inmiddels heeft de dominee zich toch maar extra veldbedden aangeschaft.


Gast

#6 Re:

2015-09-30 11:40

#5: -  dat is dus wat ons in Europa te wachten staat:vrouwen allemaal een hoofddoek, geen alcohol, naar de moskee, ... Al onze cultuur en waarden die duizenden jaren zijn opgebouwd, dreigen we te verliezen. Tijd om op straat te komen. Ik ben niet de enige, het zijn zoals hier ook wordt gezegd, 80 procent van de mensen die er zo over denken.

 


Gast

#7 Re:

2015-09-30 12:32

#5: -  

 En die onzin blijf je gewoon bij elke petitie plakken?


Gast

#8 Re: Re: hier is nieuwe 'onzin'

2015-09-30 23:17

#7: - Re:  

In het asielzoekerscentrum in het Nederlandse Drachten is gisterenavond een grote vechtpartij uitgebroken. Tientallen bewoners gingen met elkaar op de vuist, zei een woordvoerder van de politie.

Drie asielzoekers zijn aangehouden. Zij zouden de aanstichters zijn, aldus de woordvoerder. "Het was een fikse vechtpartij, met duwen en trekken, waarbij ook met stokken werd geslagen'', zei de woordvoerder.

De politie was met meerdere auto's snel ter plaatse. Na aankomst van de agenten was het snel weer rustig. De oorzaak van de onrust is nog niet bekend. Ook de nationaliteit van de amokmakers is niet duidelijk.

 


Gast

#9 Re: Re: Re: hier is nieuwe 'onzin'

2015-10-01 00:35

#8: - Re: Re: hier is nieuwe 'onzin' 

 En die onzin blijf je ook bij iedere petitie plakken? Jij hebt helemaal geen band met Harderwijk en het zal jou worst wezen of er wel of geen AZC komt. Je wilt alleen maar jouw xenofobe propaganda verspreiden, om het even waar de petitie over gaat. Als je zo graag je moslimhaat wilt ventileren, start dan een eigen petitie, maar laat de andere met rust.


Gast

#10

2015-10-02 05:22

Omdat ik er niet mee eens ben dat er 800 vluchtelingen bij mijn voor de deur worden geplant midden in een woonwijk ik heb vijf kinderen de veiligheid voor hun staat voor op

Gast

#11

2015-10-02 20:22

Asiel zoekers midden in een woon wijk en wat ik begrepen heb alleen mannen
Mijn kinderen zouden echt niet meer buiten komen

Gast

#12 Re:

2015-10-02 22:53

#11: -  

 Dat heb je dan helemaal verkeerd begrepen. Krijg je als je selectief luistert.


Gast

#13 Re:

2015-10-04 09:39

#3: -  

 Sorry hoor maar als gezin zijnde ga je met zn alle weg of met zn alle ten onder dan heeft u wel een laffe man als hij zijn vrouw en kinderen achterlaat in een oorlog gebied dan ben je voor mij een idioot 


Gast

#14 Re:

2015-10-04 09:40

#4: -  

 Wij  zijn het probleem jou moeten ze mee sturen


Gast

#15 Re: Re:

2015-10-04 11:24

#13: - Re:  

 Maar je bent een dappere man als je een levensgevaarlijke weg verkent voordat je vrouw en kinderen naar een ongewisse bestemming haalt.


Gast

#16 Re: Re:

2015-10-04 11:31

#14: - Re:  

 Ja, heel veel Nederlnders zijn inderdaad het probleem. Omdat ze kritieloos luisteren naar de leugens die populisten hen influisteren. Wie van jullie vraagt zich daadwerkelijk af wat er waar is van de "vluchtelingentsunami", de "80% alleenstaande mannen", het "ze krijgen alles voor niets", de "4000 IS-strijders die meeglippen", het "ze nemen al onze woningen af" en meer van die onzin? Niemand van jullie.

Jullie nemen die onzin klakkeloos over en zorgen daarmee voor een verziekt klimaat in dit land. Jullie hebben Nedsrland doodziek gemaakt met je gepapegaai. Denk toch eens een keer voor jezelf na en roep niet lukraak wat de eerste de beste ppopulist je voorkauwt. Hij roept die leugens om er een leuk baantje aan over te houden. Waarom roep jij die leugens? Om niet zelf te hoeven denken? Hoe intelligent vind je dat?

Ja, het is inderdaad hoog tijd dat Nederland onderdeel van de oplossing wordt en niet onderdeel van het probleem blijft.


Gast

#17

2015-10-04 16:22

Overal is er rumoer en gevechten ,verkrachtingen e.d. in Europese asielzoekcentra, om dat het veel teveel mensen zijn (voornamelijk mannen)die hier niet van plan zijn om echt aan het werk te gaan of aantepassen(Christenen in elkaar slaan),Deze invasie maakt mij bang vooral omdat ze hier hun "heilige"oorlog verder willen gaan uitvechten.straks zijn wij de gene die asiel meten gaan aanvragen omdat we hier niet meer veilig zijn.Onze cultuur snapt hun cultuur niet en andersom en dat is gevaarlijk en vreselijk eng!

Gast

#18

2015-10-04 19:20

Omdat ze ook in hun eigenland geholpen kunnen worden. En de regering eerst eens aan hun eigen volk moet denken!

Gast

#19 Re: Re:

2015-10-04 20:01

#2: - Re:  

 Heb dan wel geen kinderen maar ben het volkomen met jullie eens ! Nog even en dan kunnen we helemaal niet meer over straat!


Gast

#20 Re:

2015-10-04 23:08

#18: -  

 En altijd is er wel iemand die helemaal wereldvreemd is. Nee, dropstaaf, die mensen kunnen niet in hun eigen land geholpen worden omdat hun daar de kogels en bommen om de oren vliegen van Assad's leger, de rebellen en de IS. Nog nooit een krant gelezen of het journaal gezien?


Gast

#21

2015-10-06 11:24

Het college van B&W en de gemeenteraad van Harderwijk hebben met dit onverantwoordelijke besluit de veiligheid van de bevolking van Harderwijk ondergeschikt gemaakt aan hun persoonlijke levensovertuiging en/of partij politieke motieven. Het besluit stond op de zogenaamde informatie avonden niet ter discussie. De democratie is volledig buiten spel gezet. De burgers zullen de gevolgen hiervan wel weer moeten dragen. Er wacht ons met dit college van B&W en deze gemeenteraad van jaknikkers nog meer bestuurlijke chaos en ellende. Het wordt tijd voor een gekozen burgemeester en een nieuwe, kritische gemeenteraad. De lokale omroep en de huis aan huis bladen fungeren als spreekbuis voor het gemeentebestuur van Harderwijk.

Gast

#22 Re:

2015-10-06 11:35

#21: -  

 Kun jij aantonen dat de veiligheid van de inwoners van Harderwijk in gevaar gebracht wordt door het besluit? Nee, dat kun je niet. Dan kun je ook dergelijke beschuldigingen niet uiten. Toch doe jij dat.

Kun jij aantonen dat het besluit niet democratisch is genomen? Nee, dat kun je niet. Dan kun je ook deze beschuldiging niet uiten. Toch doe jij dat.

Probeer eens een keer reëele argumenten op tafel te leggen om je bezwaren te onderbouwen. Gewoon maar wat suggestief geroep leidt tot niets.

bezorgde moeder

#23 pffff

2015-10-21 22:53

Ga eens bij de ijsselhallen in Zwolle kijken... Zeer beangstigent al die asielzoekers  MANNEN !! Die je nafluiten, proberen aan je te zitten.. naar je kinderen "loeren" op een manier waarvoor je in Nederland de stempel "pedo" op je krijgt! Beangstigent vond ik het.. Ze smijten met fles jes bier, blikjes.. Echt dankbaar dat ze in Nederland worden opgevangen. Jaja..400 mannen daar, in Harderwijk komen er meer en dat middenin een woonwijk notabene..


Anonymous

#24 Re: pffff

2015-10-24 18:33

#23: bezorgde moeder - pffff 

 Heb je nog meer leugens of wilde je het hierbij laten?

Stop met die smerige stemmingmakerij. Nederland blieft geen fascisme meer!