Behoud Kerkplein Arnhem

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud Kerkplein Arnhem.


Gast

#26

2015-09-22 19:07

Kerkplein heeft onbebouwd meer waarde dan bebouwd. Er is genoeg leegstand (Rembrandt) om niet nog meer te bouwen. Renovatie is beter dan schaarse ruimte dicht bouwen!
Als nieuwbouw toch noodzakelijk zou zijn, dan op de plek van een slooppand.

Gast

#27

2015-09-23 12:46

Alle argumenten zijn genoemd: weekmarkt, kermis, zichtbaarheid Eusebius. En filmhuis kan worden gevestigd in Rembrandt.

Gast

#28

2015-09-24 10:19

Ik ervaar die open ruimte als een verademing tussen alle bebouwing. Voor een kerkgebouw hoort ook ruimte vind ik.

Gast

#29

2015-09-30 22:05

de markt moet echt blijven zoals die is! en niet de markt verhuizen!

Gast

#30

2015-10-03 13:23

Een megalomaan nieuw filmhuis bouwen op het mooie kerkplein is een belachelijk, onnodig, geldverspillend plan waar niemand op zit te wachten behalve een paar prestigieuze wethouders en aannemers. Waar de mooie, gezellige, en zeer populaire vrijdag- en zaterdagmarkt voor moet wijken. BLIJF VAN DAT KERKPLEIN AF.

Gast

#31

2015-10-05 12:50

Laat het kerkplein vrij zodat de markt er kan blijven en de Eusebius in volle glorie te bewonderen is na de restauratie, en als er dan een nieuw gebouw voor Focus Filmhuis moet komen dan op het plein voor het provinciehuis.

Gast

#32

2015-10-09 19:36

1 Het kerkplein is voor mijn gevoel een deel van de binnenstad. Wanneer je de vrijdag- en zaterdagmarkt verplaatst naar De Markt, haal je een groot deel van dat gevoel en de gezelligheid weg. De Markt hoort niet bij de binnenstad maar is een overblijfsel van de tweede wereldoorlog.
2 Bij de eerste Rijnboogplannen was er ook al een kolossaal gebouw gepland op het kerkplein, zogenaamd als verbindende schakel tussen binnenstad en Rijn, op de kop van de haven. Een groot gebouw is volgens mij toch nog altijd een sta-in-de-weg waar je omheen moet dan een verbindende schakel.
3 Waarom wordt het nieuwe Filmhuis (als het er dan toch moet komen) niet op de kop van de andere markt gebouwd, tussen De Waag en het Gerechtsgebouw. Dat is toch een veel betere plek.
4 Het oude Rembrandt is natuurlijk nog veel beter. Onderin filmzalen, bovenin horeca, prachtig uitzicht over het Willemsplein.

Gast

#33

2015-10-10 06:56

Ik ben woonachtig in kerkstraat, Arnhem. Door de bebouwingen is arnhem zijn gezicht aan het verliezen. Het lijkt of ze alles nieuw willen hebben een geen rimpels willen zien. Arnhem is een stad met historie en moet niet volstoppen met botox (woningen of bebouwingen)

Gast

#34

2015-10-11 11:06

Omdat ik de ruimte die er nu is op het plein zo wil houden!

Gast

#35

2015-10-16 16:40

als geboren arnhemmer is dit het zoveelste domme plan architect uit spanje heeft een vermogen gekost en ook hiermee lopen de tekorten van de gemeente arnhem weer op Netto schuld per Inwoner Kwetsbaar tussen de € 37,82 en de € 411,33 per persoon. zorg eerst eens dat de tekorten worden opgelost. En het bestaande word onderhouden. dat kost al genoeg. 


Gast

#36

2015-10-19 11:16

Ik zie generlei nut om het kerkplein te bebouwen. Stop het geld in de renovatie van de Eusebius Kerk. Zo lang ik al leef is er géén bebouwing op het Kerkplein geweest. En dat is heel wat jaren. Iedereen en overal moeten we bezuinigen.......waarom nu dit weer? Als er geld over is....kunnen we dit beter in de ouderenzorg stoppen.

Gast

#37

2015-10-21 11:30

Dat Arnhem teveel geld aan zaken die onnodig zijn. Zoals meebetalen aan vliegtickets van York naar Amsterdam en retour voor de Mode_Biënnale. een elite feestje op kosten van de Arnhemse burger.

Gast

#38

2015-11-22 20:41

Zonder kerkplein is de Eusebiuskerk niet goed meer zichtbaar. Stel je eens voor dat ze bijvoorbeeld vlak voor de toren van Pisa hoge gebouwen gaan bouwen omdat er nog een bioscoop bij moet komen! Zoek er een andere plek voor, er staat genoeg leeg. Bovendien is de markt een ontmoetingsplek voor vele verschillende mensen ( jong/oud, hoog/laagopgeleid etc) Ik denk dat dat belangrijk is voor een samenleving, niet ergens achteraf verstoppen dus. Hoewel ik persoonlijk niet van kermis houd vind ik toch dat dit moet blijven omdat veel mensen er plezier in hebben, daarbij levert het de gemeente ook geld op in plaats van subsidie geven. Zo zijn er wel meer redenen te bedenken waarom het kerkplein moet blijven !! 

 

 

 

 


Gast

#39

2015-11-23 08:10

Omdat ik het belachelijk vind dat er weer iets nieuws en duurs gebouwd moet worden terwijl er zoveel leegstand is van grote gebouwen. Het kerkplein wil ik inderdaad graag vrij en open houden. Er zou wel iets aan de inrichting gedaan mogen worden, zoals groen en bankjes, maar dit geheel terzijde.

Gast

#40

2015-11-23 09:42

Woon aan het Kerkplein, zou het zonde vinden als het volgebouwd wordt. Past niet in deze omgeving. Ik denken ook aan de ondernemers rondom het plein.

Gast

#41

2015-11-24 19:36

Een goed filmhuis, helemaal voor. Doe het wel in een bestaand gebouw en maak van het kerkplein een mensvriendelijke plek met veel groen, zitjes en bovenal plaats voor de markt in het hart van Arnhem! Investeer in de omringende gebouwen, geef deze uitstraling. Gun ook de Rozet de ruimte/uitstraling die het verdient en zet er niet nog zo'n groot, cultureel gebouw bij. Ik voorspel dit is 'killing'.

Gast

#42

2016-01-26 00:29

Nu er een ander, commerciëel filmhuis in het Rembrandt theater komt (aha, dan kon dus wél!) kan het onmogelijk nog worden goedgepraat om Focus in een peperduur nieuw pand te stoppen. Wat ook nog eens ten koste zou gaan van het prachtige kerkplein en de markt, waar volgens mij véél meer mensen op zitten te wachten dan het zoveelste geldverspillende project.

Arnhemse bestuurders, in wiens belang handelt u nou eigenlijk: dat van Arnhemse burgers, of dat van de uitbater van een filmhuis?

Klara17

#43

2016-03-06 17:26

Zet de focus maar gewoon op dat lelijke kerkplein. Moet het wel een architectonisch hoogstandje worden.

Markt is sinds de middeleeuwen al een marktplein en daar moet dus gewoon de markt gehouden worden.

Arnhemmer

#44 Wat is het lelijk geworden!

2019-07-24 07:32

Tot mijn grote schrik en verbazing stond er ineens een spuuglelijk gebouw voor de Eusebiuskerk in Arnhem. Welke dwaas heeft dit bedacht! Ik. Wat een afknapper!